Főoldal Hírek Életmód Hogyan őrizze meg mentális egészségét?

Hogyan őrizze meg mentális egészségét?

7 perc átlagos olvasási idő
0
260
 ehaccp_topbanner3.jpg

Napjainkban a testi egészség mellett egyre több szó esik a mentális egészség fontosságáról.

Bár az az általános elképzelés, hogy mentális nehézségekkel pszichiáterhez vagy pszichológushoz kell fordulni, e kezelésekkel kapcsolatban sok kétség merül fel, különösen az utóbbi években. Sajnos sok példa tanúskodik arról, hogy a pszichiátriai kezelés nem igazán alkalmas a mentális egészség helyreállítására; ezek a gyógyszeres kezelések inkább csak elfedik a kellemetlen mentális tüneteket.

Mit tehet akkor Ön, hogy megőrizze mentális egészségét?

Bár kémiai anyagok sosem oldják meg az ember lelki nehézségeit, azért sok mindent meg lehet tenni a lelki egészség fenntartása érdekében.

Mik ezek a lehetőségek?

  • – A táplálkozás minősége komoly hatással lehet az ember mentális jóllétére. Olyan ételek, melyek a testet megviselik, vagy egészségtelen anyagokkal tömik tele, rányomják bélyegüket az egyén mentális állapotára is. Érdemes tehát olyan étrendet, illetve életmódot választani, melyek erősítik és megfelelően táplálják a testet, ennek előnyös hatásai lesznek a mentális egészségre is.
  • – Számos olyan, kisebb-nagyobb testi betegség létezik, melyeket ha nem kezelnek, mentális tüneteket okozhatnak. Elég itt arra az egyszerű példára gondolnunk, hogy egy erős fogfájás mennyire megviselheti az egyén kedélyállapotát; vagy egy gyomorfájás hogyan okozhat ingerlékenységet, nyomott lelkiállapotot. Sok ilyen testi probléma létezik, ezért egy kialakuló mentális nehézség esetén érdemes alapos orvosi kivizsgálást végeztetni, amely kimutathatja ilyen betegség meglétét, s amelyet hagyományos, bevált orvosi eszközökkel kezelni lehet.
  • – A rendszeres testmozgás, a sport nagyon jótékony hatással lehet az egyén lelkiállapotára. Ehhez nem muszáj versenyszerűen sportolni; egyéntől függően egy kiadós sétának is rendkívül pozitív hatása lehet.
  • – Egy stresszel teli, nyomasztó környezet esetén jótékony lehet a környezetváltozás, vagy a stresszes környezet elkerülése, amennyire lehetséges. Ennek kivitelezése komolyabb erőfeszítéseket is igényelhet, de ha sikerül, az egyén javuló mentális állapota mindenképp megéri a befektetett energiát.
  • – Az olyan munka, vagy az olyan tevékenységek, melyeket az egyén élvezettel, örömmel végez, nagyban javíthatják az önbecsülést, ezen keresztül a mentális jóllétet. Érdemes olyan tevékenységeket végezni, melyek az embert felvillanyozzák, feltöltik, s így nagyobb érdeklődéssel fordul az élet egésze felé.

Sok más dolog is megtehető még, hogy az egyén megőrizze mentális jóllétét. Mindenképpen érdemes a tünetek gyógyszeres elkendőzése helyett megkeresni, honnan ered a mentális nehézség, és lépéseket tenni ennek megoldására.

Állampolgári Bizottság az Emberi Jogokért Alapítvány 06-1-342-6355, 06-70-330-5384 cchr.hu
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Életmód

Cikk ajánló

Év Fagylaltja verseny 2024

A Magyar Cukrász Ipartestület 2024-ben is megrendezte a nagy népszerűségnek örvendő Év Fag…