Főoldal Hírek Átólzéig A rendszeres testmozgás előnyei

A rendszeres testmozgás előnyei

11 perc átlagos olvasási idő
0
4,661
 ehaccp_topbanner3.jpg

A rendszeres testmozgás előnyei

 

A rendszeresen végzett testmozgás számos egészségügyi előnnyel jár, pozitív hatásai jótékonyan  befolyásolják szervezetünket.

A fizikai aktivítás :bármiféle izomösszehúzódásal járó testmozgás, amely az energiaráfordítást a nyugalmi szint fölé emeli és ezáltal kalóriát égetünk.Összefügg az egészséggel és az életminőséggel, valamint magában foglal számos sport- és szabadidős aktivitást ,edzést.Illetve olyan mindennapi tevékenységeket is, mint a gyaloglást, házimunkát ,kertészkedést,kutyasétáltatást és más fizikai igénybevételt jelentő munkákat, mint például az építkezés.

A tudatosan felépített és végzett rendszeres testmozgás is  fizikai aktivitás. Számos formája létezik a mai világban, lehetőség van csapatsportokban, edzőtermi gépek között, fitnesszben: aerobikban, speciális, eszközös órákon pl:Trx, funkcionális edzés, pilates stb.

 

Szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásai:

 

  • 1.Kimutatták, hogy a testmozgás oldja a szorongást, javítja a hangulatot, elűzi a stresszt és a depresszió ellen is hatásos. Elősegíti ugyanis a hangulatjavító szerotonin, valamint a fájdalomcsillapító és általános jó érzést okozó endorfinok felszabadulását az agyban.
  • 2.Fokozza a vérkeringést, így több oxigén és tápanyag áramlik a bőr sejtjeihez. Az izzadás pedig – amely a testmozgás hatására fokozódik – lehetővé teszi, hogy a szervezet a bőrön keresztül szabaduljon meg a felesleges anyagok egy részétől.
  • 3.A rendszeresen végzett testmozgás hatására nő a tüdő vitálkapacitás, javul a légzés.
  • 4.Rendszeres fizikai aktivitás hatására a szívizom megerősödik, nő a szív teljesítőképessége. A szív több vért képes egy szivveréssel kipumpálni.Az aktív életet élőknél ráadásul kisebb a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.
  • 5.Tanulmányok igazolták, hogy a rendszeresen végzett testedzés hatására csökken az emlőrák kialakulásának valószínűsége a nőknél.
  • 6.A megfelelő intenzitású ,mérsékelt testmozgás erősíti az immunrendszert.
  • 7.Rendszeresen végzett mozgás hatására bizonyítottan csökken a magas vérnyomás kialakulásának veszélye, illetve akiknél ez már fennáll, ott jelentős javulás érhető el.
  • 8.A vérben található HDL (jó) koleszterin szintje nő, míg az LDL (rossz) koleszterin szintje csökken a rendszeres testmozgás hatására. Az artériák falán így nem keletkeznek zsírt és egyéb anyagokat tartalmazó lerakódások. Így csökken a vérrögök kialakulásának kockázata a szív-koszorúerekben, amely szívinfarktushoz vezethet, illetve az agyat ellátó artériákban, amely pedig stroke-ot okozhat.
  • 9.Rendszeresen végzett testmozgással megelőzhető, illetve kordában tartható a 2-es típusú cukorbetegség. Ha mozgunk, az inzulin jobban ki tudja fejteni a hatását, így a vércukorszint ellenőrzés alatt tartható.
  • 10.Csökken a vastag és végbél daganatok kialakulásának esélye, megszűnik a székrekedés. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a felgyorsul az anyagcsere és  táplálék áthaladása a bélcsatornán.
  • 11.A rendszeres, közepes intenzitású aerob edzés bizonyítottan jó hatással van mindkét nemben a libidóra és a szexuális teljesítményre.A rendszeres testmozgás hozzájárul a hímvesszőt ellátó artériák általános jó állapotának fenntartásához
  • 12.A gravitáció ellen ható mozgások és gyakorlatok, mint a futás, lépcsőzés, súlyzózás, segítenek a csonttömeg megtartásában, így megelőzhető, illetve mérsékelhető a csontritkulás.
  • 13.A rendszeres edzés hatására megerősödnek az izmaink. Ennek következtében a csontok védettek lesznek a sérülésektől. A fejlettebb izomzat ugyanakkor stabilitást ad, javítja az egyensúlyt és a koordinációt. Ez utóbbinak különös jelentősége van az időskori elesések megelőzésében.
  • 14.A rendszeres testmozgás beolajozza az ízületeket, ezáltal csökken az ízületi fájdalom és merevség. Ezen kívül az ízületi gyulladás esetén növeli a hajlékonyságot és az izomerőt.
  • 15Az elhízás megelőzésében és kezelésében is fontos szerepe van a rendszeres testmozgásnak.Segítségével elégethetők a felesleges kalóriák, így azok nem rakódnak le a zsírraktáraiban, illetve a testsúlycsökkentéshez szükséges kalóriadeficit előállításában a diéta mellett a másik fontos tényező.

 

 Pár ok ami talán megerősít mindenkit a mozgás és egészséges életre való törekvésben!

A minőség élet leéléséhez hozzá tartozik az megfelelő étkezés és mozgás is.

Add meg a testednek ami jár neki és ez a tiszta jó minőségű étel és a jól felépített számodra megfelelő  mozgásforma!


Strobli Mariann

aerobik edző,body-balls oktató,
get-fitt instructor,capoeira aerobik edző,
pilates oktató,életmódtanácsadó -wellness instructor,
várandós torna oktató,

www.marafitness.hu 

 

egészségkalauz/Pixabay

 

 
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

Nem érintkezhetnek élelmiszerrel műanyagot és bambuszt is tartalmazó anyagok

Az Európai Unió tagállamaiban tilos azoknak az élelmiszerekkel érintkező termékeknek a for…