Főoldal Hírek Átólzéig Csótány miatt áll a bál Japánban

Csótány miatt áll a bál Japánban

3 perc átlagos olvasási idő
0
876
 ehaccp_topbanner3.jpg

Csótány miatt áll a bál Japánban

(MTI) – Visszavon az üzletekből 750 ezer adag tésztaételt a Nissin japán élelmiszeripari konszern, az instant tésztaételek szigetországi meghonosítója, mert egy vásárló csótánydarabkának látszó apró „idegen testet” talált egy mélyhűtött készételben.

A tekintélyes gyártó vizsgálatot indított, miután a vevő jelezte, hogy „valami furcsát” talált egy adag mirelit spagettiben. Az első vizsgálatok szerint a „furcsaság” egy rovarmaradvány, feltehetően egy csótány valamely testrésze. A gusztustalan állat valószínűleg a zöldségekhez tapadva került be a gyártási folyamatba.

Mivel a svábbogár többi része nem került elő, a konszern mirelitrészlege, a Nissin Frozen Food úgy döntött, hogy visszavon a boltokból 750 ezer adag ételt, minden olyan terméket, amelynek esetében nem zárható ki teljes bizonyossággal, hogy a gusztustalan rovar darabjaival szennyeződött.

A panaszt kiváltó „prémium spagetti garnélarákkal, krémes paradicsomszószban, brokkolival” októberben készült egy sizuokai üzemben. A gyártó szerdai döntése értelmében visszavonnak minden olyan terméket, amely a szennyezett étellel egy napon készült, ebben az üzemben.

A nagyszabású visszavonási akcióval a Nissin szeretné elkerülni, hogy az élelmiszerek minőségére és tisztaságára oly kényes Japánban megsemmisítő botránnyá terebélyesedjen az egyelőre elszigetelt csótányügy.

A cég szerdai közleményében hangsúlyozta, hogy az exportra került termékekbe biztosan nem jutott az akaratlanul felaprított svábbogárból.

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

ITM: már 90 ezer munkavállaló után igényeltek ágazati bértámogatást

Az ágazati bértámogatási program a vendéglátásban, a turizmusban és a szolgáltató szektorb…