Átólzéig Középpontban a magyar alma Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2016-10-28 9 perc átlagos olvasási idő 0 1,850 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr Elindult a magyar alma fogyasztását és vásárlását ösztönző promóciós kampány, a Most harapjon rá! – jelentette be a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón. Czerván György hozzátette: az országban 7500 termelő foglalkozik almatermesztéssel, Magyarország pedig a hatodik legnagyobb, 32 800 hektáros almaültetvénnyel rendelkezik az Európai Unióban. Az eseményen kiadott közlemény szerint a december 10-ig tartó kampányban hét kereskedelmi áruházlánc – Aldi, Auchan, CBA, Lidl, Metro, Spar, Tesco – fővárosi és vidéki üzleteiben ismerhetik, kóstolhatják és vásárolhatják meg a fogyasztók a kiváló minőségű magyar almákat. Az államtitkár hangsúlyozta: a magyar lakosság korábban évente 30 kilogramm almát fogyasztott fejenként, ez a mennyiség mára a felére csökkent. A kormány a fogyasztás ösztönzésére az idei tanévben is meghirdette az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-programot, amelyhez 2157 iskola, 551,5 ezer tanulóval csatlakozott, megvalósítására mintegy 4 milliárd forint európai uniós és hazai támogatás áll rendelkezésre. A program körülbelül 3 ezer tonna almának jelent biztos piacot évente – ismertette Czerván György. Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke hangsúlyozta: Európában évente átlagosan 12 millió tonna almát takarítanak be, Magyarországon az idén ez a mennyiség várhatóan 500 ezer tonna lesz. A megtermett alma 30 százaléka étkezési alma, 70 százalékát pedig az ipar használja fel – jegyezte meg. Amikor a magyar fogyasztó magyar almát vásárol munkahelyeket őriz meg, segíti a gazdálkodókat – jelentette ki a NAK elnöke. Fotó: kormany.hu/Botár Gergely Lipcsey György, az Agrármarketing Centrum elnöke azt emelte ki: ez a kampány az első olyan szintű együttműködés, amelyben gyakorlatilag az összes érintett szakmai szervezet és legnagyobb létszámú kiskereskedelmi áruházlánc részt vesz. Jordán László, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonági Hivatal (NÉBIH) elnökhelyettesének szavai szerint a hivatal is elkötelezett amellett, hogy a vásárlók kosarába egészséges, biztonságos és kiváló minőségű termékek kerüljenek. A hivatalnak erre két eszköze van: a hatósági ellenőrzés, illetve a tudatos fogyasztó felkészítése, a vásárlók segítése az eligazodásban a termékkínálatban. Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének az elnöke az alma egészségre gyakorolt jótékony hatásai közül példaként említette, hogy szerepe van a C-vitamin pótlásban, és tartalmaz káliumot is, de a szervezet számára fontos az alma rosttartalma is. A kampány az Agrármarketing Centrum, az FM, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, a NAK, valamint a NÉBIH együttműködésével jött létre.
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Magyarország étele 2021: Íme, a döntősök 2021. május 8-án rendezték meg a negyedik alkalommal meghirdetett „Magyarország étele” nevű, élőmunkás melegkonyhai …
Ünnepi étkezési tippek tiltások nélkül Ünnepi étkezési tippek tiltások nélkül Az ünnepek nem az önmegtartóztatás időszaka, mégis …