Átólzéig Nagyot csökkent az üdítők cukor- és kalóriatartalma Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2019-05-31 7 perc átlagos olvasási idő 0 956 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr A kép csak illusztráció! 2010 óta összesen 43 százalékkal csökkent Magyarországon az üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség korábban tett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020. év végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél.A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként és a mai napig egyedül a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség fogadott el önkéntes cukorcsökkentési programot. A vállalási rendszer célja, hogy 2020. végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák) átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. A szövetséget alkotó vállalatok a kitűzött célt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve kis kiszerelésű termékeik arányának növelésével valósítják meg, valamint bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok – marketingtevékenységük révén – tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat, annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.Az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként:2010. és 2018 között a szövetség tagjai által gyártott/forgalmazott termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 43 százalékkal csökkent, ami 3 százalékos javulás a 2017-ben mért 40 százalékos értékhez képest.2010-ben az alkoholmentes italok 100 milliliterre vetített átlagos kalóriatartalma 40 kalória volt, ma már csupán 23 kalória.2010. és 2018 között a csökkentett kalóriatartalmú (azaz legfeljebb 20 kalória/100 milliliter) és kalóriamentes termékek aránya az alkoholmentes italokon belül 23 százalékról 56 százalékra emelkedett.Az üdítőitalokból bevitt kalória mindössze 2-3 százaléka az átlag magyarországi fogyasztó által bevitt teljes energia (kalória) mennyiségének.„Az üdítőital szövetség példaértékű cukorcsökkentési programja egyértelműen mutatja a hazai és nemzetközi vállalatok elkötelezettségét a magyar piac iránt. A vállalások eléréséhez szükséges új, innovatív technológiák alkalmazása és a folyamatos termékfejlesztés jelentős mértékben erősíti a hazai élelmiszer-feldolgozó ágazat versenyképességét” – közölte a hír kapcsán Nagy István agrárminiszter.„Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Ennek megfelelően folyamatos termék innovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez.” – mondta Miklósvári Géza, a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség elnöke. Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség Kép: Pixabay2024-ben is indul a #vadateszem kampány Láthatatlan ellenség ellen: fájdalommentes biofilmterápia forradalmasítja a fogápolást The House Of Angostura Global Cocktail Challenge 2024/2025 Magyar bajnoka lett az ifjúsági szakács világbajnokságnak Mennyei újdonság: Megnyílik a Kürtős Fondülde a 11. Kürtőskalács Fesztiválon
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Újra lesz nemzetközi zarándoknap A több száz – átlagosan 25 km-re lebontott – szakaszon a gyermekáldásért zarándokolnak több …
#NESZMÉLY – Első közösségi borukról Kamocsay Ákos mesél Március 10-én mutatkozott be borvidékük első közösségi bora, a #Neszmély. A válogatás célja, hogy …