Főoldal Hírek Csőposta Fellendülésre számíthatnak a házhoz szállító éttermek

Fellendülésre számíthatnak a házhoz szállító éttermek

9 perc átlagos olvasási idő
0
319
 ehaccp_topbanner3.jpg

Mérséklődő gazdasági nyomás és egy giga-alkalmazás erősíti az étel-házhozszállítás piacát

A tavalyi év meglehetősen feketén zárult a vendéglátóipar tekintetében, a gazdasági válság ugyanis a vendéglátóipari egységeket érte el először és őket is érintette a legsúlyosabban. Az energiaárak, majd az alapanyag-árak drasztikus növekedése azt eredményezte, hogy a házhoz szállító éttermek egynegyede kénytelen volt lehúzni a rolót. Most azonban fellendülés következhet.

Idén tavasszal végre normalizálódni látszik a vendéglátóipari piac, sőt, az előrejelzések szerint akár minimális fellendülés is várható a nyári időszakban. A tavalyi év vége ugyanis számos étterem bezárását hozta magával.

„A 2022 őszén kezdődő gazdasági válság először a vendéglátóipart érintette, hiszen a drasztikusan megnövő energiaárakat ők érezték meg a leginkább. Ehhez érkezett az alapanyagárak növekedése, amit már sok étterem nem bírt el, ezért 20-25 százalékuk volt kénytelen bezárni, hiszen az áraikat olyan mértékben kellett volna emelniük, amit a fogyasztói piac már nem bírt volna el. Mindez az étel-házhozszállítás területén is erőteljesen érezhető volt” – mondta Veres Dániel szakértő, aki azt is hozzátette, az idei tavasz a normalizálódás jegyében telik, sőt, némi fellendülés is várható.

„Mostanra letisztult a piac és akik talpon tudtak maradni, változtattak az étlapon, az áraikon vagy a szolgáltatásaik minőségén. Az elmúlt időszak a stagnálásé volt, de a nyárra egy kis fellendülésre is számítunk. A nyári időszakban az augusztus a legerősebb hónap, idén is ekkor várunk nagyobb forgalmi növekedést” – tette hozzá a Falatozz.hu cégvezetője.

Veres Dániel azt is elmondta, a visszaesés a fogyasztók rendelési szokásain is erőteljesen érezhető volt.

„2022. második félévében a középső ársávba tartozó, árrugalmas ételek rendelése esett a leginkább vissza, míg az olcsóbb, kalóriadúsabb ételek – mint sültkrumpli, a hamburgerek vagy a palacsinta – rendelése megnövekedett, de ugyanez igaz a prémium kategóriás fogásokra is. Ezzel egyidejűleg csökkent a rendelések gyakorisága is, a kosárérték azonban az infláció miatt nőtt” – fejtette ki a cégvezető.

A Simple színre lépése segítheti a fellendülést

Az étel-házhozszállítási piacon egy erős szereplő színre lépése is sokat lendíthet: a Simple alkalmazás ugyanis beépítette az inapp szolgáltatásai közé május 15-től a Falatozz.hu ételrendelést is. Ezzel több mint 2,7 millió Simple-fiók felhasználóhoz juthatnak el az éttermek kínálatukkal. A Simple alkalmazásban évente közel egymillió autópálya-matrica-, 6 millió parkolójegy- és 3 millió közlekedési mobiljegyeladást, valamint 2,5 millió csekkbefizetést regisztrálnak, beszédes, hogy az applikáció a koronavírus- járvány kitörése óta kétszeresére nőtt.

„Nagy örömmel tölt el, hogy a megújult Simple alkalmazásban elérhetővé vált az Ételrendelés, így tovább színesedett az appon belül elérhető teljes értékű szolgáltatások köre. Hiszünk benne, hogy ezzel a lehetőséggel plusz értékajánlatot kínálunk az éttermeknek, hiszen így közel 2,7 millió Simple-fiók felhasználóhoz juthatnak el kínálatukkal, ráadásul mindezt egy letisztult, felhasználóbarát folyamaton keresztül, egyszerűen és gördülékenyen. A folyamatosan bővülő étterem kínálatnak köszönhetően pedig a felhasználók a régi kedvenceik mellett időről-időre új helyek kínálatai közül is válogathatnak” – számolt be róla Szabó Gergő, az alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil Kft. marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Csőposta

Cikk ajánló

Magyar fejlesztés segíthet az invazív ázsiai lódarázs visszaszorításában

Gödöllő, 2024. szeptember 13. – Az ázsiai lódarázs megjelenése komoly fenyegetést jelent a…