Főoldal Hírek Átólzéig Koleszterin szegény diéta

Koleszterin szegény diéta

5 perc átlagos olvasási idő
0
975
 ehaccp_topbanner3.jpg

Koleszterin szegény diéta

 

Sokan megijednek, amikor egy esetleges vérvétel után az orvos azt mondja: Önnek magas a koleszterin szintje! Nos, mi ilyenkor a teendő? Koleszterin szegény étrendre kell váltani! De először nézzük meg, mi történik a szervezetben, miért is van erre szükség.

A koleszterin két forrásból adódhat, az egyik a táplálkozás a másik a szintetizálódás során. A koleszterint a fehérjék szállítják a vérben, attól függően, hogy milyen fehérjékhez kapcsolódik, két altípust különböztethetünk meg. Ez a HDL és LDL. A HDL védő szerepet játszik, míg az LDL lerakódik az érfalban.

 

A koleszterin magas szintjének kialakulása több dologtól lehetséges.

  • genetikai hajlam
  • anyagcsere betegségek
  • helytelen táplálkozás

 

A magas koleszterin szint helyreállítására az egyik legfontosabb dolog, a diéta. A táplálkozás helyreállításával, a táplálékok helyes összeállításával a koleszterin szint csökkentése lehetséges. Nézzük is meg, hogy a diéta során hogyan alakul az étkezés:

  • Elsősorban kerülni kell az édességféléket, nassolnivalókat.

 

  • Hús fogyasztás: A legjobb a sovány húsok, ilyen pl a csirke, pulyka, illetve a halak közül a lazac, szardella, amik még omega 3 ban gazdagok (érvédő hatás), de ezeket is inkább csak párolva fogyasszuk.

 

  • Zöldség, gyümölcs: Növeljük a zöldség és gyümölcsfogyasztást. A zöldségek rosttartalma illetve a gyümölcsök, főleg a bogyós gyümölcsök vitamin és antioxidáns tartalma jótékony hatással van a koleszterinre.

 

  • Pékárúk: Abban az esetben, ha pékárút, tehát zsömle , kifli terméket veszünk vagy készítünk, akkor hagyjuk el a búzalisztes dolgokat, cseréljük le ezt teljes kiőrlésűre, vagy használjuk  a zabot előszeretettel, hisz az tele van vitaminnal és ásványi anyagokkal ( B1, E vitamin, vas, mangán, kálium, magnézium). Az LDL szintjét csökkenti a szervezetben.

 

  • Tejtermékek: A tejtermékeket sem kell teljesen elhagyni, válasszunk zsírszegény tejtermékeket, alacsony zsírtartalmúakat.

 

  • Mozgás: És ne felejtsük a mozgás beépítését sem a heti , napi programokba!!!!!

 

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

Veszélyben vannak a szlovén tenger koralljai a klímaváltozás miatt

Az Adriai-tenger szlovén részét sem kímélte az elmúlt évtizedekben a klímaváltozás, ezzel …