Életmód Étlapok rövid üzenetei hatására többen választanak növényi alapú ételt Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2022-02-02 6 perc átlagos olvasási idő 0 271 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr A kép csak illusztráció! Az éttermek étlapjaira írt egyszerű, rövid üzenetek hatására kétszer olyan gyakran választanak a vendégek hús helyett növényi alapú fogást egy új kutatás szerint.A klímakutatók egyre nagyobb figyelmet szentelnek az élelmiszer előállításának, szállításának és fogyasztásának: egy tavaly szeptemberi tanulmány szerint az üvegházhatású gázok évente a világon kibocsátott mennyiségének több mint harmada az élelmiszeripar számlájára írható.A szennyezés nagy része a hús miatt termelődik: a marha, a csirke és a sertés tenyésztése – ami miatt gyakran vágnak ki nagy erdőterületeket – nagyjából kétszer akkora károsanyag-kibocsátással jár, mint a növénytermesztés – írta a The Guardian online kiadása szerdán.A húsfogyasztás különösen magas az Egyesült Államokban, 2020-ban átlagosan 111,5 kilogramm húst evett meg egy amerikai, több országban pedig, köztük Kínában gyors növekedésnek indult a húsevés.Sokan segítenék a környezetvédelmet azzal, hogy növényi fogásokat választanak: az új kutatás azt találta, hogy az éttermi étlapokra írt rövid üzenetek nagyban befolyásolhatják a viselkedést.A World Resources Institute (WRI) nonprofit szervezet kutatásában mintegy hatezren vettek részt az Egyesült Államokban. A kutatók tíz különböző, a fenntarthatóságról szóló üzenetre adott reakcióikat vizsgálták, azt kérték bennük, hogy válasszanak két lehetőség, például babos vagy marhahúsos burrito között.Az üzenetek közül több is drámai hatást keltett. „Mindegyikünk tehet a bolygónk érdekében. Ha csak egy húsos fogást növényire cserélsz, az üvegházhatású gázok kibocsátásából annyit takarítasz meg, amennyi a telefonod feltöltéséhez két év alatt elhasznált energiával egyenlő” – akik ezt olvasták az étlapon, 25 százalékban vegetáriánus fogást választottak, ami több mint kétszerese azon vendégeknek, akik nem olvasták az üzenetet. Egy másik üzenet hatására 22 százalékkal több fogyasztó döntött növényi alapú étel mellett, ami szintén sokkal nagyobb arány az üzenetet nem olvasókhoz képest.Más üzenetek, amelyek az étel ízéről szóltak, vagy arról, hogy meg kell védeni a Földet a következő nemzedékek számára, szintén pozitívan befolyásolták a vendégek döntését, ami arra utal, hogy szignifikánsan alakítható a választás az étlapok szövegeinek megfogalmazásával.MTI Kép: PixabayIdén kiemelten kezelik a rendőrök a Balaton és a Velencei-tó térségét 4,5 millió forintnak megfelelő értékben támogatja a rászoruló családok élelmezését a MATE A mesterséges intelligencia agráralkalmazásairól Extrém és különleges tematikájú táborok: robotépítés, tőzsde és sárkányhajózás a nyári szünetben Mit tehet a szülő, ha gyermekét hiperaktívnak bélyegzik?
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Az ételek kalóriatartalmát is megmondja a kínai „okos” evőpálcika Az ételek kalóriatartalmát is megmondja a kínai „okos” evőpálcika Felismeri az …
Folytatódik a tudatos alkoholfogyasztást népszerűsítő kampány A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács a tudatos alkoholfogyasztás népszerűsítéséért Minimum alkohol, maximum élvezet …