Főoldal Hírek Átólzéig Nagyobb a stílus szerepe a karrierben, mint gondolnánk

Nagyobb a stílus szerepe a karrierben, mint gondolnánk

10 perc átlagos olvasási idő
0
1,081
 ehaccp_topbanner3.jpg

Sokan nem is sejtik, milyen fontos szerepe van a megjelenésnek a kommunikációban, és a karrierépítésben. Hogy mik az önmenedzselés legfontosabb lépései, arról Kovács Orsolya stylist és divattervező, a YURKOV Szalon alapítója, valamint Hónig Péter, a kérdés szakértője beszélt a Rádió Orientnek.

 

Bár a társadalmi ranglétrán való feljebbjutáshoz elengedhetetlen a stílus, a fiatalok 30 százaléka mégis a kapcsolatoknak, 18 százalékuk a biztos családi háttérnek, 14 százalék a szerencsének, 28 az elkötelezettségnek, és csupán 10 százalék tulajdonítja a személyes kvalitásoknak a karrierben való előrehaladást. Hónig Péter szerint mégis pont ez utóbbi a legfontosabb, míg az emberi érintkezésben a szavak csupán 7, az intonáció, hanghordozás 38, a testbeszéd pedig 55 százalékban játszik szerepet. Mindig célok alapján kell működni, melyek legyenek érthetőek, mérhetőek és izgalmasak – tette hozzá a szakember.

 

Ha megjelenünk valahol, azonnal kommunikálunk, már szavak nélkül

– fejtette ki Kovács Orsolya, aki szerint a siker összefonódik a stílussal, ahhoz azonban, hogy igazán önazonosan tudjon felöltözni valaki, nagy mértékű tudatosságra és önismeretre van szükség. Míg a stílust önmagában a szabadsággal azonosítja a stylist, azt is elmondta, hogy a divat követése mindezzel szemben igazi rabszolgaság, hiszen a stílus egy belső védjegy, erő kell, hogy legyen.

 

A jólöltözöttség egyik alapvető titka, hogy jól válasszuk meg a ruhatárunkban szereplő színek tónusát,

a másik pedig, hogy az olyan archoz közeli jegyekhez, mint a haj, az arcbőr, vagy a szem színe passzoljon öltözetünk úgy, hogy az összkép természetes legyen. Tónusok alapján az emberek négy típusra oszthatóak, őszire, télire, tavaszira és nyárira, így nem árt tisztában lenni azzal, hogy melyikhez tartozunk, illetve testalkatunkat is ismernünk kell ahhoz, hogy megfelelő szabásvonalú darabokat viseljünk.

 

Hónig Péter taglalta, hogy az egyes munkanapok 75 százaléka telik kommunikációval, és csak a többi érdemi munkával, ezért is lényeges odafigyelni az apróságokra is. Fontos a vállalkozókedv, hogy belemélyedjünk a lehetőségekbe, és az is, hogy örüljünk, ha egy azonos szinten álló kolléga kér minket valamire, és fogjuk fel elismerésként. Ha véleményt formálunk, megfelelő, óvatos humorral tálaljuk azt, és kritikánk mindig legyen építő jellegű, ne csak a negatívumokra, hanem a megoldásokra is koncentráljunk.

 

Gyengébb tudású főnökkel érdemes türelmesnek lenni, és latba vetni, hogy nagy érték a tapasztalat is,

ahogy a vezetés is egy tudomány, még ha szakmailag esetleg kevesebb ismerettel is rendelkezik az illető. „Mint a karmester a zenekarban” – tette hozzá a szakértő, aki azt is hangsúlyozta, hogy a rivalizáló kollégákkal sem szabad felvenni a kesztyűt, hanem a saját teljesítményre érdemes inkább koncentrálni.

 

Mivel manapság a csapból is a divat folyik, könnyedén bocsátkoznak az emberek féktelen vásárlásba,

Kovács Orsolya pedig elárulta, hogyáltalában a gardrób 60 százaléka fölös költekezés termése,ezért mindenkinek azt javasolja, hogy tudatosan induljon vásárolni. A kényelem és a stílus nem zárja ki egymást, sőt, komfortérzet nélkül pozitív hatást sem könnyű kifejteni, így ne engedjünk a boltok által ránk tett vásárlási kényszernek – tette hozzá a divattervező.

 

OPH Kép: Pixabay

Summary
0 %
Felhasználói értékelés : 0 (0 Szavazat)
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

The House Of Angostura Global Cocktail Challenge 2024/2025

Budapest, 2024.10.08.: Idén újra megrendezésre került Budapesten a The House of Angostura …