Főoldal Hírek Csőposta New York – fekete lyuk a borvilágban

New York – fekete lyuk a borvilágban

6 perc átlagos olvasási idő
0
450
 ehaccp_topbanner3.jpg

New York – fekete lyuk a borvilágban

 

Teljesen felesleges, hogy magyar pincészetek New York-ban próbáljanak megjelenni a boraikkal – állítja Michael Schaefer amerikai borkereskedő, a néhány napja a VinCE Budapesten a Pannon Bormíves Céh számára megtartott zártkörű előadásán. A szakértő szerint sok keresnivalója van a boroknak a tengerentúlon, csak nem New York-ban.

Tökéletesen érthető, hogy miért tudott csak kevés magyarországi pincészet megjelenni eddig Amerikában – kezdte előadását Michael Schaefer amerikai borkereskedő a VinCE Budapesten. A Pannon Bormíves Céh számára Master of Wine-ok társaságában megtartott előadásában hangsúlyozta, hogy a nagy alkoholtilalom óta az USA gondosan szabályozza a borkereskedelmet is. Ám nemcsak a bürokratikus nehézségek akadályozzák a magyarországi borexportot, hanem az is, hogy a világ minden pincéje New Yorkban akar érvényesülni. A szakember szerint ezért a 15 milliós nagyvárosba irreálisan sok bor ömlik, így a magyarhoz hasonló kis marketingbüdzsével rendelkező bortermelő országoknak el kell kerülniük ezt a – Schaefer szavaival – fekete lyukat, és helyette a másik 315 millió jenki borisszát kell megcélozniuk.

A Pannon Bormíves Céh több mint 30 tagja annyiban megerősítette az elhangzottakat, hogy mind a Bock, a Gere, a Jásdi, a Frittmann és a St Andrea pincészeteknek gondjai voltak azzal, hogy az USA keleti partján terjeszkedjenek. Nem mellesleg 1999-ben éppen azért hívta életre tíz tekintélyes családi pincészet a Pannon Bormíves Céhet (Szepsy István, Tiffán Ede, Szeremley Huba, Tummerer Vilmos, a néhai Gál Tibor, Árvay János, Gere Attila, Heimann Zoltán, Tóth Sándor és Vesztergombi Ferenc), hogy a minőségi borászok összefogásával elősegítsék a kimagasló magyar borok külföldi népszerűsítését. Ma már 34 tagjuk van, s a Céh presztízsét növeli, hogy az Év Bortermelőinek a többsége is az ő soraikat erősíti.

Talán éppen a külföldi érvényesülést segítheti, hogy a Céh tagja az Arad-hegyaljai Balla Géza vagy éppen a muzslai Bott Frigyes. Bott segítségével idén Pozsonyban mutatják be a magyar borokat, ám az amerikai közös fellépés egyelőre még csak álom. Azt mindenesetre érdeklődve hallgatták a VinCE Budapesten a Céh tagjai, hogyan lehet az angliai és az amerikai borversenyeken magas pontszámokat elérő, úgynevezett versenyborokat készíteni. Schaefer szerint ugyanis az USA-ban a fogyasztókat elsősorban a magas pontszámok ingerlik vásárlásra – különösen arrafelé sosem hallott borfajták esetén, mint például a cserszegi fűszeres, bikavér vagy kadarka. A Céh jelenlegi elnöke, Jekl Béla úgy véli, ha valaki meglátja a tagok minden egyes palackját díszítő, kereszttel ellátott szőlőfürtös logót, magabiztosan veheti le a nyilván kiváló minőségű bort rejtő palackot a polcról. Ám azt azért Jekl is elismeri, hogy sok víznek kell lefolynia még a Dunán, hogy a céh logóját Amerikában is felismerjék.

 

 

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket admin
Töltsön be továbbiakat Csőposta

Cikk ajánló

Megjelent az Oldalas magazin 2016. júliusi száma!

Megjelent az Oldalas magazin 2016. júliusi száma!   Ez <mint ahogyan magazinunk ko…