Főoldal Hírek Átólzéig Közel 300 ezer érdeklődőt vonzott a Kultúrházak éjjel-nappal

Közel 300 ezer érdeklődőt vonzott a Kultúrházak éjjel-nappal

6 perc átlagos olvasási idő
0
1,422
 ehaccp_topbanner3.jpg

Közel 300 ezer érdeklődőt vonzott a Kultúrházak éjjel-nappal

 

280 ezer főt vonzott az idei Kultúrházak éjjel-nappal eseménysorozat, amely a közművelődési intézmények közösség- és értékteremtő, valamint kultúraközvetítő szerepére hívta fel a figyelmet országosan 610 helyszínen. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának támogatásával idén február 13. és 15. között létrejött rendezvénysorozathoz négy tematikus pályázat is kapcsolódott, melyre több mint 3500 pályamű érkezett. 

Elérte célját az idén kilencedik alkalommal megrendezett Kultúrházak éjjel-nappal rendezvénysorozat: 610 művelődési ház és hozzá tartozó rendezvényhelyszín bizonyította sikerrel, hogy helyi szinten a hazai kulturális élet meghatározó színterei, melyet mi sem mutat jobban, mint hogy színes programjaik idén rekord magas látogatószámot eredményeztek. 250 ezren vettek részt az országos eseménysorozat valamelyik rendezvényén, melyek generációkon átívelő kikapcsolódási lehetőséget kínáltak az érdeklődő családok számára. A 11 ezer szervező és 19 ezer fellépő biztosította, hogy minden korosztály találjon érdeklődésének megfelelő programot: 72 ezer gyermek, 65 ezer fiatal, 78 ezer felnőtt és 35 ezer szenior korú kultúrkalandor népesítette be országszerte a művelődési házakat.

Az esemény kapcsán meghirdetett négy tematikus pályázatra is számos alkotás érkezett. Legnépszerűbbnek a fotópályázat bizonyult, több mint ezer kép közül Mészáros Gábor „Jujj!” című, az ócsai Egressy Gábor Szabadidőközpontban készült képét választotta győztesnek a szakmai zsűri. A Kultúrházak éjjel-nappalt népszerűsítő flashmob videók közül a komáromi Garabonciás Folklór Egyesület megoldását ítélte a legkreatívabbnak a zsűri, a reklámspotok közül a békéscsabai Csabagyöngye Kulturális Központ MKÖB Kreatív Csoport ötlete nyerte a fődíjat. A közművelődésben dolgozó szakemberek körében meghirdetett ifjúsági szakmai innovációs díj győztese a Deszki Művelődési Ház és Könyvtár „Zöld reklám” című projektje lett, mely a fiatalokat az általuk használt népszerű eszközök és digitális felületek segítségével kreatív alkotóként és napi használóként vonná be a közművelődési marketing erősítésébe.

A díjakat a Kultúrházak éjjel-nappal esemény záró sajtótájékoztatóján Závogyán Magdolna, az Emberi Erőforrások Minisztériumának kultúráért felelős helyettes államtitkára, Sajó Attila, a Magyar Népművelők Egyesületének elnöke és Joós Tamás, a Kulturális Központok Országos Szövetsége alelnöke adta át a MOM Kulturális Központban.

A hagyományosan a farsangi időszak utolsó hétvégéjén megrendezésre kerülő kulturális maraton jövőre a február 5-i hétvégén várja az igényes kikapcsolódásra nyitott családokat országszerte.

OrientPress Hírügynökség (OPH)

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

2024-ben is indul a #vadateszem kampány

Manapság attól hangos a média, hogy az energiaválságot hogyan éli túl a turizmus, lesz-e e…