Főoldal Hírek Színes Nemzetközi csúcsgasztronómiai kiállításon mutatkozik be Magyarország Madridban

Nemzetközi csúcsgasztronómiai kiállításon mutatkozik be Magyarország Madridban

5 perc átlagos olvasási idő
0
1,079
 ehaccp_topbanner3.jpg

Nemzetközi csúcsgasztronómiai kiállításon mutatkozik be Magyarország Madridban

 

    Magyarország is bemutatkozik a hétfőn megnyílt 30. Salón de Gourmets nemzetközi csúcsgasztronómiai kiállításon Madridban, ahol a vendéglátó Spanyolország mellett 20 külföldi ország vonultatja fel termékeit.


Képünk illusztráció! 

    A 22 ezer négyzetméteres kiállítótérben egyebek mellett Argentína, Kanada, az Egyesült Államok, Izrael és Franciaország vonultatja fel gasztronómiai kínálatát, újdonságait, de mellettük helyet kaptak külön-külön a spanyol tájegységek is.

    Összesen mintegy 35 ezer féle gourmet terméket lehet megkóstolni az április 7-ig tartó esemény keretében, amelyet sonkaszeletelő verseny és osztriganyitó bajnokság is színesít a főzőshowk mellett. A kiállításra mintegy 85 ezer látogatót várnak.

    “A gasztronómia a boldogság ipara” – fogalmazott a spanyol gasztronómiai királyi akadémia elnöke, aki szerint Magyarország csodálatos gasztronómiai célpont, ezért mindenkinek csak ajánlani tudja. Rafael Ansón erről a magyar stand hivatalos megnyitóján beszélt, ahol megjelent Isabel García Tejerina spanyol agrárminiszter is.

    “Magyarországon gasztronómiai forradalom zajlik” – jelentette ki Győri Enikő madridi magyar nagykövet, hangsúlyozva, hogy Magyarország visszatért a nemzetközi porondra ebben az ágazatban, ezt jelzi jelenléte ezen a csúcsgasztronómiai kiállításon, valamint az is, hogy már négy Michelin-csillagos étteremmel büszkélkedhet, és a Bocuse D’Or Budapestet választotta következő versenyhelyszínének. 

    Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta: a gasztronómia egyre inkább az utazási élmények központi elemévé válik világszerte, vagyis a Salón de Gourmets kiváló alkalom, hogy Magyarországot gasztronómiai célpontként is megismerhessék. Magyarországon 2016-ot a Gasztroélmények Évének nevezték el, mert a gasztronómiai turizmus az ágazat egyik legdinamikusabban fejlődő és legkreatívabb területe – fűzte hozzá.

    A magyar stand kínál villányi és tokaji borokat, és egyebek mellett mangalicakolbászt, libamájpástétomot, kézműves csokoládét. Naponta szerveznek kóstolókat, termékbemutatókat is szakmai beszélgetésekkel egybekötve. A kiállítók között helyet kapott Gere Attila Pincészete, a Szent Tamás Pincészet, a Pannonbor, a Tokaj Kereskedőház, a Dunst&Rose, a chocoMe és a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt., utóbbi Áldomás márkanevű termékeivel készült.

 

MTI/Pixabay

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Színes

Cikk ajánló

2024-ben is indul a #vadateszem kampány

Manapság attól hangos a média, hogy az energiaválságot hogyan éli túl a turizmus, lesz-e e…