Színes Továbbra is nagy a kereslet a luxuscikkekre Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2016-02-05 5 perc átlagos olvasási idő 0 1,227 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr Továbbra is nagy a kereslet a luxuscikkekre Hiába gyengült tavaly a kínai kereslet a luxuscikkek iránt, ez nem hagyott mély nyomot az ágazat legnagyobb szereplője, a Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) mérlegén. Globális bevételei 2014-hez képest 6 százalékkal, azaz az iparági átlag több mint duplájával nőttek, s 35,7 milliárd eurót tettek ki. Az éves, 6,6 milliárd eurós adózott nyereség 16 százalékos bővülést takar, s 100 millióval haladja meg az előzetes várakozásokat. A 70 világmárkát – köztük a névadókon kívül a Bulgarit, a Diort és a Givenchyt – felvonultató konglomerátum karácsonya különösen jól sikerült, a záró negyedévben 5 százalékkal, 10,4 milliárd euróra ugrott forgalom. Elsősorban a ruházati cikkek és a bőrből készült termékek eladásai nőttek. Az LVMH a lassuló kínai növekedésre, a megcsappanó keresletre helyi üzletbezárásokkal válaszolt, ugyanakkor az észak-amerikai, az európai és a japán piacon tapasztalt pluszforgalom semlegesíteni tudta a kínai hatást. Bernard Arnault vezérigazgató eredményként értékelte, hogy a piacaikat sújtó geopolitikai kockázatok közepette is növelni tudták globális részesedésüket, ráadásul mind bevételük, mind üzemi eredményük rekordot döntött. A jó híreket a piac 8 százalékos árfolyamemelkedéssel honorálta. A Swatchot viszont büntették: a svájci luxusóra-ipari cégcsoport kurzusa 3 százalékos eséssel reagált a vállalat gyengébb tavalyi eredményeinek bejelentésére. A rossz hangulatot csak részben tudta enyhíteni a cég által egyidejűleg meghirdetett egymilliárd svájci frank értékű, hároméves részvény-visszavásárlási program. A Swatch forgalma tavaly 3 százalékkal, 8,45 milliárd frankra mérséklődött, az elemzői konszenzus ennél 200 millióval volt magasabb – írja a MarketWatch. A 2014-es 1,38 milliárdról 1,09 milliárd frankra zsugorodó nyereség is gyengébb volt a vártnál. A visszaesés döntően a svájci export versenyképességét gyengítő frank erősödésére vezethető vissza. A novemberi párizsi terrortámadás miatt a luxus fővárosától távol maradó tehetős amerikai és ázsiai turisták is „felelősek” a svájci órák iránti kereslet megcsappanásáért. Nem is szólva a gazdag arab és orosz üzletemberekről, akiknek egyre kevesebb elszórható pénzük lesz a mélyrepülésben lévő olajárak miatt. A svájci óraexport tavaly 3,3 százalékkal csökkent.
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Upfield – Nyári receptinspiráció A nyári szezon beindultával szeretnénk nektek egy kis receptinspirációval kedveskedni az Upfield Professional jóvoltából. …
Aggasztóan sok cukorbeteg fiatal mutatja hosszú távú betegségek korai jeleit Aggasztóan sok cukorbeteg fiatal mutatja hosszú távú betegségek korai jeleit “Aggasztóan …
Olasz Gasztronómiai Világhét Budapesten és Szegeden is Első alkalommal rendezik meg az Olasz Gasztronómiai Világhetet; a november 21. és 27. …