Ajánló A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) 10000 főt vendégel meg, ezzel nyitná újra Budapestet Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2021-06-17 16 perc átlagos olvasási idő 3 935 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr #újranyitvaBP: Tudatos fogyasztást ösztönző programmal és 50 millió forint támogatással startol a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Szolidaritási Alapja.Budapest, 2021. június 17. – A vendéglátóipar mellett más helyi, budapesti vállalkozásokat is segít majd a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara pénteken elstartolt fogyasztásösztönző programja. A koronavírus-járvány okozta válsághelyzet hatásainak enyhítését célzó kezdeményezés keretében 50 millió forintnyi induló pályázati forrást juttatnak rászoruló cégeknek, #újranyitvaBP néven tudatformáló mozgalmat indítanak és az alap további bővítése érdekében is kampányba kezd a kamara.Az újranyitást követően a vállalkozásoknak számos, a pandémia okozta piaci kihívással kell megküzdeniük. Míg az ország fővároson kívüli részében átlagosan a foglalkoztatottaknak csak a 34%-a dolgozik a piaci alapú szolgáltatószektorban, és ott is elsősorban belföldi vendégeket kiszolgálva, Budapesten a munkavállalók 62%-ának[1] a megélhetése függ ettől a szektortól. A fővárosi vendéglátás ráadásul jelentős részben a várhatóan még hónapokig akadozó külföldi turizmusra optimalizálta működését. A nyári időszakra jellemző hullámzó forgalom pedig további sokkot jelenthet az eddig túlélő vállalkozók számára.A program nagykövetei (b-j): Király Nóra, a Fiatal Családosok Klubjának alapítója, dr. Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke, Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Semsei Rudolf, étteremtulajdonos, Asztalos István, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesület elnöke és Kautzky Armand színművész.Erre a válsághelyzetre reagál a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) több elemből álló fogyasztásélénkítő programja. A kezdeményezés egyik legfontosabb eleme az idén tavasszal bejelentett Szolidaritási Alap, amelyből 50 millió forintnyi induló keretet szánnak a fővárosi vendéglátás forgalmában tapasztalható kritikus hullámzás kiegyenlítésének támogatására. A program keretében budapesti vendéglátóhelyek pályázhatnak olyan 10-50 fős közösségek vendéglátására, akik a pandémia mindennapjaiban hősiesen helyt álltak a az ország működésének fenntartása érdekében (például az egészségügyi dolgozók, a rendfenntartók, a pedagógusok, a szülők, a kereskedelmi dolgozók vagy az áruszállítók). A nyertes pályázatok eseményfinanszírozási támogatása fogyasztási kuponok formájában valósul meg. Az induló keretből 10 ezer fő egyszeri 5 ezer forintos vendéglátóipari fogyasztását fedezi majd így a BKIK.„Miközben együtt ünneplünk és örülünk annak, hogy Budapest újra nyitva lehet, a tavalyi tapasztalatok ismeretében nagyon aggódunk vendéglátóipari kisvállalkozásaink jövője miatt. A nyitás utáni fogyasztási láz lecsengése, a külföldi vendégek és az üzleti események hiánya, továbbá a budapestiek nyári víkendekre és szabadságra való elutazása miatt erősen ingadozó kereslet várható az előttünk álló hónapokban. Most tehát az a legfontosabb, hogy a járvány előtti forgalom mielőbb stabilan visszaálljon, amihez összefogásra van szükség. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamaránál ezért a Szolidaritási Alap forrásainak a fogyasztásösztönzés érdekében való bevetésén túl közösségi kampányba kezdünk és folytatjuk a bajba jutott vállalkozásokat támogató alapunk gyarapítását is. Itt az ideje, hogy mindenki a maga módján tegyen a környezetéért: fogyasszunk és vásároljunk kedvenc helyeinken és ajánljuk azokat ismerőseinknek, ezzel segítve a túlélésüket! Az üzleti szféra szereplőit pedig arra kérjük, ha tehetik, járuljanak hozzá kezdeményezésünkhöz, ezzel pedig a fővárosi vállalkozások megmentéséhez” – mondta Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.OPHA kuponprogram mellett a BKIK mozgalmat indít a tudatos fogyasztás ösztönzése érdekében: arra kérik a budapestieket és a fővárosba látogatókat, hogy a mindennapokban felkeresett helyeiken ne csak vásároljanak, fogyasszanak, hanem ajánlják másoknak is az üzletet a kampány #újranyitvaBP hashtagjével saját közösségi oldalaikon, így is támogatva a helyi vállalkozások és szolgáltatók forgalmának növelését és túlélését. A BKIK a program támogatásához nagyköveteket kért fel, akik a sajtótájékoztatón üdvözölték a kamara kezdeményezését.Király Nóra, a Fiatal Családosok Klubjának alapítója, Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Kautzky Armand Jászai Mari-díjas színművész, dr. Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke, Semsei Rudolf, étteremtulajdonos vagy Asztalos István, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesület elnöke.Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője videóüzenetben beszélt arról, hogy a mentősök is megfeszített tempóban dolgoztak, ellátva a koronavírusos betegek mellett a mindennapi munkájukat.Király Nóra, a Fiatal Családosok Klubjának szóvivője az édesanyák helyzetére világított rá, akikre az online oktatás plusz feladatot rótt. Az anyák is a kampány célcsoportjai.Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke emlékeztetett, hogy tavaly nagyon látványosan állt le a sportélet és a járványhelyzet súlyosságát jelezte, hogy az olimpia eltörlése is felmerült, amire korábban csak háborús helyzetben volt példa.A sport is a szolidaritásról szól, ezért egyértelmű, hogy csatlakoztak a programhoz. Semsei Rudolf, étteremtulajdonos meteorit becsapódásként értékelte a pandémia megjelenését. Ez idő alatt mindenki próbált túlélni, kárenyhítés volt a házhoz szállítás. A dolgozók is lojálisak voltak egymással, például a műszakok elosztásában, hogy a kollégáik is megtarthassák a munkahelyüket. A kamara támogatása sokat jelent a szakmának – emelte ki.Asztalos István, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesület elnöke szerint a turizmus nemzetgazdasági érdek és nemzeti büszkeség. Emellett megjegyezte, hogy a program valószínűleg nem oldja fel a jelenlegi helyzetet, ahogy nem oldja meg az üztletek problémáit sem, hiszen a túuristák még egy ideig elmaradnak, de fontos, hogy tisztán lássunk, bármekkora útra induljunk is, az mindig az első lépéssel kezdődik. Ez a program a maga keretei között indulásnak elég lehet, szemléletformálásra pedig kiválóan alkalmas. Azért pedig, hogy észrevette, majd forrást talált hozzá és programként meghirdette, azért a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának köszönet jár.A kép csak illusztráció! A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara kampányának részeként továbbra is kéri az üzleti szféra szereplőit, hogy direkt támogatással csatlakozzanak a kamara bajba jutott cégeket segítő Szolidaritási Alapjához. A felhívással elsősorban a válságban kevésbé sérült nagyvállalatokat, a HIPA kedvezményben részesült cégeket, valamint tagsági díjuk felének elengedését igénylő önkéntes tagjait szeretnék elérni.A BKIK fogyasztásösztönző kampányának és eseményfinanszírozó programjának részletei, valamint a pályázati feltételek itt olvashatók június 18-ától:ujranyitvabp.bkik.hu[1]2017-es adat, forrás: KSH: BUDAPEST GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/pdf/budapest.pdf
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Szabadka központjában megnyílt az Öt Kenyér Pékség és Blaha Lujza Cukrászda 2021. szeptember 20-án, néhány hétnyi próbaüzem után hivatalosan is megnyílt a valamikori Zvezda mozi …
Őrizzük meg mentális egészségünket télen is! A téli hónapok minden évben próbára teszik lelkierőnket: sötét és hideg van, kevesebbet vagyunk …