Főoldal Hírek Átólzéig Indul a magyar gasztro-Uber

Indul a magyar gasztro-Uber

9 perc átlagos olvasási idő
0
1,035
 ehaccp_topbanner3.jpg

 

Indul a magyar gasztro-Uber

 

Heteken belül kockázati tőkebefektetői támogatást is kap az a most startoló magyar kezdeményezés, amely az Uber taxik működési mintájára az otthon főzőket és az éhes embereket köti majd össze egy online platform segítségével a nap 24 órájában – írja szerdai cikkében a Világgazdaság.

Stílszerűen éppen egy Uberben utazott a szerdán startoló magyar gasztro-Uber egyik ötletgazdája, amikor utolértük. A Yummber néven futó kezdeményezés lényege, hogy egy online platform segítségével összehozza az otthon főzőket és a közelben tartózkodó éhes embereket – a nap 24 órájában. 

Azok, akik szakácsként regisztrálnak a Yummberbe, a menüt – ez akár két adag töltött káposzta is lehet, ami a vasárnapi ebédből megmaradt – az általuk megszabott áron legkésőbb az aktuális napon tölthetik fel a rendszerbe. Aztán csak várniuk kell, hogy akad-e jelentkező a főztjükre a szintén általuk megszabott étkezési sávban. A Yummber jelzi, hogy mikor, hány fő érkezne, és a szakács ekkor még mindig dönthet úgy: az illető(ke)t profiljuk vagy értékelési pontszámuk alapján inkább mégsem engedi be a lakásába. Az ő kiléte és lakhelye csak akkor derül ki, ha elfogadta a vendégek jelentkezését. Az érkezők aktuális tartózkodási helye is nyomon követhető.

Az ételért járó fizetséget közvetlenül fogyasztás után a vendég által megadott bankkártyáról vonja le a rendszer. A vendéglátók keresetüket hetente, a következő csütörtökön kapják meg az összesített elszámolással együtt. A Yummber akkor is kifizeti a regisztrált „konyhásokat”, ha valami miatt az eredetileg megszabott árat nem tudják azonnal a felhasználóra terhelni. Elszámolórendszerük a Barion, egy hiteles EU-engedélyekkel rendelkező nemzetközi pénzügyi szolgáltató.

„Országszerte 760-an jelentkeztek eddig, ennél azonban a lemorzsolódás miatt minden bizonnyal kevesebb lesz az állandó yummberezők száma, de nem is az a cél, hogy több ezren csatlakozzanak” – mondta a Világgazdaságnak Kalmár Péter, a projekt egyik ötletgazdája. Szerinte a próbálkozás a kifejezetten extrovertált, és az extrém helyzetekre nyitott embereket célozza, hiszen mindenki más kifejezetten ódzkodna az ötlettől, hogy idegeneket szolgáljon ki a lakásában, vagy ismeretlen emberek főztjét egye azok konyhájában. 

„Nem vagyok vállalkozó, show-nak tekintem a Yummbert. A piac dönti majd el, szüksége van-e erre a szolgáltatásra. Mindenesetre heteken belül szerződünk egy magyar kockázatitőke-befektetési alappal, amely fantáziát lát az ötletünkben, ezért pénzzel is mögénk áll” – tette hozzá Kalmár Péter. A Yummber 15-20 százalékos jutalékkal dolgozik, a jó értékelést kapó szakácsok kevesebbet fizetnek majd. Az árszabás azonban teljesen szabad, meg lehet hirdetni lecsót 5000 forintért, és kék homárt 500 forintért, a Yummber nem szól bele. 

Honlapjukon mindenesetre azt ajánlják a csatlakozóknak, eleinte csak annyi ételt készítsenek, mintha magukra vagy a családjukra, barátaikra főznének bőségesen. Ha minden ételt kiárusítottak, legfeljebb pizzát rendelnek. Az elején nem érdemes erőn felül áldozni a projektre. Ami az adóügyi és egyéb előírásokat illeti, Kalmár Péter szerint érdemes végigolvasni a jogi és számviteli szakembereik által összeállított tudnivalókat, de ők senkit nem fognak kötelezni arra, hogy eleget tegyenek például a lakáséttermekre vonatkozó bejelentési kötelezettségnek. 

„Mi csak a rendszert üzemeltetjük, ami összehozza a keresletet és a kínálatot. Ahhoz nem kell engedély, ha az ember a családjára vagy a barátaira, ismerőseire főz. Mi is egy ilyen nagy családnak számítunk. Valójában a közösségi gazdaság vagy sharing economy az egész világon a szürkezónába tartozik. A kormányzatok, szabályozószervek és ellenőrző hatóságok most próbálják valamiféle mederbe terelni ezeket a próbálkozásokat” – véli Kalmár Péter, aki a Yummbert működtető, Luxembourgban bejegyzett IG Monde Investment S. A. egyik tulajdonosa. A Yummber egyébként hamarosan Bangkokban, Bukarestben, Buenos Airesben is startol. Az ötletgazdák a Facebookot, saját  kapcsolatrendszerüket és a szájról szájra terjedő hírek erejét felhasználva találtak partnereket világszerte.

 

Forrás:Vg.hu Szerző: Willin-Tóth Kornélia

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

AM: idén előbb kezdődött a dinnyeszezon

Fogyasszunk a nyáron minél több magyar dinnyét, mert így a magyar családok megélhetését és…