Színes Magyar diákok fejlesztése segíthet megoldani az élelmezés problémáit Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2019-02-25 10 perc átlagos olvasási idő 0 880 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr A feleslegessé vált élelmiszerek újrahasznosítását és egyszerű elosztását segítő interaktív közösségi alkalmazás, a Foodcoin lett a Future Makers Nagydíj első helyezettje. A budapesti gimnazisták által kifejlesztett alkalmazás mellett számos olyan digitális megoldás is bemutatkozott a diákok számára kiírt programozóverseny hétvégi döntőjében, amelyek hozzájárulhatnak napjaink legégetőbb társadalmi és környezeti problémáinak megoldásához. A UPC Magyarország, a SKOOL és a Kódgarázs közös pályázatának győztesei a nemzetközi közönség előtt is bemutathatják majd a lkotásukat Dublinban, a világ legizgalmasabb innovációs eseményén, a Coolest Projects versenyen.A UPC budapesti főhadiszállását valósággal „megszállták” a gyerekek a hétvégi rendezvényen, amelyen a legjobb 11 csapat személyesen prezentálta ötleteit a zsűritagoknak, akiket az informatikai megoldások újszerűsége és kidolgozottsága mellett azok közösségi hasznosságáról is meg kellett győzniük a versenyzőknek. A UPC Magyarország kezdeményezésében, a Kódgarázs és a SKOOL szakmai közreműködésével megvalósult Future Makers Nagydíj döntőjében számos olyan közösségi célú fejlesztésüket is bemutatták a tizenéves tehetségekből álló háromfős csapatok, amelyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy világunk élhetőbbé, fenntarthatóbbá váljon. Láthattunk olyan megoldásokat, amelyek a mindennapi életet könnyítik meg, vagy éppen a programozás iránt érdeklődőknek segítenek az első lépések elsajátításában. A káros szenvedélyekről – így többek között a mobilfüggőségről – való leszokást segítő applikációkat, adatvizualizációs megoldást és a globális problémákat bemutató ismeretterjesztő honlapokat is prezentáltak a tizenéves fejlesztők.Végül a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanulói, Boér Bence, Tóth Ambrus és Szigeti Péter pályázatát találta legjobbnak a szakmai zsűri.Korunk egyik fő problémája az éhezés, és az a paradox helyzet, hogy ehhez képest a fejlett országokban tonnaszám kerül a szemétbe olyan étel, amely még fogyasztható. Erre az ellentmondásra kínál egy lehetséges megoldást a Foodcoin, egy olyan közösségi platform, ahol a felhasználók megoszthatják egymással a számukra feleslegessé vált élelmiszert. Az interaktív felület számos kreatív elemet tartalmaz; a készítők például arra is figyeltek, hogy érte sítést küldjön, ha egy általuk feltöltött termék lejárati dátuma közeleg, és egy integrált térkép segítségével megmutatja, hol vehető át az élelmiszer. A felhasználók aktivitásukkal pontokat, úgynevezett étel-érméket gyűjthetnek, amelyeket aztán különböző kedvezményekre használhatnak fel.Szintén dobogós helyezést ért el az FSociety team, akik a tanárok és a diákok kapcsolattartását egyszerűsítő weboldallal neveztek versenyre, valamint a ProgramozóTrió lányokból álló formációja, akik a különböző vallású emberek közötti kommunikációt segítő applikációt készítettek. A káros szenvedélyekről való leszokást segítő digitális megoldásáért a zsűri különdíját kapta az OrangeFlag, a mezőny legfiatalabb csapata. A győztes csapat három tagja májusban két kísérővel együtt utazhat majd a dublini Coolest Projects eseményre, ahol nemzetközi közönség előtt is bemutathatják alkotásukat. A második és harmadik helyezett sem tért haza üres kézzel: őket értékes mobileszközökkel díjazta a UPC.„Öröm volt látni, hogy mennyi kreatív ötletet és energiát fektettek a versenyzők a projektjeikbe. A UPC-nél rendkívül fontosnak tartjuk, hogy az innovatív technológiákkal minél hatékonyabban járuljunk hozzá szűkebb és tágabb környezetünk fejlődéséhez, ezért különösen büszke vagyok arra, hogy a 2018/19-es Future Makers Nagydíj lehetőséget adott a gyerekeknek, hogy megmutassák, miként lehet a digitális képességeket jó ügyek érdekében felhasználni” – mondta Kozma Zsolt, a UPC Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója.“Inspiráló és izgalmas feladat volt átnézni a beküldött pályamunkákat. Jó érzés volt látni, hogy milyen kreatívan használják a gyerekek a technológia adta lehetőségeket a jelenkor és a jövő problémáinak megoldására” – nyilatkozta Guzsaly Péter, a Technológiai Oktatásért Alapítvány vezetője.Technológiai Oktatásért Alapítvány Kép: PixabayÚj játszóhelyet nyit a Vígszínház a most induló évadban Nébih: új termékekkel bővült a Maradék nélkül program lejárati útmutatója Szerdán rajtol a XVIII. Coop Rally MONIN CUP 2024 Koncertek, összművészeti események és széles gasztrokínálat a Pécsi Napokon
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Nem hódolnak be házhozszállító éttermek Nem hódolnak be házhozszállító éttermek Nemrég robbant a hír, hogy a – korábban …
Hivatalos: Magyarország étele szakácsverseny 2020. október 10. Mint korábbi tudósításainkban is hangot adtunk neki, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete <figyelembe véve …