Életmód Tej Terméktanács: vitathatatlan a tejtermékek szerepe az egészséges táplálkozásban Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2021-03-17 6 perc átlagos olvasási idő 0 1,358 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr Protein products: cheese, cream, milk, eggs. On a white background. Változatlan és vitathatatlan a tej és tejtermékek szerepe az egészséges táplálkozásban egy felmérés szerint, amelyből az is kiderült, hogy a fogyasztók nem a tejtermékeket kiváltókként, helyettesítőkként vásárolnak növényi alapú termékeket, sokkal inkább kiegészítő termékként – közölte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács kedden az MTI-vel.Hozzátették, a felnőtt magyar lakosság 97 százaléka fogyaszt tejet vagy tejterméket, 28 százaléka pedig növényi alapú termékeket, és csak 3 százalék utasítja el teljesen a tejtermékek fogyasztását.A közleményben Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója ismertette, a kutatás fő célja az volt, hogy megértsék a tejtermék fogyasztási szokásokban bekövetkező változásokat, és azt, hogy mi az oka a még kis piaci részesedéssel bíró növényi alapanyagból készült italok, termékek gyorsuló térnyerésének. A kutatásban arra is keresték a választ, miért hajlandó a vásárlók egy szűk rétege a hagyományos tejtermékekhez képest gyakran jelentős extra felárat fizetni ezekért a termékekért.A kutatásban megállapították, hogy a növényi alapú termékek tipikus „primer” fogyasztói a nők, az ő fogyasztásuk, vásárlásuk az, ami kihat a család többi tagjának étkezési szokásaira. A fogyasztás motivációi között szerepel az egészséges életmódra, egészséges táplálkozásra való törekvés, a kényszerű okokból (valamilyen tejtermék intolerancia miatt) történő fogyasztás, a változatosabb étkezés iránti igény, valamint a fenntartható fejlődéshez történő hozzájárulás érzete. A kutatásból az is kiderült, hogy a növényi alapú termékeket nem fogyasztók ezeket a termékeket túlságosan drágának ítélik és nem is tartják azokat igazán finomnak, valamint úgy vélik, ez az egész csak egy múló divathóbort.Kiemelték, hogy a megkérdezettek kétharmada egyetért azzal, hogy a tej és a tejtermékek nélkülözhetetlen elemei az egészséges táplálkozásnak, illetve hogy ezekre a termékekre az emberi szervezetnek minden életkorban szüksége van, mindemellett finomak és táplálóak is.Harcz Zoltán a közleményben arról is beszámolt, hogy a Tej Terméktanács hosszú ideje keresi a megoldást a fogyasztók megfelelő tájékoztatására, valamint igyekszik meghatározni azokat az elemeket, amelyek a reklámokban segítik a valódi tejtermékek és a helyettesítő növényi alapú italok és termékek egyértelmű megkülönböztetését.MTI/PixabayHoudini tiszteletére egyedülálló alkalmi bélyeget bocsátott forgalomba a Magyar Posta KSH: a szolgáltatás külkereskedelmi többlet a harmadik negyedévben 3,5 milliárd euró volt Torinót választották az intelligens turizmus európai fővárosának Újraindul a turizmus-vendéglátás szak a MATE Georgikon Campusán Bioforradalmat sürgetnek a szakemberek a közétkeztetésben – Íme, a XXXIV. Biokultúra Tudományos Nap zárónyilatkozata
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Libasülttel és újborral ünnepeljük Márton napját Libasülttel és újborral ünnepeljük Márton napját November 11-e Szent Márton ünnepe, amely a …
TIM: nőtt a Balatonra vonatozók száma Június közepétől jelentős kínálatbővítést hozott a főszezoni vasúti menetrend, a rekkenő hőség és a …