Főoldal Hírek Ajánló A mai naptól a #vadateszem kampány ajánlatai válthatják fel a Márton-napi libavacsorákat az éttermekben, szállodákban.

A mai naptól a #vadateszem kampány ajánlatai válthatják fel a Márton-napi libavacsorákat az éttermekben, szállodákban.

14 perc átlagos olvasási idő
0
137
 ehaccp_topbanner3.jpg

Az elmúlt nehéz időszak, a jelenlegi háborús infláció, valamint a rezsi- és alapanyagárak növekedése a turizmus-vendéglátást szinte soha nem látott nehéz helyzetbe hozta, ezért az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete, a Dél-Alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület és a Miskolc és Térsége Turisztikai Közhasznú Egyesület a Budapesti kereskedelmi és Iparkamarával kiegészülve fontosnak érezte egy új attrakció megteremtését. 

Az elmúlt években számtalan szokás alakult ki, mely biztos forgalmat hozott a csatlakozó egységeknek. Ilyen volt például a Márton-nap hagyományához köthető libalakoma is. Azt azonban látni kell, hogy a mostani alapanyagárak – kiemeleten a libahús árnövekedése – a keresletet csökkentették, így számottevő haszon sem érzékelhető

– jelentette ki Asztalos István az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesületének elnöke a mai napon a BiZsergés Bistro & Deli-ben tartott sajtótájékoztatón.

Az új attrakció alkalmas a fogyasztók megszólítására, valamint alkalmazkodni képes a hazai borkínálathoz. Az új programmal a fogyasztókat minél nagyobb számban tudják az egységekbe terelni, forgalmat generálva ezzel a vendéglátás szereplőinek.

Csókay Ákos a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) főtitkára elmondta:

„Az elmúlt éves fogyasztási adatok szerint a baromfihús egy év alatt 50-60%-kal drágult, a sertéshús 60-70%-kal emelkedett, így most komoly árelőnyt jelent a vadat is kínáló éttermeknek a relatíve alacsonyabb árú vadhús. Azt gondoljuk, hogy ha ezzel most az éttermek meg tudnak spórolni anyagköltségen 20-30%-ot, ezzel együtt edukálják is a vadhús fogyasztásra egy egészségesebb irányba, akkor az egész kampány egy nagyon hasznos és gazdaságilag is megtérülő kezdeményezés”.

Pechtol Patrik a Fiwi-Hűt Kft. ügyvezetője tájékoztatta a jelenlévőket: „Cégünk az ország legnagyobb magánkézben lévő vadfeldolgozó üzeme, ami évi 30000 vadat vásárol fel Magyarország területéről. Ez megközelítőleg 1500 tonna nyershúst jelent, aminek nagyjából fele az, ami késztermékként a hazai piacon landol.

Vadhúsaink teljes mértékben a magyar erdőkből származnak, hazai hentesek által feldolgozottak, tehát 100%-ban hazai termékek, ráadásul a legkisebb ökológiai lábnyommal előállított hús jelenleg a piacon. A vadhús amellett, hogy finom, könnyen elkészíthető, egészséges, kiváló beltartalommal bír. Zsírtartalma sokkal alacsonyabb, fehérjetartalma pedig magasabb, mint a háziállatok húsának és a kalóriatartalma is alacsony, így könnyen beilleszthető az alacsony kalóriatartalmú étrendbe is.

Nagyon örülünk annak, hogy végre nem csak egy sima fogyasztásösztönző, vadhúsnépszerűsítő kampány indult, hanem a program sokkal átgondoltabban lett felépítve, mert arra ösztönöz, hogy az éttermek valóban nyúljanak hozzá a vadhúshoz.

Ezért is ajánljuk mindenkinek, hogy bátran keresse a tiszta forrásból származó, vegyszermentes és 100%-ban hazai vadhúst. Ez a program jó lehetőség arra, hogy a vendéglátóipari egységekben újra és újra megkóstolják, megszeressék és az otthonaikban is bátrabban készítsenek vadételeket.” – fejezte be gondolatait az ügyvezető.

Horváth Zsolt étteremtulajdonos (BodrogSmoker, KicsiZso reggeliző, BiZsergés Brunch, Bistro & Deli) így folytatta:

„Az elmúlt két év vendéglátós szemmel elég bizarr volt, pedig én még az optimistábbak közé tartozom. Az elkövetkező évek is nehezek lesznek, ugyanis kevesebb lesz a vásárlóerő, aki pedig érkezik, annak élményt kell majd biztosítani. A vadhús egy olyan alapanyag lehet, amivel ez megtehető, azt újra meg lehet ismertetni a fogyasztókkal, vagy akár a modern technológiákkal „játszadozva” éttermi élményt biztosíthatunk a minket választó fogyasztóinknak. Úgyhogy hajrá #vadateszem!”

Asztalos István az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesületének elnöke összegezte:

„A kampány célja a kesergés helyett a forgalomélénkítés, valamint a vadhús fogyasztására való ösztönzés. A programban részt vehet bármely vendéglátásban működő egység, amely vállalja, hogy 2022. november 18-tól november 27-ig tartó időszakban vadételt tart a kínálatában. A vadhús ára jelenleg még a marhahús árát sem éri el, ennek ellenére az uniós átlag alatti az egy főre eső átlagos vadfogyasztásunk. A kedvező beszerzési ár miatt az értékesítésben rentábilis megtérülés és profit valószínűsíthető. Szakmai szervezeteként pedig úgy érezzük a vendéglátás ilyen fajta problémáira is a megoldást kell keresnünk”

A #vadateszem kampány kiválóan illeszkedik a BKIK „Újra Nyitva Budapest” programjához, hiszen közös cél az éttermekre, éttermi fogyasztása felhívni a vendégek figyelmét, és így is támogatni az elmúlt nehéz évek után fennmaradó vállalkozókat, akik most éppen a magas rezsiárak miatt kerültek nehéz helyzetbe.

Csatlakozás

A csatlakozás és a részvétel népszerűsítése a közösségi médiában (Facebook, Instagram, Twitter) történik. A kampányban résztvevő éttermeket a közösségi médiában követhetik az érdeklődők a #vadateszem hashtagre keresve. 

Szervezők kérik a csatlakozásra nyitott vendéglátóipari egységeket, hogy első lépésként a #vadateszem kampányszó felhasználásával a vendéglátóipari egység saját közösségi csatornáján posztoljanak, hogy csatlakoztak a #vadateszem kampányhoz. Ezáltal a vendégek számára kereshetővé válnak, a programhoz csatlakozó éttermek.

Gyakran ismételt kérdések:

➡️Kik csatlakozhatnak?

A programban részt vehet bármely vendéglátásban aktívan részt vevő egység, amely vállalja, hogy 2022. november 18-tól november 27-ig tartó időszakban vadételt tart a kínálatában. (Étlap, Séftábla, Heti-, vagy havi étlapbetét, Menü stb.)

➡️Hogyan csatlakozhatnak?

Első lépésként a #vadateszem kampányszó felhasználásával a vendéglátóipari egység saját közösségi csatornáján posztoljon, hogy csatlakozott a #vadateszem kampányhoz. Ezáltal a vendégek számára kereshetővé válik, hogy az Ön étterme is részt vesz a programban. A hatékonyság növelése érdekében ajánlott külön-külön posztban bemutatni a kínálatban szereplő vadételeket, illetve javasolt a vendégek hasonló kommunikációra való serkentése a #vadateszem keresőszó felhasználásával. Utóbbi az egységeknek plusz megjelenést biztosít.

➡️Honnan kell a vadhúst beszereznem?

A vadhús bárhonnan beszerezhető.
Javaslatunk:
Fiwi-Hűt Kft.
2890 Tata, Molnár u. 2.
Telefon: +36 34 483 550
Email: info@fiwi.hu

➡️Meddig kell a vadhúsból készülő ételt a kínálatban tartanom?

2022. november 18-tól november 27-ig.

➡️Mennyiért kell a vadételt adnom?

A programban részt vevő egységek erről maguk dönthetnek.

.
.
#fiwihutkft#vadhus#delikátesz#vad#vadhús#szarvas#vaddiszno#rudli#nyúl#vadnyul#facan#furj#szarvascomb ,
,#szarvasnyak#szarvashúskockák#vadgasztronómia#vadkonyha#fiwi

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Ajánló

Cikk ajánló

Harmadik lett a magyar csapat a Bocuse d’Or világdöntőjén

Bronzérmes lett a Dalnoki Bence séf és Nyikos Patrik commis alkotta magyar csapat a Bocuse…