Főoldal Hírek Átólzéig Koleszterin szegény diéta

Koleszterin szegény diéta

5 perc átlagos olvasási idő
0
1,323
 ehaccp_topbanner3.jpg

Koleszterin szegény diéta

 

Sokan megijednek, amikor egy esetleges vérvétel után az orvos azt mondja: Önnek magas a koleszterin szintje! Nos, mi ilyenkor a teendő? Koleszterin szegény étrendre kell váltani! De először nézzük meg, mi történik a szervezetben, miért is van erre szükség.

A koleszterin két forrásból adódhat, az egyik a táplálkozás a másik a szintetizálódás során. A koleszterint a fehérjék szállítják a vérben, attól függően, hogy milyen fehérjékhez kapcsolódik, két altípust különböztethetünk meg. Ez a HDL és LDL. A HDL védő szerepet játszik, míg az LDL lerakódik az érfalban.

 

A koleszterin magas szintjének kialakulása több dologtól lehetséges.

  • genetikai hajlam
  • anyagcsere betegségek
  • helytelen táplálkozás

 

A magas koleszterin szint helyreállítására az egyik legfontosabb dolog, a diéta. A táplálkozás helyreállításával, a táplálékok helyes összeállításával a koleszterin szint csökkentése lehetséges. Nézzük is meg, hogy a diéta során hogyan alakul az étkezés:

  • Elsősorban kerülni kell az édességféléket, nassolnivalókat.

 

  • Hús fogyasztás: A legjobb a sovány húsok, ilyen pl a csirke, pulyka, illetve a halak közül a lazac, szardella, amik még omega 3 ban gazdagok (érvédő hatás), de ezeket is inkább csak párolva fogyasszuk.

 

  • Zöldség, gyümölcs: Növeljük a zöldség és gyümölcsfogyasztást. A zöldségek rosttartalma illetve a gyümölcsök, főleg a bogyós gyümölcsök vitamin és antioxidáns tartalma jótékony hatással van a koleszterinre.

 

  • Pékárúk: Abban az esetben, ha pékárút, tehát zsömle , kifli terméket veszünk vagy készítünk, akkor hagyjuk el a búzalisztes dolgokat, cseréljük le ezt teljes kiőrlésűre, vagy használjuk  a zabot előszeretettel, hisz az tele van vitaminnal és ásványi anyagokkal ( B1, E vitamin, vas, mangán, kálium, magnézium). Az LDL szintjét csökkenti a szervezetben.

 

  • Tejtermékek: A tejtermékeket sem kell teljesen elhagyni, válasszunk zsírszegény tejtermékeket, alacsony zsírtartalmúakat.

 

  • Mozgás: És ne felejtsük a mozgás beépítését sem a heti , napi programokba!!!!!

 

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

Négy országból 1763 pálinka és párlat

Az Ongai Kulturális Egyesület által szervezett XIII. Quintessence Pálinka- és Párlatversen…