Ajánló A mai naptól a #vadateszem kampány ajánlatai válthatják fel a Márton-napi libavacsorákat az éttermekben, szállodákban. Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2022-11-18 14 perc átlagos olvasási idő 0 558 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr Az elmúlt nehéz időszak, a jelenlegi háborús infláció, valamint a rezsi- és alapanyagárak növekedése a turizmus-vendéglátást szinte soha nem látott nehéz helyzetbe hozta, ezért az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete, a Dél-Alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület és a Miskolc és Térsége Turisztikai Közhasznú Egyesület a Budapesti kereskedelmi és Iparkamarával kiegészülve fontosnak érezte egy új attrakció megteremtését. Az elmúlt években számtalan szokás alakult ki, mely biztos forgalmat hozott a csatlakozó egységeknek. Ilyen volt például a Márton-nap hagyományához köthető libalakoma is. Azt azonban látni kell, hogy a mostani alapanyagárak – kiemeleten a libahús árnövekedése – a keresletet csökkentették, így számottevő haszon sem érzékelhető– jelentette ki Asztalos István az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesületének elnöke a mai napon a BiZsergés Bistro & Deli-ben tartott sajtótájékoztatón. Az új attrakció alkalmas a fogyasztók megszólítására, valamint alkalmazkodni képes a hazai borkínálathoz. Az új programmal a fogyasztókat minél nagyobb számban tudják az egységekbe terelni, forgalmat generálva ezzel a vendéglátás szereplőinek.Csókay Ákos a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) főtitkára elmondta:„Az elmúlt éves fogyasztási adatok szerint a baromfihús egy év alatt 50-60%-kal drágult, a sertéshús 60-70%-kal emelkedett, így most komoly árelőnyt jelent a vadat is kínáló éttermeknek a relatíve alacsonyabb árú vadhús. Azt gondoljuk, hogy ha ezzel most az éttermek meg tudnak spórolni anyagköltségen 20-30%-ot, ezzel együtt edukálják is a vadhús fogyasztásra egy egészségesebb irányba, akkor az egész kampány egy nagyon hasznos és gazdaságilag is megtérülő kezdeményezés”.Pechtol Patrik a Fiwi-Hűt Kft. ügyvezetője tájékoztatta a jelenlévőket: „Cégünk az ország legnagyobb magánkézben lévő vadfeldolgozó üzeme, ami évi 30000 vadat vásárol fel Magyarország területéről. Ez megközelítőleg 1500 tonna nyershúst jelent, aminek nagyjából fele az, ami késztermékként a hazai piacon landol.Vadhúsaink teljes mértékben a magyar erdőkből származnak, hazai hentesek által feldolgozottak, tehát 100%-ban hazai termékek, ráadásul a legkisebb ökológiai lábnyommal előállított hús jelenleg a piacon. A vadhús amellett, hogy finom, könnyen elkészíthető, egészséges, kiváló beltartalommal bír. Zsírtartalma sokkal alacsonyabb, fehérjetartalma pedig magasabb, mint a háziállatok húsának és a kalóriatartalma is alacsony, így könnyen beilleszthető az alacsony kalóriatartalmú étrendbe is.Nagyon örülünk annak, hogy végre nem csak egy sima fogyasztásösztönző, vadhúsnépszerűsítő kampány indult, hanem a program sokkal átgondoltabban lett felépítve, mert arra ösztönöz, hogy az éttermek valóban nyúljanak hozzá a vadhúshoz.Ezért is ajánljuk mindenkinek, hogy bátran keresse a tiszta forrásból származó, vegyszermentes és 100%-ban hazai vadhúst. Ez a program jó lehetőség arra, hogy a vendéglátóipari egységekben újra és újra megkóstolják, megszeressék és az otthonaikban is bátrabban készítsenek vadételeket.” – fejezte be gondolatait az ügyvezető.Horváth Zsolt étteremtulajdonos (BodrogSmoker, KicsiZso reggeliző, BiZsergés Brunch, Bistro & Deli) így folytatta:„Az elmúlt két év vendéglátós szemmel elég bizarr volt, pedig én még az optimistábbak közé tartozom. Az elkövetkező évek is nehezek lesznek, ugyanis kevesebb lesz a vásárlóerő, aki pedig érkezik, annak élményt kell majd biztosítani. A vadhús egy olyan alapanyag lehet, amivel ez megtehető, azt újra meg lehet ismertetni a fogyasztókkal, vagy akár a modern technológiákkal „játszadozva” éttermi élményt biztosíthatunk a minket választó fogyasztóinknak. Úgyhogy hajrá #vadateszem!”Asztalos István az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesületének elnöke összegezte:„A kampány célja a kesergés helyett a forgalomélénkítés, valamint a vadhús fogyasztására való ösztönzés. A programban részt vehet bármely vendéglátásban működő egység, amely vállalja, hogy 2022. november 18-tól november 27-ig tartó időszakban vadételt tart a kínálatában. A vadhús ára jelenleg még a marhahús árát sem éri el, ennek ellenére az uniós átlag alatti az egy főre eső átlagos vadfogyasztásunk. A kedvező beszerzési ár miatt az értékesítésben rentábilis megtérülés és profit valószínűsíthető. Szakmai szervezeteként pedig úgy érezzük a vendéglátás ilyen fajta problémáira is a megoldást kell keresnünk”A #vadateszem kampány kiválóan illeszkedik a BKIK „Újra Nyitva Budapest” programjához, hiszen közös cél az éttermekre, éttermi fogyasztása felhívni a vendégek figyelmét, és így is támogatni az elmúlt nehéz évek után fennmaradó vállalkozókat, akik most éppen a magas rezsiárak miatt kerültek nehéz helyzetbe.CsatlakozásA csatlakozás és a részvétel népszerűsítése a közösségi médiában (Facebook, Instagram, Twitter) történik. A kampányban résztvevő éttermeket a közösségi médiában követhetik az érdeklődők a #vadateszem hashtagre keresve. Szervezők kérik a csatlakozásra nyitott vendéglátóipari egységeket, hogy első lépésként a #vadateszem kampányszó felhasználásával a vendéglátóipari egység saját közösségi csatornáján posztoljanak, hogy csatlakoztak a #vadateszem kampányhoz. Ezáltal a vendégek számára kereshetővé válnak, a programhoz csatlakozó éttermek.Gyakran ismételt kérdések:Kik csatlakozhatnak?A programban részt vehet bármely vendéglátásban aktívan részt vevő egység, amely vállalja, hogy 2022. november 18-tól november 27-ig tartó időszakban vadételt tart a kínálatában. (Étlap, Séftábla, Heti-, vagy havi étlapbetét, Menü stb.)Hogyan csatlakozhatnak?Első lépésként a #vadateszem kampányszó felhasználásával a vendéglátóipari egység saját közösségi csatornáján posztoljon, hogy csatlakozott a #vadateszem kampányhoz. Ezáltal a vendégek számára kereshetővé válik, hogy az Ön étterme is részt vesz a programban. A hatékonyság növelése érdekében ajánlott külön-külön posztban bemutatni a kínálatban szereplő vadételeket, illetve javasolt a vendégek hasonló kommunikációra való serkentése a #vadateszem keresőszó felhasználásával. Utóbbi az egységeknek plusz megjelenést biztosít.Honnan kell a vadhúst beszereznem?A vadhús bárhonnan beszerezhető.Javaslatunk:Fiwi-Hűt Kft.2890 Tata, Molnár u. 2.Telefon: +36 34 483 550Email: info@fiwi.huMeddig kell a vadhúsból készülő ételt a kínálatban tartanom?2022. november 18-tól november 27-ig.Mennyiért kell a vadételt adnom?A programban részt vevő egységek erről maguk dönthetnek...#fiwihutkft#vadhus#delikátesz#vad#vadhús#szarvas#vaddiszno#rudli#nyúl#vadnyul#facan#furj#szarvascomb ,,#szarvasnyak#szarvashúskockák#vadgasztronómia#vadkonyha#fiwi
Elindult a munka a házikertekben: több mint 17 millió színes tasakos vetőmag talál gazdára az idei szezonban
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
#NESZMÉLY – Első közösségi borukról Kamocsay Ákos mesél Március 10-én mutatkozott be borvidékük első közösségi bora, a #Neszmély. A válogatás célja, hogy …
Téli sörkánaán az InterContinentalban A korlátlan sörkóstolás mellett kortyolhatunk whiskey-ket, pálinkákat, borokat és a gourmet vendégeket kontinenseken átívelő …