Főoldal Hírek Utazás Vonatközlekedés: életbe lép a MÁV-START nyári menetrendje

Vonatközlekedés: életbe lép a MÁV-START nyári menetrendje

16 perc átlagos olvasási idő
0
2,020
 ehaccp_topbanner3.jpg

Június 20-án életbe lép a MÁV-START nyári, balatoni menetrendje

A nyári turisztikai szezonban megszokott utazási igényekhez igazodva június 20. és augusztus 30. között emelt kínálatú és szolgáltatási színvonalú nyári menetrendet vezet be a MÁV-START. A szolgáltatásokat az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a vasúttársaság, ennek hatására a balatoni utasforgalom évek óta növekszik.

A társaság adatai szerint:

  • A tavaly nyári szezonban 1,65 millióan utaztak a balatoni járatokon (a Balatonhoz, Balatontól, illetve a kifejezetten a tóparti települések közötti utazások együttesen), ami 7,5 százalékkal haladta meg az előző évi teljesítményt (déli parton 9 százalékkal, az északin 4 százalékkal nőtt az utasszám). A déli parton zajlott az utazások 70 százaléka.
  • A menetrendi kínálatot továbbfejlesztették a korábbi évekhez képest, így még több térségből biztosítanak közvetlen kapcsolatot a Balatonhoz, a menetrendszerűség növelése érdekében pedig módosították a menetrendeket.
  • Az idei nyáron minden korábbinál több, 51 InterCity-kocsi fog közlekedni a Balatonhoz minden nap.
  • A magas szintű fedélzeti szolgáltatás érdekében idén is közlekednek étkezőkocsik a Balaton expresszvonatokban.
  • A Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi turizmust erősítő akciójához „Utazz velünk biztonságban” elnevezésű kampányához a vasúttársaság is csatlakozott. A nyárra vonatkozó elsődleges célkitűzés, hogy a Balatonhoz utazók eljutását a járványhelyzetnek megfelelően, biztonságos módon garantálják.

Menetrendi fejlesztések

Idén a szolgáltatásokat továbbfejleszti a MÁV-START, jobb balatoni kapcsolatot biztosít egyes térségeknek és javítja a menetrendszerűséget, azaz pontosabbak lesznek a vonatok:

  • A korábban Siófoki Flirt nevű sebesvonatok megállási rendje változik a kisebb dél-balatoni települések kiszolgálásának javítása érdekében, a vonatok Budapesten a Déli helyett a Keleti pályaudvarról indulnak és oda érkeznek, ezáltal Pestről és a keleti agglomeráció felől jobb eljutást biztosít a Balatonhoz. A vonat új neve Jégmadár sebesvonat lesz.
  • Az északi parti Tekergő gyorsvonatok a Déli pályaudvar helyett Kőbánya-Kispestről indulnak, ezzel a dél-pesti régiónak jobb balatoni kapcsolatot biztosítanak.
  • Az Ezüstpart expresszvonat Miskolc helyett Sátoraljaújhelyről közlekedik a Balatonra a villamosításnak köszönhetően, ezáltal Borsod-Abaúj-Zemplén megye több települése közvetlen balatoni kapcsolatot kap.
  • A Szolnok és Fonyód közötti hétvégi vonat az idei évtől Napfürdő néven, sűrűbb megállási renddel közlekedik, ezáltal a dél-keleti agglomeráció lakossága is közvetlen juthat Balatonhoz vagy a Velencei-tóhoz. A Napfürdő vonatok a tavalyihoz képest: Cegléd és Monor mellett Albertirsa, Üllő, Vecsés állomásokon is megállnak.
  • A Győr és Balatonszentgyörgy között decemberben elindított kétóránként közlekedő InterRégió vonatok a korábbinál gyorsabb, sűrűbb, és komfortosabb eljutást biztosítanak Nyugat-Magyarországról. Az InterRégió viszonylaton korszerű és légkondicionált Desiro motorvonatok közlekednek.
  • A menetrendszerűség várhatóan javulni fog a déli parton, mert Lepsény és Szántód-Kőröshegy között a pályasebességet 2019 őszén egyes szakaszon 100-ról 120 km/h-ra emelték.
  • A Bagolyvonatokat idén nyáron is közlekedteti a vasúttársaság.

További információ a MÁV-START honlapján olvasható.

Újraindult a forgalom a Gyermekvasúton

A Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton közel 3 hónapos üzemszünet után ma 10 órakor újraindult a forgalom. Átadták az utasoknak a megújult hűvösvölgyi állomást is, mely méltán lehet az idén 72 éves kisvasút legújabb büszkesége.

A járványügyi korlátozások miatti közel 3 hónapos kényszerű üzemszünet után szombattól ismét járnak a vonatok a Széchenyihegy és Hűvösvölgy közötti közel 12 kilométeres kisvasúton. Az Úttörővasút első, Széchenyi-hegyről induló szakaszát 1948 nyarán adták át, a teljes vonalon 1950-ben indult meg a forgalom. Jelenleg 581 gyermekvasutas és 65 ifivezető rendelkezik a szolgálathoz szükséges vizsgákkal. A vasútvonal éves átlagos utasszáma 300-320 ezer fő volt.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese köszöntő beszédében elmondta: a kormány kiemelt figyelmet fordít a közösségi, illetve kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, ezért 2010 óta több mint 1300 milliárd forintból valósultak meg vasúti projektek hazánkban. Hozzátette: az idei pedig rekordév lesz, ugyanis minden korábbinál több forrás, összesen közel 300 milliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés korszerűsítésére.

Fotó: MÁV

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ismertette a felújítás részleteit: „A megfelelő védőtávolság betartása érdekében a szerelvényeken csak az ülőhelyek felét értékesítjük, és csak az indulás előtt a pénztárban megváltott jeggyel lehet felszállni. Az ideiglenes menetrend szerint a vonatok a két végállomás között csak a kedvelt kirándulóhelyek közelében található Szépjuhászné és Jánoshegy állomáson állnak meg, ám itt is csak akkor lehet felszállni a vonatokra, ha még van megfelelő számú szabad ülőhely.”

Besztercán Kornél, a Gyermekvasút vezetője hozzátette: „A gyermekvasutasok már nagyon várták a forgalom újraindulását, az elmúlt 3 hónapban is folyamatosan tartották egymással a kapcsolatot az online világban: megannyi vasúttal kapcsolatos hírt osztottak meg egymással, internetes közösségi programokat szerveztek, megemlékeztek a szolgálati teendőkről, mintha csak a vonalon csinálnák mindezt. A tavasszal indult tanfolyamunkat is online képzéssel folytattuk, így nyár közepére a legifjabbak is szolgálatba állhatnak.”

Fotó: MÁV

Az állomásépület teljes homlokzata új színt kapott, a tetőt és az aluljárókat szigetelték. Megújultak az utasforgalmi területek: peronok, mellékhelyiségek és a váróterem, egy pelenkázó-helyiséget is kialakítottak. Az állomás minden részén modern, LED-es világítást telepítettek. Új utasirányító táblák és információs kijelző segíti a tájékozódást. A gyermekvasutasok szolgálati helye, a forgalmi iroda is megújult. A Gyermekvasút indulóállomásához vezető sétautakat, parkos területeket rendezték. A vasúttársaság saját forrásból 100 millió forintot biztosított a munkálatokra, de a más téren is szívügyünk a Gyermekvasút: folyamatosan fejlesztjük a kisvasúti járműparkot is. A tavalyi évben 6 kocsit újítottunk fel Jászkiséren a MÁV FKG segítségével. Június elején egy újabb felújított nyári kivitelű, ún. nagykilátó kocsi érkezett vissza a MÁV Vagontól, mely már az elmúlt 3 év során a hetedik ilyen jármű, amelyet a székesfehérvári üzemben varázsolták újjá kiváló minőségben.

A Gyermekvasút a nyár végéig mindennap, szeptembertől pedig majd keddtől vasárnapig várja az utasokat. A nyári időszakban hosszabb üzemidőben, 19 óráig járnak a vonatok, hogy kiszolgálják a budai hegyek kirándulóforgalmát. Bővebb információ a kisvasút honlapján található.

MÁV-START/gyermekvasút, Kép: MÁV
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Utazás

Cikk ajánló

Elsőként készít hazánkban angyalhaj csokoládéból fagylaltot a híres cukrászséf

Sorok állnak a mindössze 550 forintért kínált fagyiért A dubaji csoki őrület után idén tav…