Főoldal Hírek Életmód Hozd magad formába egyszerűen: itt a tavaszváró négynapos böjt

Hozd magad formába egyszerűen: itt a tavaszváró négynapos böjt

8 perc átlagos olvasási idő
0
1,226
 ehaccp_topbanner3.jpg

Hozd magad formába egyszerűen: itt a tavaszváró négynapos böjt

 

Lassan mindenki szögre akasztja a nagykabátját, és előkerülnek a szekrények aljából a tavaszi ruhák is. Ha nem szeretnéd, hogy csalódás érjen, iktass be egy gyors és intenzív karcsúsító böjtöt, mielőtt újra felpróbálod a tavalyi ruhatárad slágerdarabját. Próbáld ki a Spirit Hotel szakértőinek négynapos diétáját, és kezdd könnyedén a tavaszt!

Télen jobban kívánjuk a zsíros és cukros ételeket, ráadásul, ha választhatunk, szívesebben maradunk otthon, a jó meleg kuckónkban, mint hogy aktív sportéletet éljünk. Ez a párosítás szinte biztos recept a téli súlygyarapodáshoz. Szombathelyi Daniella, az ötcsillagos sárvári Spirit Hotel dietetikusa szerint megéri kora tavasszal néhány napot arra szánni, hogy megszabaduljunk a télen felgyülemlett méreganyagoktól, így gyorsan és egyszerűen formába hozhatjuk magunkat.

A dietetikus szerint érdemes kiszemelni intenzív böjtre négy napot, például egy hosszúhétvégét. A hatásos méregtelenítéshez tervezzük meg előre az étkezéseket, fogyasszunk könnyen emészthető ételeket, zöldségeket, és kombináljuk őket könnyed testmozgással, sétával, kocogással, biciklizéssel vagy túrázással. A diéta során fontos, hogy fokozzuk a folyadékbevitelt, fogyasszunk minimum 2,5-3 liter cukormentes innivalót, például gyógyteát vagy ásványvizet.

 

1. nap

  • Reggeli: Paradicsomos mozzarellás pirított rozskenyér, 3 dl zöld tea citrommal
  • Tízórai: 1 kisebb alma, 3 dl ásványvíz
  • Ebéd: Wokban sült spenót fokhagymás lazaccal, 3 dl citromos víz
  • Uzsonna: Sárgarépa és karalábé hasábok kefires mártogatóssal, 3 dl ásványvíz
  • Vacsora: Brokkolis quinoa saláta, 3 dl grapefruitos víz

 

2. nap

  • Reggeli: Natúr joghurt zabpehellyel és gránátalmával, 3 dl gyömbér tea
  • Tízórai: Sült zeller, 3 dl ásványvíz
  • Ebéd: Zöldségragu fél adag zöldborsós barna rizzsel, 3 dl csalán tea
  • Uzsonna: 1 kisebb narancs, 10 szem mandula, 3 dl ásványvíz
  • Vacsora: Grillezett mozzarella sajt friss salátával, 3 dl citromos víz

 

3. nap

  • Reggeli: Almás-fahéjas zabkása, 3 dl csipkebogyó tea citrommal
  • Tízórai: Uborka és kaliforniai paprika csíkok, 3 dl ásványvíz
  • Ebéd: Sült cékla sütőtökkel és fetával, 3 dl zöld tea
  • Uzsonna: 1 kisebb körte, 3 dl ásványvíz
  • Vacsora: Tzatziki cukkinilepénnyel, 3 dl ásványvíz

 

4. nap

  • Reggeli: Zöldfűszeres túrókrém búzacsírával és friss zöldségekkel, pirított teljes kiőrlésű kenyér, 3 dl borsmenta tea
  • Tízórai: 1 kisebb alma, 3 dl ásványvíz
  • Ebéd: Zöldséges bulgurral töltött padlizsán, 3 dl grapefruitos víz
  • Uzsonna: Kefir zabpehellyel, 3 dl ásványvíz
  • Vacsora: Avokádós saláta garnélával, 3 dl citromos víz

 

Ha fokozni szeretnénk a hatást, tartsunk évente hosszabb léböjtkúrát. Gombor Edit, a Spirit Hotel naturmedicina asszisztense szerint egy 10 napos böjti kúra hatalmas lökést ad az életmódváltáshoz, és bár elsődleges célja a szervezet méregtelenítése, a fogyás kellemes mellékhatásként jelenik meg. Nagy lökést ad egy életmódváltás elkezdéséhez, s ezzel együtt nagyon jó alapja egy diétának, fogyókúrának. Fontos azonban, hogy egy ilyen intenzív kúrának ne vágjunk neki otthon, érdemes inkább szakemberek felügyelete mellett wellness központban vagy wellness hotelben, csoportos léböjtkúra keretei között végezni. A 10 nap során mindenkinél eljön egy lelki és fizikai mélypont, amikor a csoport tagjai és a szakemberek figyelmére, támogatására lehet szükség. Megéri azonban kitartani, hiszen a sikeres böjti kúra lelkünk megtisztulásához is hozzájárul.

 

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Életmód

Cikk ajánló

Sokan utaznak az Adria InterCity-vel

Már háromezernél is több jegyet váltottak a július 2. óta közlekedő Adria IC-re. Az eddig …