Főoldal Hírek Életmód 7 egészségesnek kikiáltott étel, ami több kárt okoz, mint gondolnád

7 egészségesnek kikiáltott étel, ami több kárt okoz, mint gondolnád

7 perc átlagos olvasási idő
0
1,025
 ehaccp_topbanner3.jpg

7 egészségesnek kikiáltott étel, ami több kárt okoz, mint gondolnád

 

Ez a gond az agavé sziruppal, a teljes kiőrlésű gabonával és a vegán szalonnával.

Az ember a fejét kapkodja, amikor úgy dönt, hogy egészségesen kíván élni. Egyél ezt, ne egyél azt, egyél gyümölcsöt, de ne egyél ilyen-olyan gyümölcsöt, meg amúgy se sokat, a tej a bociknak való, kell a hús, nem kell a hús, szegény állat, szegény növény, szegény pénztárcám, szegény én.


Képünk illusztráció! 

Ami biztosnak tűnik, hogy a “fehér” dolgokat (fehér cukor, a barnára színezett fehér cukor és a nádcukor is, fehér liszt) érdemes kiiktatni az étrendből. A jelenlegi nézetek szerint azonban a következő ételek nem kívánatosak:

1. Teljes kiőrlésű gabona
Most az derült ki, hogy a teljes kiőrlésű lisztből készült pékáruk, tészták ugyanolyan rosszak, mint fehér társaik, csak másképpen rosszak. Nem a vércukor szintet küldik az egekbe, hanem a koleszterint, és gyulladásos állapotot idéznek elő a szervezetben. Utoljára a hatvanas években állítottak elő olyan teljes kiőrlésű liszteket, amik nem csináltak bajt, azóta változott a feldolgozás módja.

2. Agavé szirup
Ez a növényi alapú édesítőszer népszerű azoknál, akik a nádcukrot és a mézet ki akarják kerülni. Édesebb, mint a cukor, tehát elvileg kevesebb kell belőle, ételekbe és italokba is tehető. Ettől függetlenül cukor, legfeljebb érdekesebb, mint a kockacukor. Jótékony hatása zéró.

3. Energiaszeletek, müzli
Testedzés előtt és után jól jöhetnek, de nassolásra semmiképpen sem alkalmasak, mert tele vannak cukorral és magas a kalóriatartalmuk. Általában fehér lisztet, magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot és más édesítőket tartalmaznak. Akár négyszáz extra kalóriát jelenthetnek. 

4. Vega szalonna
A vegánok számára készített húshelyettesítő készítmények minden biobolt hűtőszekrényében megtalálhatóak azok számára, akik a szalonna ízét imádják, de lelkiismereti okból nem nyúlnak húshoz. Egyetlen gond van vele: alaposan feldolgozott élelmiszerről van szó, teletolva sóval, cukorral és zsírral. Hogy mit keres a bioboltokban?

5. Gyümölcs smoothie
Színes, szagos, és csakis gyümölcsből készül. Mi lehet a gond vele? Tele van cukorral. Gyümölcscukorral, ami gyakorlatilag ugyanaz, mintha merőkanállal ennéd a kristálycukrot. Ráadásul felesleges egy étkezést meginni. Arra kell használni a szájat és a fogakat, amire kitalálták őket.

6. Alacsony zsírtartalmú joghurtok
Aki zsírt akar leadni, ne egyen zsírt, világos. Ezért aztán jöhetnek az alacsony zsírtartalmú joghurtok, kis étkezésre tökéletesek. Csakhogy az alacsony zsírtartalmat sokszor magasabb cukortartalommal pótolják. Ráadásul az alacsony zsírtartalmú joghurtokban nincsenek meg az emésztőrendszerre jótékony hatást gyakoroló probiotikus baktériumok sem, eltűnnek a pasztörizáció során.

7. Aszalt vörösáfonya
Meg aszalt bármilyen gyümölcs. Kis mennyiségű vitamin, őrületes mennyiségű cukor. Marokszámra eszi az ember. Ilyen erővel kockacukrot is rágcsálhatnál.

Forrás: independent/Pixabay

Ha hasznos volt az írás, oszd meg másokkal is! 

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Életmód

Cikk ajánló

Magyar házibivaly és gabonával gazdagított Bonduelle zöldségek – Chef workshop

2022. október 3-án rendezte meg az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete soron következő …