Életmód Tej Terméktanács: vitathatatlan a tejtermékek szerepe az egészséges táplálkozásban Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 4 hét ezelőtt 6 perc átlagos olvasási idő 0 110 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr Protein products: cheese, cream, milk, eggs. On a white background. Változatlan és vitathatatlan a tej és tejtermékek szerepe az egészséges táplálkozásban egy felmérés szerint, amelyből az is kiderült, hogy a fogyasztók nem a tejtermékeket kiváltókként, helyettesítőkként vásárolnak növényi alapú termékeket, sokkal inkább kiegészítő termékként – közölte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács kedden az MTI-vel. Hozzátették, a felnőtt magyar lakosság 97 százaléka fogyaszt tejet vagy tejterméket, 28 százaléka pedig növényi alapú termékeket, és csak 3 százalék utasítja el teljesen a tejtermékek fogyasztását. A közleményben Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója ismertette, a kutatás fő célja az volt, hogy megértsék a tejtermék fogyasztási szokásokban bekövetkező változásokat, és azt, hogy mi az oka a még kis piaci részesedéssel bíró növényi alapanyagból készült italok, termékek gyorsuló térnyerésének. A kutatásban arra is keresték a választ, miért hajlandó a vásárlók egy szűk rétege a hagyományos tejtermékekhez képest gyakran jelentős extra felárat fizetni ezekért a termékekért. A kutatásban megállapították, hogy a növényi alapú termékek tipikus „primer” fogyasztói a nők, az ő fogyasztásuk, vásárlásuk az, ami kihat a család többi tagjának étkezési szokásaira. A fogyasztás motivációi között szerepel az egészséges életmódra, egészséges táplálkozásra való törekvés, a kényszerű okokból (valamilyen tejtermék intolerancia miatt) történő fogyasztás, a változatosabb étkezés iránti igény, valamint a fenntartható fejlődéshez történő hozzájárulás érzete. A kutatásból az is kiderült, hogy a növényi alapú termékeket nem fogyasztók ezeket a termékeket túlságosan drágának ítélik és nem is tartják azokat igazán finomnak, valamint úgy vélik, ez az egész csak egy múló divathóbort. Kiemelték, hogy a megkérdezettek kétharmada egyetért azzal, hogy a tej és a tejtermékek nélkülözhetetlen elemei az egészséges táplálkozásnak, illetve hogy ezekre a termékekre az emberi szervezetnek minden életkorban szüksége van, mindemellett finomak és táplálóak is. Harcz Zoltán a közleményben arról is beszámolt, hogy a Tej Terméktanács hosszú ideje keresi a megoldást a fogyasztók megfelelő tájékoztatására, valamint igyekszik meghatározni azokat az elemeket, amelyek a reklámokban segítik a valódi tejtermékek és a helyettesítő növényi alapú italok és termékek egyértelmű megkülönböztetését. MTI/Pixabay A „szennyező elit” életmódváltása is szükséges a klímaváltozás megfékezéséhez Virágozhat idén a belföldi turizmus Még lehet kérni az adóbevallás-tervezetek postázását KSH: márciusban 3,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Már elérhetőek a hazai primőr zöldségek a piacokon, üzletekben
Íme a receptek, amelyekkel Marton Adri a Mikulást várja Adri azt mondja, hogy Mikuláskor ismét előtör belőle a gyermeki énje, így izgatottan, és …
Íme, a legjobb bor-étel párosítások karácsonyra Közeledik a karácsony, ideje összeállítani a vendégváró étlapot! A klasszikus ünnepi fogásokhoz leginkább illő …
Még mindig népszerűek a céges nyaralások Egyre több vállalat támogatja munkavállalói nyaralását. A legnépszerűbb cafeteriaelem a Szép-kártya, de ma is …
Önkénteseken tesztelték a gyorsételek káros hatását Az egészségtelen, túlságosan feldolgozott, túl sós, cukros, zsíros ételek fogyasztásáról, vagyis az úgynevezett nyugati …