Főoldal Hírek Átólzéig Magyar Bormustra néven rendezik meg az Országos Borversenyt

Magyar Bormustra néven rendezik meg az Országos Borversenyt

5 perc átlagos olvasási idő
0
737
 ehaccp_topbanner3.jpg

Magyar Bormustra néven rendezik meg az Országos Borversenyt
 

    Az ország legfontosabb borversenyévé kíván válni a Magyar Bormustra – korábban Országos Borverseny -, amelyet május 28-29-én, 36. alkalommal rendez meg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT).

   

 A HNT 2013 végén alakult újra, szakmaközi szervezetté válva, és ezzel párhuzamosan megújul az ország legrégebbi, mintaszámban a legnagyobb borversenye is, amelybe több másik verseny mellett a Pannon Bormíves Céh által szervezett Pannon Bormustra is integrálódik – mondta a Magyar Bormustra keddi budapesti sajtótájékoztatóján a HNT elnöke.

    Tornai Tamás hozzátette: céljuk, hogy a mustra az ország legjelentősebb borversenyévé váljon, melynek eredményére a nemzetközi piac is figyel.

    A szervezet elnöke az MTI kérdésére közölte, hogy a mustra nevezési határideje május 21., mostanáig azonban már csaknem 600 mintát neveztek a borkészítők.

    A bíráló bizottság a kategóriagyőztest, a legeredményesebb termelőt, női borászt, 35 év alatti borászt, valamint a legjobb fajtagyőztes bort díjazza. A beérkező mintákat a 42 fős zsűri 6 bizottságba tömörülve értékeli meghatározott bírálati elvek alapján. Munkájukat többek között a bormustra két társelnöke, Horkay András, az Országos Borbíráló Bizottság elnöke és Mészáros Kálmán, a NÉBIH Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóságának igazgatója felügyeli – számolt be.

    Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte: a versenyre immár határon túli magyar borászatok tételeit is nevezni lehet, a zsűribe pedig nemzetközi szakembereket is meghívtak.

    A magyar borpiac nagyobb ütemben fejlődik, mint a hazai fizetőképes kereslet, ezért az igazi növekedési tartalékok a külpiacokban rejlenek – mutatott rá, hozzáfűzve: a magyar borokat meg kell ismertetni a külpiacokkal.

    Mivel a borok a kereskedőkön keresztül jutnak el a fogyasztókhoz, fontos lépés, hogy a HNT az egyik legjelentősebb hazai borkereskedő céggel, a Tescóval társult a verseny megrendezésében – mondta el Gál Péter.

    Pirint János, az áruházlánc magyarországi beszerzési igazgatója emlékeztetett, az áruházlánc borbeszállítóinak háromnegyede, az értékesített borok mennyiségének pedig 97 százaléka magyar volt tavaly. A vállalat tavaly több mint 17 millió palack magyar bort értékesített áruházaiban – számolt be.

 

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

Apró bosszúságok helyett egy jó kávé – indul a Costa kampánya

Két kisvideóval és óriásplakátokkal indítja útjára ATL-kampányát a májustól hazánkban is e…