Színes Nem használják a közösségi médiát a szakemberek Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2018-07-19 5 perc átlagos olvasási idő 0 1,217 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr Alig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a Facebookon lógnak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is – derül ki a Mapei Kft. felméréséből, melynek során 150 építőipari szakembert kérdeztek meg a közösségi média használati szokásaikról. A megkérdezett szakemberek 82%-a használ közösségi médiát, a legtöbbjük, 74% Facebookozik, és nem is keveset. 11%-uk több mint három órát Facebookozik naponta. Szintén 11% pedig szinte minden órában ránéz a hírfolyamra. 78% naponta kevesebb mint 1-2 órát foglalkozik Facebookkal. A második legnépszerűbb platform a YouTube, melyet fej-fej mellett a Pinterest és az Instagram követ, azonban ezek aránya nagyon alacsony. “Úgy tűnik, hogy a szakemberek nem használják tudatosan a közösségi médiát, inkább tartalomfogyasztóként vannak jelen. Holott egyre inkább ez válik a megrendelőkkel való kommunikáció fő csatornájává” – mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője. A szakemberek 30%-a nyilatkozott úgy, hogy kapott már megrendelést a Facebookon. Ennél is többen, 43% szokott rendszeresen szakmai kérdéseket kapni. Ennek ellenére mindössze a szakemberek 18%-a posztol képet az elkészült munkáiról a közösségi média felületeire. 30% ritkán, 51% pedig egyáltalán tesz ki képet. Saját videós tartalmat 13%-uk tesz közzé a csatornáin. „A szakemberek hallgatagságának a közösségi médiában két oka lehet. Egyrészt nem tudják hogyan csinálják, hogyan kell kezelni a felületet, mit írjanak, miről készítsenek képet, mi érdekli az embereket. A másik gond az átláthatóság hiánya. Bár sokat javult helyzet, még mindig vannak akik feketén, szürkén vállalnak munkát és félnek, hogy ha kitesznek egy képet, akkor felhívják magukra a hatóságok figyelmét” – véli Markovich Béla. Sokkal jobb a helyzet a szakmai kapcsolatok területén. A megkérdezett szakemberek 50%-a tagja valamilyen szakmai Facebook csoportnak. A szakember szerint sokkal aktívabban és tudatosabban kellene használni a közösségi médiát, mert a megrendelők ott vannak. Ma még ez versenyelőny egy építőipari kisvállalkozásnak, azonban hamarosan létkérdés lesz. Ha egy szakember nem lesz jelen a közösségi médiában olyan lesz, mintha nem is létezne. OPH/hirnevugynokseg.hu Kép: Pixabay
Elindult a munka a házikertekben: több mint 17 millió színes tasakos vetőmag talál gazdára az idei szezonban
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Genetikai gyökerekre vezethető vissza az ember és a kutyák barátsága Közös genetikai gyökerei vannak az ember és a kutya túlzott barátságosságának – derítették ki …
Óvatosan az akciókkal! Óvatosságra figyelmeztette az árleszállítások vásárlóit az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-nek pénteken …