Főoldal Hírek Utazás Tíz százalékkal bővülhet a hazai légi forgalom

Tíz százalékkal bővülhet a hazai légi forgalom

5 perc átlagos olvasási idő
0
757
 ehaccp_topbanner3.jpg

Tíz százalék körüli növekedést vár a légi forgalomban erre az évre a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt., amely kapacitás-bővítést is tervez.

 

Szepessy Kornél, a légi navigációs szolgáltató vezérigazgatója szerdán újságíróknak elmondta, erre az évre 1 millió gépmozgást várnak a tavalyi 900 ezer után, az átrepülő forgalom 800 ezer, a budapesti fel-és leszállók, valamint a koszovói légtér forgalma pedig 100-100 ezer lehet idén.

 

Hozzátette, hogy ez a forgalomnövekedés már a HungaroControl kapacitás-bővítését teszi szükségessé, mivel a magas légtér áteresztő képességét már most elérték, a forgalmi adatok minden eddigi rekordot megdöntöttek.

 

Kifejtette, hogy az egész Európát sújtó légiforgalmi késések legfőbb oka a humán-erőforrás hiány, illetve hogy a nem hatékony légtérgazdálkodás miatt az irányító szolgálatok nem tudnak elég gépet átengedni a légtéren. Hozzáfűzte, hogy a HungaroControl egyre nagyobb létszámban indítja el légiforgalmi irányító képzéseit, továbbá a szolgálatnál elkezdték tervezni a légtérszektorok átalakítását is, ennek keretében teljesen új filozófia szerint képzelik el a gépek irányítását.

 

A vezérigazgató elmondása szerint az európai áramlásszervezésért felelős Eurocontrol, valamint a légitársaságokat képviselő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) is azonnali megoldást szeretne a problémákra, de véleménye szerint 2019-ben a késések még biztosan megmaradnak. Az érintett bizottságok 10-12 javaslatot is tárgyalnak, ezek között van az európai légtér szektorainak újragondolása is.

 

A drónokra vonatkozó szabályozással kapcsolatban Szepessy Kornél azt mondta, egy előrejelzés szerint Magyarországon 2025-ben naponta 27 ezer repülést végezhetnek majd ilyen eszközökkel, ezért kormányzati szinten kell összefogni a drónok használatával kapcsolatos kérdéseket. Ezeket a pilóta nélküli légi járműveket a jelenlegi rendszerekkel nem lehet irányítani, a megfelelő szoftverek pedig még nem készültek el. Az iparágban ugyanakkor konszenzus van arról, hogy a rendszernek humánerőforrás-hiány miatt teljesen automatának kell lennie, azaz emberi beavatkozás nélkül kell megoldani a drónok ütközésének elhárítását.

 

 

MTI Kép: Pixabay
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Utazás

Cikk ajánló

Egyre többen fizetnek akár magasabb árat is hazai termékekért

Az élelmiszeripar kiemelkedő stratégiai ágazat, melynek fejlesztése komoly felelősséget je…