Főoldal Hírek Átólzéig Friss gyümölcs, csokoládé és sajt a magyarok kedvence

Friss gyümölcs, csokoládé és sajt a magyarok kedvence

11 perc átlagos olvasási idő
0
699
 ehaccp_topbanner3.jpg

Friss gyümölcs, csokoládé és sajt a magyarok kedvence

 

Két főétkezés közötti falatozáshoz a magyarok legnagyobb része, 34 százaléka elsősorban friss gyümölcsöt választana, egy kérdőíven szereplő negyvenhét különböző ennivalóból. Utána a csokoládé következik 17, majd a sajt 8 százalékos említéssel. Ugyanez a sorrend harmincegy európai ország átlagában is. Többek között ezt tárta fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat globális kutatása a napközbeni kisebb étkezésekről, elterjedt angol kifejezéssel “snack” fogyasztási szokásairól.

 

Nemcsak mondják, hanem fogyasztják is: Ugyanis a magyar megkérdezettek legnagyobb része, több mint fele evett a felmérés előtti harminc nap során sorrendben sajtot, friss gyümölcsöt, csokoládét.

 

Főétkezések között a legtöbb magyar azért eszik pár falatot, mert örömet akar szerezni magának. Második leggyakoribb ok, hogy kényeztesse saját magát, harmadik pedig biztosítani a szükséges tápanyagot. Csak negyedikként következik az éhségérzet megszüntetése.

 

“A keresletet elsősorban az íz, valamint az egészség szempontjai diktálják, és a fogyasztók egyiknél sem hajlandók kompromisszumra” – állapítja meg a nemzetközi trendekről Susan Dunn, a Nielsen globális szakértői tanácsadó szolgálatának elnökhelyettese. – “A fogyasztó végülis a vásárlás színhelyén határozza meg, hogy számára egy élelmiszer jellemzői egyensúlyban vannak-e. Ha pedig a kínálati oldal képviselői tudják, hogy a fogyasztók egy élelmiszert miért vesznek, akkor a megfelelő terméket tudják eljuttatni a megfelelő fogyasztóhoz, a megfelelő időben.”

 

Magyarországon snackek fogyasztásánál az egészség húsz felsorolt konkrét szempontja közül a válaszadók legnagyobb aránya, több mint háromnegyed része arra ügyel, sorrendben, hogy természetes élelmiszert egyen, génmódosítás nélküli összetevőkből, továbbá természetes ízesítésűt.

 

Világszerte az emberek főétkezések közötti falatokra 2013. április-2014. március során 374 milliárd USA dollárt költöttek, ami 2 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Egyebek között ezt állapítja meg a Nielsen felmérése alapján készült tanulmány. Habár a világpiaci költés zöme Európára (167 milliárd USD) és Észak-Amerikára (124 milliárd USD) jut, a rágcsálnivalók értékesítése legjobban fejlődő régiókban növekszik. Ázsia-Óceániában (46 milliárd USD) és Latin-Amerikában (30 milliárd USD) plusz 4, illetve plusz 9 százalékot regisztrált a Nielsen, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra. Közép-Keleten és Afrika vizsgált országaiban (7 milliárd USD) a növekedés üteme 5 százalék.

 

A Nielsen felmérése során világszerte hatvan országban, köztük Magyarországon több mint 30 ezer internethasználó fogyasztót kérdeztek meg, hogy feltárják, melyek a világon a legkedveltebb falatok, továbbá snackek esetében melyek a termékválasztás legfontosabb kritéirumai az egészség, íz, valamint összetétel jellemzői közül.

 

 

“A snack ágazatban ádáz verseny folyik” – mondja Susan Dunn. – “Nagy mértékben növekszik a forgalom a cukrot nem tartalmazó, nem édes snackekből, amelyek sokak számára mindinkább kiváltanak egy főétkezést. Egyúttal pedig jelzik, hogy a fogyasztók gondolkodásában egyre nagyobb szerepet játszik az egészséges étkezés. Jelenleg a hagyományos aprósütemények, kekszek és más édességek viszik el a snackek kiskereskedelmi forgalmának nagyobb részét. De a fogysztás változásának dinamikáját ösztönözni lehet még több innovatív, egészséges, útközben ehető rágcsálnivaló termékkel.”A közvélekedés szerint az emberek inkább napközben, ötletszerűen esznek snacket, mint valamelyik főétkezés helyett:

 

“Ezzel szemben napjaink sok elfoglaltsággal, helyváltoztatással járó életstílusa gyakran kényszeríti az embereket gyors étkezésekre. Sokan választanak valamilyen fast food megoldást, amelyben kevéssé érvényesül az egészség szempontja, és sok benne a kalória.. Ez óriási kiaknázatlan lehetőségeket kínál gyártó vállalatoknak arra, hogy a snackek piacán növeljék részesedésüket tápláló, könnyen, akár útközben is elfogyasztható falatokkal.”

 

Európában 2013. április-2014. március között a snack forgalmához legnagyobb mértékben az édesség járul hozzá, 46,5 milliárd USA dollárral, ami magában foglalja a cukros termékeket, csokoládét, cukorkát és rágógumit. Leggyorsabban, 6,8 százalékkal emelkedett földrészünkön a bolti eladás mártásokból, sós és édes krémekből, beleértve a nedves szószokat, önteteket és humuszt is. “Napközben történő falatozáshoz a fogyasztók egészséges ennivalót keresnek, de egyelőre gyakran elcsábulnak” – hangsúlyozza Susan Dunn. – “Ha a gyártók jobban megismerik a fogyasztók igényeit, akkor az segít nekik megtalálni a helyzet kulcsát, hogy kínálatukban egyensúlyba hozzák az élvezetet az egészséggel. Ez pedig a kiélezett versenykörnyezetben megnöveli esélyüket a sikerre.”

 

OrientPress Hírügynökség ( OPH) / Pixabay

  • Mivel fizessünk, ha külföldre utazunk?

    Készpénzzel vagy bankkártyával? Érdemes átgondolni, mert közel sem biztos, hogy minden hel…
  • Okos árnyékolással a kánikula ellen

    A kora nyári kellemes meleg minden kerttulajdonos kedvét meghozza ahhoz, hogy kialakítsa a…
  • Szünidő, nyár, Diákok, Oldalas magazin

    Nyakunkon a vakáció

    Pénteken véget ér a 2018/19-es tanév és elkezdődik a közel két és fél hónapos nyári vakáci…
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket admin
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

Megjelent az Oldalas magazin 2016. júliusi száma!

Megjelent az Oldalas magazin 2016. júliusi száma!   Ez <mint ahogyan magazinunk ko…