Főoldal Hírek Ajánló Újra akcióban a GHP munkacsoport

Újra akcióban a GHP munkacsoport

6 perc átlagos olvasási idő
0
1,231
 ehaccp_topbanner3.jpg

Közel két év után újra ülésezett a Nemzeti Élelmiszerlánc biztonsági Hivatal (NÉBIH), Jó higiéniai Gyakorlatát (GHP) kidolgozó munkacsoport. Ennek összehívását Zoltai Anna (NÉBIH) kezdeményezte, mégpedig a jogszabályok változásai miatti frissítések szükségességének okán. Az ülésen az Étrend Egyesület és az Oldalas magazin is képviseltette magát.

A gyűlés elején Zoltai Anna beszámolt az elmúlt közel két év munkájáról, eredményeiről. Megtudtuk, hogy a NÉBIH feladatai részben csökkentek ugyan, részben pedig ki is bővültek. A Vendéglátás- és Étkeztetés Felügyeleti Osztály feladatai között immáron a helyszíni ellenőrzések is szerepelnek. Olyannyira, hogy februárban, a hat főből álló osztály, huszonegy ellenőrzést már le is folytatott.

A háziasszony beszélt még a Jó higiéniai Gyakorlat, vagy rövidített nevén a GHP-vel kapcsolatos észrevételeiről, hogy mennyire barátságosan fogadta azt a szakma, és, hogy mennyi visszajelzést kaptak ahhoz. Azonban azt is megjegyezte, hogy elégedetlen annak kommunikációjával, hiszen a kettőezer nyolcszáznegyven ellenőrzés során, közel ezerkettőszáz helyen nem tudták mi is az a GHP.

Az élelmiszerek jelölése kapcsán összehívott gyűlésen, lehetőség volt a szakmai észrevételeket állásfoglalásokat megosztani a hatóság embereivel, mellyel többek között az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesületének képviselője élt is, és a következő állásfoglalást tette.

Íme, a tervezett jogszabály egyik részlete:

Közvetlen értékesítés céljára az előállítás/értékesítés helyén, de a fogyasztó távollétében becsomagolt vendéglátó termékekre vonatkozó szabályozástervezet szerint:

„Az eladás helyén ilyen esetben is szükséges feltüntetni a termékre vonatkozó, a 7.2.1. pontban részletezett információkat, azonban, mivel a csomagolás a fogyasztó távollétében történt, a becsomagolt terméket kötelező jelöléssel ellátni, melynek tartalmaznia kell:

  • a vendéglátó termék nevét,
  • a nettó mennyiségét,
  • minőségmegőrzési/fogyaszthatósági idejét,
  • különleges tárolási/felhasználási feltételeket,
  • az előállító élelmiszer-vállalkozás nevét és címét.”

A Séfklub szakmai állásfoglalása, javaslata a következő volt:

„Ismerve a vendéglátás munkatempóját és ütemét, ez viszonylag nehezen, vagy egyáltalán nem lehet kivitelezhető pizzériákra és/vagy házhozszállítást végző egységekre vonatkozóan, hiszen annak dokumentálása ilyen szinten és ütemben, a gyakorlati oldalt is figyelembe véve szinte lehetetlen. A legegyszerűbb az lehetne, ha a saját weboldalon, és/vagy a szórólapon lennének ezek feltüntetve és a vásárlás megkezdése előtt már elérhető lehetne a termék pontos leírása. A tikettre egész biztosan nem fér rá minden információ, de annak feltüntetéséhez a forgalmasabb helyeken külön személyzetre is lenne szükség. Bizonyára ez tovább növelné a vállalkozások jelenleg is már jelentős adminisztrációs terheit.”

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Ajánló

Cikk ajánló

Szalonna nélkül, túrós csuszából készít csokoládét a magyar desszertséf

Túrós csuszából készült csoki Nagykanizsán Lehet, hogy a túrós csuszás csokoládé lesz az ú…