Főoldal Hírek Átólzéig Már télen is jönnek a turisták Budapestre

Már télen is jönnek a turisták Budapestre

10 perc átlagos olvasási idő
0
1,565
 ehaccp_topbanner3.jpg

Már télen is jönnek a turisták Budapestre

 

A tavalyi rekord eredménynél is mintegy 7 ezer vendégéjszakával többet, közel 130 ezer vendégéjszakát köszönhet a főváros a 2014/2015-ös Budapest Winter Invitation akciónak. A 2014. november 1. és 2015. április 5. között zajlott forgalomélénkítő kampány célja ezúttal is Budapest népszerűsítése, valamint a főváros utó- és előszezoni vendégforgalmának növelése volt.

A Magyar Turizmus Zrt., szervezésében és kiemelt stratégiai partnerek – Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, Budapest Hévizei és Gyógyfürdői Zrt., – együttműködésével megvalósult 9. kampányban 53 budapesti szálloda és 10 egyéb szolgáltató vett részt. Magyarországon nincs példa hasonló méretű és tartalmú turisztikai marketing-együttműködésre. 

A 2014. november 1. és 2015. április 5. között zajlott forgalomélénkítő kampány célja ezúttal is Budapest népszerűsítése, valamint a főváros utó- és előszezoni vendégforgalmának növelése volt. A kampány ideje alatt különleges kedvezményekkel várták az utazókat fővárosunkba. A kettő vagy három éjszakára érkező vendégek az utolsó éjszakát ingyen kapták, emellett további kedvezményeket is igénybe vehettek a BWI-voucher segítségével. A kapcsolódó csomagajánlat része volt az ingyenes fürdőlátogatás a Gellért, a Lukács vagy a Rudas Fürdőben, az 50%-os kedvezmény a Széchenyi Fürdőben, illetve a szállodában kapott voucher további kuponos ajánlatokat foglalt magában: többféle városnézést, valamint egyszeri 50%-os kedvezményt az Aquaworld élményfürdőbe napi belépő váltása esetén. December 31-éig 1+1 adag forralt bort is fogyaszthattak a vendégek a Bazilikánál zajló Adventi Ünnepen. Közel 3000 pohár forralt bor fogyott a kampány során, ami a vásár kommunikációját is erősítette.

További újdonságokkal is bővült a 9. BWI csomag: a vendégek kedvezményesen vehették igénybe a Budapest Tuk-Tuk, a Gundel Étterem és Gundel Butik, a Magyar Nemzeti Múzeum, a Kárpátia Étterem, a Symbol Budapest és a Széchenyi Étterem szolgáltatásait. A kor elvárásainak megfelelve, letölthetővé vált az MT Zrt. támogatásával fejlesztett PocketGuide mobil alkalmazás is, amely 6 tematikus túrát kínált a városban, továbbá audio guide formájában 4 nyelven adott tájékoztatást a túrák során érintett látnivalókról.

A csomag részeként igénybe vehető programok közül – a voucher adatok alapján – a fürdőlátogatás és a Legenda-hajó volt a legnépszerűbb. Ezt követték a városnézési lehetőségek, a Magyar Nemzeti Múzeum és az éttermi szolgáltatások. A szállodák benyomása szerint a fürdők, a városnézés és a Budapest Kártya bizonyult a legnépszerűbbnek. Szintén a szállodák visszajelzése szerint a 2=3 akció (81,4%) idén is keresettebb volt, mint a 3=4 akció (74,4%). Az akció tartalmát valamennyi szálloda megfelelőnek találta.

A BWI ajánlatait közel 1 millió euró értékű nemzetközi médiakampány támogatta. 

A kiemelt együttműködő partnerek, csatlakozó szállodák és szolgáltatók saját csatornáikon is népszerűsítették a kampányt. A szállodák 97,6%-a elégedett volt az akció promóciójával. Hasznosnak tartanák ugyanakkor, ha a közösségi média kínálta lehetőségeket intenzívebben használnák a szervezők.

Az online utazásközvetítőkkel (Expedia/Hotels.com) való együttműködést a szállodák 87,8% tartja hasznosnak.

A legtöbb BWI vendég az Egyesült Királyságból, Olaszországból, Franciaországból, Németországból, Oroszországból, Magyarországról, Svédországból, Csehországból és Izraelből érkezett, több mint 60%-uk repülővel. A szomszédos országokból érkező vendégek által generált vendégéjszakák (2 202 éjszaka) aránya 8,5% volt. Ehhez, illetve a magyar vendégéjszakák kiemelkedő arányához hozzájárult az is, hogy most először magyar nyelven is hirdette az MT Zrt. a BWI-akciót Magyarországon és a környező országokban is.

A gördülékenyebb kommunikáció érdekében idén a szervezők bevezették az elektronikus voucher-rendszert, melynek segítségével a szolgáltatók már online is összesíthették foglalásaikat és az igénybe vett kedvezményes szolgáltatásokat.

A BWI eredményeit a résztvevő szolgáltatók körében vizsgáló kérdőíves felmérés szerint a szállodák 90,7%-a korábban is csatlakozott már az akcióhoz, tehát mára kialakult egy szállodai kör, amelynek tagjai rendszeresen csatlakoznak.

A BWI lebonyolítására a szállodák 68,0%-a a november 1.–március 31. közötti időszakot tartja a legalkalmasabbnak. A szállodák túlnyomó többsége úgy nyilatkozott, hogy más időszakban (akár nyáron) is részt venne hasonló, Budapest forgalmát élénkítő akcióban.

OrientPressHírügynökség(OPH)/Pixabay

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

Négy országból 1763 pálinka és párlat

Az Ongai Kulturális Egyesület által szervezett XIII. Quintessence Pálinka- és Párlatversen…