Főoldal Hírek Átólzéig Középpontban a magyar alma

Középpontban a magyar alma

9 perc átlagos olvasási idő
0
1,850
 ehaccp_topbanner3.jpg

Elindult a magyar alma fogyasztását és vásárlását ösztönző promóciós kampány, a Most harapjon rá! – jelentette be a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Czerván György hozzátette: az országban 7500 termelő foglalkozik almatermesztéssel, Magyarország pedig a hatodik legnagyobb, 32 800 hektáros almaültetvénnyel rendelkezik az Európai Unióban. Az eseményen kiadott közlemény szerint a december 10-ig tartó kampányban hét kereskedelmi áruházlánc – Aldi, Auchan, CBA, Lidl, Metro, Spar, Tesco – fővárosi és vidéki üzleteiben ismerhetik, kóstolhatják és vásárolhatják meg a fogyasztók a kiváló minőségű magyar almákat.

Az államtitkár hangsúlyozta:

a magyar lakosság korábban évente 30 kilogramm almát fogyasztott fejenként, ez a mennyiség mára a felére csökkent.

A kormány a fogyasztás ösztönzésére az idei tanévben is meghirdette az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-programot, amelyhez 2157 iskola, 551,5 ezer tanulóval csatlakozott, megvalósítására mintegy 4 milliárd forint európai uniós és hazai támogatás áll rendelkezésre. A program körülbelül 3 ezer tonna almának jelent biztos piacot évente – ismertette Czerván György.

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke hangsúlyozta: Európában évente átlagosan 12 millió tonna almát takarítanak be, Magyarországon az idén ez a mennyiség várhatóan 500 ezer tonna lesz. A megtermett alma 30 százaléka étkezési alma, 70 százalékát pedig az ipar használja fel – jegyezte meg. Amikor a magyar fogyasztó magyar almát vásárol munkahelyeket őriz meg, segíti a gazdálkodókat – jelentette ki a NAK elnöke.

 

 

Fotó: kormany.hu/Botár Gergely

 

Lipcsey György, az Agrármarketing Centrum elnöke azt emelte ki: ez a kampány az első olyan szintű együttműködés, amelyben gyakorlatilag az összes érintett szakmai szervezet és legnagyobb létszámú kiskereskedelmi áruházlánc részt vesz.

 

Jordán László, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonági Hivatal (NÉBIH) elnökhelyettesének szavai szerint a hivatal is elkötelezett amellett, hogy a vásárlók kosarába egészséges, biztonságos és kiváló minőségű termékek kerüljenek. A hivatalnak erre két eszköze van: a hatósági ellenőrzés, illetve a tudatos fogyasztó felkészítése, a vásárlók segítése az eligazodásban a termékkínálatban.

Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének az elnöke az alma egészségre gyakorolt jótékony hatásai közül példaként említette, hogy szerepe van a C-vitamin pótlásban, és tartalmaz káliumot is, de a szervezet számára fontos az alma rosttartalma is.

A kampány az Agrármarketing Centrum, az FM, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, a NAK, valamint a NÉBIH együttműködésével jött létre.

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

Magyar fejlesztés segíthet az invazív ázsiai lódarázs visszaszorításában

Gödöllő, 2024. szeptember 13. – Az ázsiai lódarázs megjelenése komoly fenyegetést jelent a…