Utazás Vonatközlekedés: életbe lép a MÁV-START nyári menetrendje Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2020-06-15 16 perc átlagos olvasási idő 0 2,020 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr Június 20-án életbe lép a MÁV-START nyári, balatoni menetrendjeA nyári turisztikai szezonban megszokott utazási igényekhez igazodva június 20. és augusztus 30. között emelt kínálatú és szolgáltatási színvonalú nyári menetrendet vezet be a MÁV-START. A szolgáltatásokat az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a vasúttársaság, ennek hatására a balatoni utasforgalom évek óta növekszik.A társaság adatai szerint:A tavaly nyári szezonban 1,65 millióan utaztak a balatoni járatokon (a Balatonhoz, Balatontól, illetve a kifejezetten a tóparti települések közötti utazások együttesen), ami 7,5 százalékkal haladta meg az előző évi teljesítményt (déli parton 9 százalékkal, az északin 4 százalékkal nőtt az utasszám). A déli parton zajlott az utazások 70 százaléka.A menetrendi kínálatot továbbfejlesztették a korábbi évekhez képest, így még több térségből biztosítanak közvetlen kapcsolatot a Balatonhoz, a menetrendszerűség növelése érdekében pedig módosították a menetrendeket.Az idei nyáron minden korábbinál több, 51 InterCity-kocsi fog közlekedni a Balatonhoz minden nap.A magas szintű fedélzeti szolgáltatás érdekében idén is közlekednek étkezőkocsik a Balaton expresszvonatokban.A Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi turizmust erősítő akciójához „Utazz velünk biztonságban” elnevezésű kampányához a vasúttársaság is csatlakozott. A nyárra vonatkozó elsődleges célkitűzés, hogy a Balatonhoz utazók eljutását a járványhelyzetnek megfelelően, biztonságos módon garantálják.Menetrendi fejlesztésekIdén a szolgáltatásokat továbbfejleszti a MÁV-START, jobb balatoni kapcsolatot biztosít egyes térségeknek és javítja a menetrendszerűséget, azaz pontosabbak lesznek a vonatok:A korábban Siófoki Flirt nevű sebesvonatok megállási rendje változik a kisebb dél-balatoni települések kiszolgálásának javítása érdekében, a vonatok Budapesten a Déli helyett a Keleti pályaudvarról indulnak és oda érkeznek, ezáltal Pestről és a keleti agglomeráció felől jobb eljutást biztosít a Balatonhoz. A vonat új neve Jégmadár sebesvonat lesz.Az északi parti Tekergő gyorsvonatok a Déli pályaudvar helyett Kőbánya-Kispestről indulnak, ezzel a dél-pesti régiónak jobb balatoni kapcsolatot biztosítanak.Az Ezüstpart expresszvonat Miskolc helyett Sátoraljaújhelyről közlekedik a Balatonra a villamosításnak köszönhetően, ezáltal Borsod-Abaúj-Zemplén megye több települése közvetlen balatoni kapcsolatot kap.A Szolnok és Fonyód közötti hétvégi vonat az idei évtől Napfürdő néven, sűrűbb megállási renddel közlekedik, ezáltal a dél-keleti agglomeráció lakossága is közvetlen juthat Balatonhoz vagy a Velencei-tóhoz. A Napfürdő vonatok a tavalyihoz képest: Cegléd és Monor mellett Albertirsa, Üllő, Vecsés állomásokon is megállnak.A Győr és Balatonszentgyörgy között decemberben elindított kétóránként közlekedő InterRégió vonatok a korábbinál gyorsabb, sűrűbb, és komfortosabb eljutást biztosítanak Nyugat-Magyarországról. Az InterRégió viszonylaton korszerű és légkondicionált Desiro motorvonatok közlekednek.A menetrendszerűség várhatóan javulni fog a déli parton, mert Lepsény és Szántód-Kőröshegy között a pályasebességet 2019 őszén egyes szakaszon 100-ról 120 km/h-ra emelték.A Bagolyvonatokat idén nyáron is közlekedteti a vasúttársaság.További információ a MÁV-START honlapján olvasható.Újraindult a forgalom a GyermekvasútonA Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton közel 3 hónapos üzemszünet után ma 10 órakor újraindult a forgalom. Átadták az utasoknak a megújult hűvösvölgyi állomást is, mely méltán lehet az idén 72 éves kisvasút legújabb büszkesége.A járványügyi korlátozások miatti közel 3 hónapos kényszerű üzemszünet után szombattól ismét járnak a vonatok a Széchenyihegy és Hűvösvölgy közötti közel 12 kilométeres kisvasúton. Az Úttörővasút első, Széchenyi-hegyről induló szakaszát 1948 nyarán adták át, a teljes vonalon 1950-ben indult meg a forgalom. Jelenleg 581 gyermekvasutas és 65 ifivezető rendelkezik a szolgálathoz szükséges vizsgákkal. A vasútvonal éves átlagos utasszáma 300-320 ezer fő volt.Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese köszöntő beszédében elmondta: a kormány kiemelt figyelmet fordít a közösségi, illetve kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, ezért 2010 óta több mint 1300 milliárd forintból valósultak meg vasúti projektek hazánkban. Hozzátette: az idei pedig rekordév lesz, ugyanis minden korábbinál több forrás, összesen közel 300 milliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés korszerűsítésére.Fotó: MÁVHomolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ismertette a felújítás részleteit: „A megfelelő védőtávolság betartása érdekében a szerelvényeken csak az ülőhelyek felét értékesítjük, és csak az indulás előtt a pénztárban megváltott jeggyel lehet felszállni. Az ideiglenes menetrend szerint a vonatok a két végállomás között csak a kedvelt kirándulóhelyek közelében található Szépjuhászné és Jánoshegy állomáson állnak meg, ám itt is csak akkor lehet felszállni a vonatokra, ha még van megfelelő számú szabad ülőhely.”Besztercán Kornél, a Gyermekvasút vezetője hozzátette: „A gyermekvasutasok már nagyon várták a forgalom újraindulását, az elmúlt 3 hónapban is folyamatosan tartották egymással a kapcsolatot az online világban: megannyi vasúttal kapcsolatos hírt osztottak meg egymással, internetes közösségi programokat szerveztek, megemlékeztek a szolgálati teendőkről, mintha csak a vonalon csinálnák mindezt. A tavasszal indult tanfolyamunkat is online képzéssel folytattuk, így nyár közepére a legifjabbak is szolgálatba állhatnak.”Fotó: MÁVAz állomásépület teljes homlokzata új színt kapott, a tetőt és az aluljárókat szigetelték. Megújultak az utasforgalmi területek: peronok, mellékhelyiségek és a váróterem, egy pelenkázó-helyiséget is kialakítottak. Az állomás minden részén modern, LED-es világítást telepítettek. Új utasirányító táblák és információs kijelző segíti a tájékozódást. A gyermekvasutasok szolgálati helye, a forgalmi iroda is megújult. A Gyermekvasút indulóállomásához vezető sétautakat, parkos területeket rendezték. A vasúttársaság saját forrásból 100 millió forintot biztosított a munkálatokra, de a más téren is szívügyünk a Gyermekvasút: folyamatosan fejlesztjük a kisvasúti járműparkot is. A tavalyi évben 6 kocsit újítottunk fel Jászkiséren a MÁV FKG segítségével. Június elején egy újabb felújított nyári kivitelű, ún. nagykilátó kocsi érkezett vissza a MÁV Vagontól, mely már az elmúlt 3 év során a hetedik ilyen jármű, amelyet a székesfehérvári üzemben varázsolták újjá kiváló minőségben.A Gyermekvasút a nyár végéig mindennap, szeptembertől pedig majd keddtől vasárnapig várja az utasokat. A nyári időszakban hosszabb üzemidőben, 19 óráig járnak a vonatok, hogy kiszolgálják a budai hegyek kirándulóforgalmát. Bővebb információ a kisvasút honlapján található.MÁV-START/gyermekvasút, Kép: MÁVElsőként készít hazánkban angyalhaj csokoládéból fagylaltot a híres cukrászséf Magyarország Tortája 2025. – A döntős torták Nagy sikerrel zajlott az áprilisi taggyűlés és workshop Budaörsön 10 nap szünet – 10 nap élmény: ezért választanak egyre többen tavaszi tábort Megjelent az Oldalas magazin 2025. áprilisi száma!
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
78 százalékkal nőtt a ferihegyi repülőtér utasforgalma a múlt hónapban Augusztusban meghaladta a 702 ezret az utasok száma a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami …
Könnyebbek lettek a Coca-Cola termékek alumínium dobozai A cég 13 százalékkal csökkenti az alumínium dobozok és 4 százalékkal a PET palackok …