Utazás Minden eddiginél több forrás jut kerékpárutakra Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2017-10-25 5 perc átlagos olvasási idő 0 1,616 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr Mintegy százmilliárd forintból épülhet ki 2019 végéig az összefüggő hazai kerékpárút-hálózat – írja keddi számában a Magyar Hírlap. Ezzel kapcsolatban Révész Máriusz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos a napilapnak elmondta: eddig nem látott nagyságrendű forrás áll rendelkezésre az elkövetkező évek kerékpáros fejlesztéseire. A kormánybiztos a lap kérdésére úgy fogalmazott: csak a jövő esztendőre uniós keretből hat-hét milliárd forint garantált, hazai forrásból pedig tizenegymilliárdot különítettek el infrastruktúrabővítésre. Hozzátette: ezenfelül rendelkezésre áll 8,5 milliárd forintos uniós forrás a fővárosi fejlesztésekre, valamint a területi operatív programokból pályázható pénzek is, amelyeket a települések igényelhetnek meg a megyéken keresztül. Mindent összevetve, a következő években mintegy százmilliárd forint jut úthálózat-fejlesztésre. Révész Máriusz beszélt a kerékpáros fejlesztési célokat 2027-ig meghatározó összefoglaló stratégiai tervről, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban működő kerékpáros főosztály készít elő szakmai szervezetekkel közösen, és amit várhatóan még a jelenlegi kormányzati ciklusban elfogadnak. Ez a stratégia egyebek mellett a hazai kerékpáros turizmus erősítését és az infrastruktúra bővítését tűzte ki fő céljául. A tervezet és az abban előirányzott fejlesztések azt szolgálják, hogy az eddigieknél legalább százezerrel többen járjanak munkába naponta biciklivel néhány éven belül. Fotó: Pixabay Harmadikok vagyunk az uniós országok közül Révész Máriusz elmondta: egy uniós statisztika szerint hazánk Dánia és Hollandia után a közösség országai közül harmadik helyen áll a napi rendszerességgel kerékpározók arányát illetően, amely döntően az alföldi városok kiemelkedően magas számának köszönhető. Kerékpáros turizmus tekintetében viszont sokkal rosszabbul állunk, hiszen az utóbbi években elsősorban hivatásforgalmi, nem pedig turisztikai útvonalak épültek. Jelezte: 2019 végére alakulhat ki az az országos, összefüggő kerékpárút-hálózat, amely ugyan még nem jelenti a teljes hálózat kiépülését, de turisztikai szempontból már meg lehet vele jelenni a nyugat-európai turisztikai piacon. Ilyen vonatkozásban kulcsfontosságú a Duna menti kerékpárút megépítése, a balatoni „bringakör” megújítása, Budapest és a Balaton összekötése, majd ennek folytatása az Eger-Tisza-tó-Hortobágy-Debrecen vonalon, valamint az észak-magyarországi rész fejlesztése – olvasható a napilapban. MTI/Pixabay
Tisztítsd télen is zöld smoothie-kkal a tested és a lelked – 3+1 ok, hogy miért fogyassz zöld turmixot minden reggel
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
KSH: júliusban csökkent a kereskedelmi szálláshelyek forgalma Júliusban a külföldi vendégek száma 2,4, a vendégéjszakáké 5,4 százalékkal csökkent. A szálláshelyekre érkezett …
Nézzünk a pohár fenekére: miért habzik a pezsgő? Miért és hogyan habzik a pezsgő, miről árulkodik a habja? Hogyan jönnek létre a …