Átólzéig Elégedettek a szezonnal a fesztiválszervezők Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2015-09-25 6 perc átlagos olvasási idő 0 1,327 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr A kép csak illusztráció! Elégedettek a szezonnal a fesztiválszervezők Elégedettek lehetnek az idei szezonnal a fesztiválipar szereplői: az időjárás kegyes volt, a látogatók száma nőtt, és a piac fokozatosan tisztul. Bár a szomszédos országok egyre nagyobb konkurenciát jelentenek, a befutott előadók jelenleg annyi koncertet tarthatnak, amennyit csak képesek elvállalni – írja a Világgazdaság. Bár idén is akadt olyan rendezvény, amely elmaradt, a fesztiválipar szereplői összességében elégedettek lehetnek a szezonnal – igaz ez a szervezőkre, a helyszínt biztosító önkormányzatokra, a szponzorokra, a kereskedőkre és a vendéglátókra is. Ebben az évben nem volt mostoha az időjárás sem. A Fishing on Orfű hatezer vendéggel második éve volt telt házas, a debreceni Campus Fesztivál látogatóinak száma 40 százalékkal, a mezőtúri East Festé 60 százalékkal emelkedett tavalyhoz képest, az EFOTT résztvevőinek száma pedig először haladta meg a 100 ezret. Tíz százalék alatti növekedéssel ugyan, de a Sziget és a VOLT Fesztivál is pluszban zárt – a többi között ez is kiderült a 2015-ös szezon gazdasági és társadalmi eredményeit számba vevő rendezvényen. A Kinek jó a fesztivál? – avagy hogy jön ki a matek című rendezvényen településvezetők, nagyvállalatok képviselői és rendezvényszervezők is megosztották tapasztalataikat. „Ha Budapest a romkocsmák városa, akkor Magyarország a fesztiválok országa” – mondta Tóth Tibor, aki a többi között a Quimby, a Kiscsillag, a Pál Utcai Fiúk, Péterfy Bori, a Csík zenekar és Geszti Péter menedzsere is. Hozzátette: egy jó nevű zenekarnak vagy előadónak jelenleg annyi koncertje van, amennyit csak el tud vállalni. Gyakorlatilag nincsenek már szabad időpontok az évben, amikor fesztivált lehetne rendezni. Szinte megszűntek a réspiacok, ugyanakkor tisztulni is kezdett az ágazat: azok a cégek és rendezvények, amelyeknek nem volt létjogosultságuk, kirostálódtak. Eközben egyre több és nagyobb eseményt tartanak vidéki helyszíneken, fokozatosan emelkedik a külföldiek száma. Az elmúlt évtizedben a magyarok körében is egyre népszerűbb lett az időtöltésnek ez a formája. Sőt – mint arra Lobenwein Norbert, a Sziget, a VOLT és a Balaton Sound főszervezője felhívta a figyelmet – a Balaton Sound például egy olyan réteget is elért, amelynek tagjai korábban nem jártak fesztiválozni. A kulcs az volt, hogy a prémium kategóriába pozicionálták a rendezvényt. A siker persze korántsem garantált minden új ötlet esetében, bukásra is volt példa. „Sokan próbálnak pénzt csinálni ezen a területen, hiszen látják a nagy sikereket. Aki azonban fesztivált akar szervezni, számolnia kell azzal, hogy a projekt évente akár tízmilliókat is felemészthet, míg pozitívba fordul” – tette hozzá Lobenwein Norbert. vg.hu/Pixabay
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
GfK: egyre többen vásárolnak gyakran online A GfK Hungária átfogó kutatásban mérte fel a hazai digitális fogyasztó online térben való …
Budapesti napok kezdődnek Moszkvában Budapesti napok Moszkvában elnevezéssel háromnapos kulturális, gazdasági és szociális rendezvénysorozat kezdődik hétfőn az orosz …