Főoldal Hírek Ajánló Több helyre fordulhatnak idéntől panaszaikkal a fogyasztók

Több helyre fordulhatnak idéntől panaszaikkal a fogyasztók

4 perc átlagos olvasási idő
0
782
 ehaccp_topbanner3.jpg

Megyei szintről járási, a fővárosban pedig kerületi szintre kerültek az elsőfokú fogyasztóvédelmi hatósági ügyek, ezáltal már több helyre fordulhatnak panaszaikkal az állampolgárok, beleértve a kormányablakokat is – mondta a Rádió Orientnek Bobál Pál, Budapest Főváros Kormányhivatala V. Kerületi Hivatala Fogyasztóvédelmi Főosztályának vezetője.

 

Az első fokú fogyasztóvédelmi feladatellátások között az egyszerűbb, és a vásárlók által gyakran sérelmezett olyan panaszokat kezelik, mint az ár és egységár feltüntetésének hiánya, a minőségi kifogások, a szavatossággal és jótálással kapcsolatos sérlemek, valamint a vásárlók könyvének hiánya. Mint azt Bobál Pál elmondta, a szervezeti átalakításnak köszönhetően a fővárosban a lakosok az eddigi egy központi ügyfélszolgálati iroda helyett már valamennyi kerületi hivatalhoz (országosan pedig a járási hivatalokhoz) fordulhatnak, emellett a kormányablakokban is foglalkoznak fogyasztóvédelmi panaszaikkal.

 

A komolyabb szakértelmet és gyakorlatot igénylő fogyasztóvédelmi feladatok – mint a piacfelügyelet vagy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat – továbbra is a másodfokú hatóság feladatkörébe tartoznak – mutatott rá a főosztályvezető. Hozzátette: kollégáik napi szinten tartják a kapcsolatot az újonnan elsőfokú feladatellátást megkapó kerületi hivatalokkal, akik bármikor kérhetnek tőlük szakmai segítséget.

 

OPH/Pixabay

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Ajánló

Cikk ajánló

BGE: első magyar egyetemi gasztronómiai kupa

Budapest, 2019. október 18. – Ramocsai Barbara, a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatója n…