Főoldal Hírek Átólzéig Hogyan gazdálkodjunk hatékonyan az idővel?

Hogyan gazdálkodjunk hatékonyan az idővel?

5 perc átlagos olvasási idő
0
1,387
 ehaccp_topbanner3.jpg

A hatékony időkihasználás kulcsa egyrészt a tennivalók közötti priorizáló képesség, másrészt az önbizalom és a nemet mondás megtanulása – mondta a Rádió Orientnek Bincze Bea business coach, tréner szakértő. Kiemelte: az időgazdálkodás az egyéni hatékonyság része, hiszen minél hatékonyabban dolgozik valaki, annál kevesebb energiával annál többet tud elérni.

 

Találjuk meg az arany középutat!

Az életben folyamatos tanulást igényel az idő hatékony felhasználása. Természetesen mindenkinek vannak nyugodtabb és mozgalmasabb időszakai, de általánosságban elmondható, hogy a mai világban olyan gyorsan változik minden, hogy az így rendelkezésre álló információk mennyiségét csak nagy tudatossággal lehet kezelni – mutatott rá Bincze Bea.

A szakértő szerint a két véglet a dolgok halogatása, a másik pedig amikor mindenre megpróbálunk időt szakítani. „Ehelyett a középutat, az egyensúlyt kell megtalálni és azt sem szabad elfelejteni, hogy amely módszer valakinél működik, az nem biztos, hogy másnál is fog” – emelte ki.

 

Állítsunk fel fontossági sorrendet!

A hatékony időgazdálkodáshoz első körben meg kell tanulni priorizálni a tennivalók között, hiszen ezáltal a sürgős és fontos feladatok elvégzése nem fog elmaradni, az időt és minden más tennivalót is érdemes ezekhez igazítani. „Az időgazdálkodás az egyéni hatékonyság része, ugyanis minél hatékonyabban dolgozik valaki annál kevesebb energiával annál többet tud elérni” – mondta Bincze Bea.

 

Tudni kell nemet mondani!

Mindehhez adott esetben az extra feladatokra tudni kell nemet mondani. Mindez nem fog hátrányként érni, hogyha egyébként az illető jól végzi a munkáját. Sokkal nagyobb kárt okoz, ha energiáján felül plusz feladatokat vállal, amelyek határidejét nem tudja tartani, s emiatt ő és felettese is frusztrált és stresszes lesz – hívta fel a figyelmet a szakértő.

 

Hogyan váljunk hatékony vezetővé?

A szakértőből vezetővé válás egyik legnagyobb kihívása a delegálás, a feladatok kiosztása, hiszen egy-egy csapat irányítása rengeteg új és más jellegű feladat ellátását igényli. Mindehhez elsősorban bizalom szükséges a munkatársakban, akik betanítása bár időt vesz igénybe, hosszú távon megéri – mondta Bincze Bea.

 

 

OPH Kép: pixabay.com
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

Megjelent az Oldalas magazin 2024. decemberi száma!

Ez <mint ahogyan magazinunk korábbi számai is>, mindenki számára ingyenesen és azonn…