Főoldal Hírek Csőposta METRO – Partnerkonferenciáján ismertette beszállítóival 2023-as stratégiáját a nagyvállalat

METRO – Partnerkonferenciáján ismertette beszállítóival 2023-as stratégiáját a nagyvállalat

11 perc átlagos olvasási idő
0
136
 ehaccp_topbanner3.jpg

Október 12-én a METRO beavatta elért eredményeinek és éves stratégiájának részleteibe partnereit. Az országszerte 13 áruházzal jelen lévő nagykereskedő hibrid Partnerkonferenciáján közel 120 fő személyesen vett részt, további 100 pedig online követte a METRO budaörsi Gasztroakadémiáján folyó eseményeket.

A METRO minden gazdasági évének (ami októbertől szeptemberig tart) első heteiben hagyományosan egy konferenciára invitálja partnereit, melynek során a nagyvállalat vezetői megismertetik a nagykereskedelmi lánc következő évben érvényesítendő stratégiáját, terveit, s az általa kínált megoldásokat, szolgáltatásokat a résztvevőkkel.

Többcsatornás nagykereskedelmi modell

A jelenlegi stratégia alapjait az előző évben vetette meg a METRO, és az elmúlt hónapok annak fokozatos kiterjesztéséről szóltak. A stratégia vezérelve a nagykereskedelmi gyökerekhez való visszatérés, az áruház tevékenységének a többcsatornás kereskedelmi modellhez való igazítása.

„450.000 vevőhöz érünk el 13 áruházunkon keresztül, melyek közül 10 kiszállító áruház is, illetve van egy dedikált kiszállítási platformunk is. A vállalat megőrizte munkavállalói létszámát, 2200 kolléga segíti sikereinket és majdnem kétszáz fős értékesítői csapat biztosítja a közvetlen kapcsolatot a vevőkhöz. Jelenleg a digitális csatornákon zajlik az értékesítés 5%-a. Saját márkás termékeink részesedése 23%, az érintett piacnak pedig a 80%-át fedjük le.” – sorolta Thierry Guillon-Verne vezérigazgató az alapokat, melyekre a jövő tervezésekor építhet a vállalat.

Stratégiai célként a kiszállítási üzletág volumenének növelését, a vendéglátóipari vásárlások felpörgetését, valamint a lehető legteljesebb digitalizációt jelölte meg. Az elmúlt évben egyébként ezeket a célokat számos fejlesztés szolgálta: többek között a szárazjeges hűtveszállítási rendszer alkalmazása a kiszállítások során, a HoReCa-fókuszú termékszortiment kialakítása, valamint a DISH by METRO éttermi szoftver révén a partnerek digitális jelenlétének támogatása.

A stratégiai modell alkalmazása

Alexis Jean-Pierre Maudelonde beszerzési igazgató egy fontos különbségre mutatott rá a METRO és a hipermarketek között, eloszlatva egyszersmind a tévhitet, hogy az ismert hipermarket-láncok lennének a METRO közvetlen konkurenciái: „A mi vevőink nem fogyasztók. Nem lehet őket ugyanazokkal a módszerekkel motiválni, mint egy hipermarketben tennék.”

Alexis Jean-Pierre Maudelonde a többcsatornás nagykereskedelmi átalakulás kínálta előnyöket mutatta be a partnerek számára: a METRO a legjobb eléréssel és kapcsolatokkal rendelkezik a HoReCa vevőkhöz és kiskereskedelmi boltokhoz egyaránt. Ez a két csoport egyben profi beszerző is, határozott elképzelésekkel érkezik az áruházba vagy az online felületre, és erősen termékközpontúak a vásárlásra vonatkozó terveik. A plenáris előadások sorában a többcsatornás nagykereskedelmi modell gyakorlati megvalósítását ismertették a METRO kulcsterületeinek vezető szakemberei.

A siker titka a folyamatos fejlesztés

A plenáris előadásokat a területekre mélyebb betekintést nyújtó szekciómegbeszélés követte: a száraz és friss termék kategóriákban szervezett beszélgetésen Dr. Kápolna Beáta ultrafriss és frissáru beszerzési vezető, valamint Madalina György szárazáru és near food beszerzési vezetők, a non-food divízióban pedig Karasz Balázs beszerzési vezető mutatták be a METRO beszerzési gyakorlatát a kategóriákban. Dr. Kápolna Beáta a választék kialakításában a nagykereskedelmi fókusz érvényesítésére helyezte a hangsúlyt, amit szortiment optimalizálással, a saját márkák fejlesztésével, valamint az értékesített áruk bekerülési értékének javításával támogatnak. Madalina György az éves beszerzési megállapodás részleteit, valamint a nagy sikerű „Többet olcsóbban” árazási gyakorlatot ismertette. A non-food kategória szekcióbeszélgetésén kiderült: a termékcsoport az elmúlt két évben folyamatosan növekvő teljesítményt mutatott, s a legnagyobb arányban a vendéglátóipari vevőket kiszolgáló cikkek fogytak, részben a lépcsőzetes árazásnak is köszönhetően. A saját márka (METRO Professional) itt is húzóerőnek bizonyul, ezért megéri a METRO gyártóinak a partnerség.

A METRO egy évvel ezelőtt a fenntartható növekedést jelölte meg az előtte álló időszak fontos stratégiai elemének – ennek megfelelően számos fenntarthatósági és energiahatékonysági beruházást valósítottak meg. A mostani többcsatornás nagykereskedelmi stratégia nemcsak 2023-ra szól, hanem az elkövetkező fél évtizednek is kereteket ad.

A konferencia egyik tanulsága, hogy – mint a METRO példája is mutatja – azok a piaci szereplők, akik nem álltak le a fejlesztésekkel a gazdaság megtorpanása vagy más előnytelen körülmények miatt, megőrizték stabilitásukat és komoly eredményeket tudtak felmutatni.

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Csőposta

Cikk ajánló

II. Magyar Gasztronómia napja: Mérföldkő és országokat átölelő siker

Szombaton rendezték meg Felcsúton a II. Magyar gasztronómia napja című rendezvényt, melyne…