Főoldal Hírek Ajánló A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) 10000 főt vendégel meg, ezzel nyitná újra Budapestet

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) 10000 főt vendégel meg, ezzel nyitná újra Budapestet

16 perc átlagos olvasási idő
3
528
 ehaccp_topbanner3.jpg

#újranyitvaBP: Tudatos fogyasztást ösztönző programmal és 50 millió forint támogatással startol a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Szolidaritási Alapja.

Budapest, 2021. június 17. – A vendéglátóipar mellett más helyi, budapesti vállalkozásokat is segít majd a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara pénteken elstartolt fogyasztásösztönző programja. A koronavírus-járvány okozta válsághelyzet hatásainak enyhítését célzó kezdeményezés keretében 50 millió forintnyi induló pályázati forrást juttatnak rászoruló cégeknek, #újranyitvaBP néven tudatformáló mozgalmat indítanak és az alap további bővítése érdekében is kampányba kezd a kamara.

Az újranyitást követően a vállalkozásoknak számos, a pandémia okozta piaci kihívással kell megküzdeniük. Míg az ország fővároson kívüli részében átlagosan a foglalkoztatottaknak csak a 34%-a dolgozik a piaci alapú szolgáltatószektorban, és ott is elsősorban belföldi vendégeket kiszolgálva, Budapesten a munkavállalók 62%-ának[1] a megélhetése függ ettől a szektortól. A fővárosi vendéglátás ráadásul jelentős részben a várhatóan még hónapokig akadozó külföldi turizmusra optimalizálta működését. A nyári időszakra jellemző hullámzó forgalom pedig további sokkot jelenthet az eddig túlélő vállalkozók számára.

A program nagykövetei (b-j): Király Nóra, a Fiatal Családosok Klubjának alapítója, dr. Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke, Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Semsei Rudolf, étteremtulajdonos, Asztalos István, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesület elnöke és Kautzky Armand színművész.

Erre a válsághelyzetre reagál a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) több elemből álló fogyasztásélénkítő programja. A kezdeményezés egyik legfontosabb eleme az idén tavasszal bejelentett Szolidaritási Alap, amelyből 50 millió forintnyi induló keretet szánnak a fővárosi vendéglátás forgalmában tapasztalható kritikus hullámzás kiegyenlítésének támogatására. A program keretében budapesti vendéglátóhelyek pályázhatnak olyan 10-50 fős közösségek vendéglátására, akik a pandémia mindennapjaiban hősiesen helyt álltak a az ország működésének fenntartása érdekében (például az egészségügyi dolgozók, a rendfenntartók, a pedagógusok, a szülők, a kereskedelmi dolgozók vagy az áruszállítók). A nyertes pályázatok eseményfinanszírozási támogatása fogyasztási kuponok formájában valósul meg. Az induló keretből 10 ezer fő egyszeri 5 ezer forintos vendéglátóipari fogyasztását fedezi majd így a BKIK.

„Miközben együtt ünneplünk és örülünk annak, hogy Budapest újra nyitva lehet, a tavalyi tapasztalatok ismeretében nagyon aggódunk vendéglátóipari kisvállalkozásaink jövője miatt. A nyitás utáni fogyasztási láz lecsengése, a külföldi vendégek és az üzleti események hiánya, továbbá a budapestiek nyári víkendekre és szabadságra való elutazása miatt erősen ingadozó kereslet várható az előttünk álló hónapokban. Most tehát az a legfontosabb, hogy a járvány előtti forgalom mielőbb stabilan visszaálljon, amihez összefogásra van szükség. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamaránál ezért a Szolidaritási Alap forrásainak a fogyasztásösztönzés érdekében való bevetésén túl közösségi kampányba kezdünk és folytatjuk a bajba jutott vállalkozásokat támogató alapunk gyarapítását is. Itt az ideje, hogy mindenki a maga módján tegyen a környezetéért: fogyasszunk és vásároljunk kedvenc helyeinken és ajánljuk azokat ismerőseinknek, ezzel segítve a túlélésüket! Az üzleti szféra szereplőit pedig arra kérjük, ha tehetik, járuljanak hozzá kezdeményezésünkhöz, ezzel pedig a fővárosi vállalkozások megmentéséhez” – mondta Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.

OPH

A kuponprogram mellett a BKIK mozgalmat indít a tudatos fogyasztás ösztönzése érdekében: arra kérik a budapestieket és a fővárosba látogatókat, hogy a mindennapokban felkeresett helyeiken ne csak vásároljanak, fogyasszanak, hanem ajánlják másoknak is az üzletet a kampány

#újranyitvaBP

hashtagjével saját közösségi oldalaikon, így is támogatva a helyi vállalkozások és szolgáltatók forgalmának növelését és túlélését.

A BKIK a program támogatásához nagyköveteket kért fel, akik a sajtótájékoztatón üdvözölték a kamara kezdeményezését.

  • Király Nóra, a Fiatal Családosok Klubjának alapítója,
  • Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője,
  • Kautzky Armand Jászai Mari-díjas színművész,
  • dr. Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke,
  • Semsei Rudolf, étteremtulajdonos vagy
  • Asztalos István, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesület elnöke.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője videóüzenetben beszélt arról, hogy a mentősök is megfeszített tempóban dolgoztak, ellátva a koronavírusos betegek mellett a mindennapi munkájukat.

Király Nóra, a Fiatal Családosok Klubjának szóvivője az édesanyák helyzetére világított rá, akikre az online oktatás plusz feladatot rótt. Az anyák is a kampány célcsoportjai.

Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke emlékeztetett, hogy tavaly nagyon látványosan állt le a sportélet és a járványhelyzet súlyosságát jelezte, hogy az olimpia eltörlése is felmerült, amire korábban csak háborús helyzetben volt példa.

A sport is a szolidaritásról szól, ezért egyértelmű, hogy csatlakoztak a programhoz.

Semsei Rudolf, étteremtulajdonos meteorit becsapódásként értékelte a pandémia megjelenését. Ez idő alatt mindenki próbált túlélni, kárenyhítés volt a házhoz szállítás. A dolgozók is lojálisak voltak egymással, például a műszakok elosztásában, hogy a kollégáik is megtarthassák a munkahelyüket. A kamara támogatása sokat jelent a szakmának – emelte ki.

Asztalos István, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesület elnöke szerint

a turizmus nemzetgazdasági érdek és nemzeti büszkeség.

Emellett megjegyezte, hogy a program valószínűleg nem oldja fel a jelenlegi helyzetet, ahogy nem oldja meg az üztletek problémáit sem, hiszen a túuristák még egy ideig elmaradnak, de fontos, hogy tisztán lássunk,

bármekkora útra induljunk is, az mindig az első lépéssel kezdődik.

Ez a program a maga keretei között indulásnak elég lehet, szemléletformálásra pedig kiválóan alkalmas. Azért pedig, hogy észrevette, majd forrást talált hozzá és programként meghirdette, azért a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának köszönet jár.

A kép csak illusztráció!

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara kampányának részeként továbbra is kéri az üzleti szféra szereplőit, hogy direkt támogatással csatlakozzanak a kamara bajba jutott cégeket segítő Szolidaritási Alapjához. A felhívással elsősorban a válságban kevésbé sérült nagyvállalatokat, a HIPA kedvezményben részesült cégeket, valamint tagsági díjuk felének elengedését igénylő önkéntes tagjait szeretnék elérni.

A BKIK fogyasztásösztönző kampányának és eseményfinanszírozó programjának részletei, valamint a pályázati feltételek itt olvashatók június 18-ától:

ujranyitvabp.bkik.hu


[1]2017-es adat, forrás: KSH: BUDAPEST GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/pdf/budapest.pdf

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Ajánló

Cikk ajánló

Magyarország étele 2022: Szürkemarha a középpontban

A magyar szürkemarha húsa lesz a kötelező alapanyag a Magyarország étele 2022 szakácsverse…