Utazás Nem csökkent a magyarok utazási kedve egy felmérés szerint Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2021-12-11 7 perc átlagos olvasási idő 0 282 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr A kép csak illusztráció! A koronavírus-járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza az idén, jövőre pedig a Covid előttinél is magasabb lehet a fogyasztók utazási hajlandósága – derül ki a Szallas Group és a Nielsen IQ közös, reprezentatív kutatásából.Az MTI-nek küldött keddi közleményük szerint a megkérdezettek 92 százaléka az idén és tavaly is legalább egy alkalommal utazott, és 99 százalékuk tervezi ezt a járvány utáni időszakban. Míg idén a válaszadók alig ötöde utazott külföldre és belföldre egyaránt, addig jövőre ezt már több mint felük tervezi. A kutatás szerint a magyarok többsége inkább a környező országokba – Horvátország, Románia, Csehország, Lengyelország – utazna szívesen.Ez a regionális utazási igény nem csak Magyarországon, de a teljes kelet-közép-európai piacon egyre erősebb. A csoport stratégiájában ezért központi helyet foglal el a régiós szálláskínálat bővítése, a térségi országok turisztikai attrakcióinak összekapcsolása – mondta Papp István, a Szallas.hu magyarországi igazgatója a közleményben.Az utazási motivációk között a nyaralás marad az elsődleges, 68 százalék válaszolta ezt, de figyelemreméltó a növekedés az egészségturisztikai célú és a kulturális körutazások szegmensében. Előbbi céllal belföldön korábban a válaszadók negyede utazott, ezt a járvány után már harmaduk tervezi. A külföldi körutazások esetében még markánsabb az emelkedés: 15 százalékról 27 százalékra nőtt az arányuk a járvány előtti időszakhoz képest – közölték.A belföldi úti célokat tízből kilenc válaszadó saját autóval keresi fel a pandémiától függetlenül is, a járvány hatására azonban 59 százalékról 68 százalékra nőtt azok aránya, akik külföldre – elsősorban a környező országokba – autóval utaznak.A kutatást a magyar Szallas.hu Zrt.-ből és a kelet-közép-európai régió további legnagyobb szállásportáljainak összeolvadásából létrejött Szallas Group négy országában – Magyarország mellett Lengyelországban, Csehországban, és Romániában – végezték, online adatfelvétellel. A több mint 6 ezer ember bevonásával végzett felméréshez a kérdőívet és az elemzést a Nielsen IQ globális piackutató vállalat készítette.A Szallas Group 12 online utazási termékkel, több mint 80 ezer foglalható szállásadó partnerrel és 350 dolgozóval működik. A cégcsoport által közvetített szállásdíj értéke idén a járvány ellenére is meghaladja az 50 milliárd forintot.OPH/PixabayVilágbajnok borválogatás a kétszeres világbajnoki aranyérmes Thummerer Pincészettől Specialty kávé és kortárs művészet: új kulturális tér nyílt Budapesten A kürtőskalács litván testvére is bemutatkozik az idei Kürtőskalács Fesztiválon Magyar fejlesztés segíthet az invazív ázsiai lódarázs visszaszorításában Szemben az árral – amit az ADHD-s gyerekek szüleinek ritkán mondanak el
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Tállai András: év végéig élnek a kedvező szabályok a Szép-kártyánál A Szép-kártya kedvező szabályai több mint 50 milliárd forintot hagyhatnak az érintetteknél az idén. …
Újranyílt Budapest ikonikus kávézója Ismét a 19. század végének grandiózus freskói alatt lehet enni-inni – olvasható az infostart.hu-n.Közel két …