Csőposta AM: verseny indult a hazai termékek népszerűsítésére Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2021-09-10 6 perc átlagos olvasási idő 0 356 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr A kép csak illusztráció! Történelmi léptékű fejlesztési lehetőség előtt áll a hazai élelmiszeripar, az augusztus közepén megnyílt, mintegy 200 milliárd forintos keretösszegű, az élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztését célzó felhívásra folyamatosan várják a pályázatokat. Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a Coop Rally indításakor arra biztatta a hazai élelmiszergyártókat, éljenek a lehetőséggel, amely jelentős fejlesztésekre kínál forrást – tájékoztatta a tárca szerdán az MTI-t. A jubileumi, 15. Coop Rally az élelmiszer-gazdaság közös ünnepe, amely a jó hangulatban eltöltött két nap mellett hasznos promóciós lehetőséget kínál a hazai termékek jobb megismertetésére az élelmiszergyártóknak, beszállítóknak – fogalmazott Feldman Zsolt az AM közleménye szerint. Mint mondta, „Magyarországnál kevés jobb adottságú ország van – akár a világban – mezőgazdasági termelésre, az alapvető élelmiszerekből pedig 120 százalékban önellátóak vagyunk ma is.” A pandémia időszaka alatt egyértelműen kiderült, hogy a hazai élelmiszer-termelés és -feldolgozás jó minőségű, biztonságos termékekkel tudja ellátni a lakosságot. A kormány magyar agráriumot, magyar vidéket fejlesztő programjának köszönhetően egy évtized alatt 130 százalékra nőhet az önellátás az alapvető élelmiszerekből, ami a hazai élelmiszerigények kielégítése mellett az exportteljesítmény dinamikus növelését is lehetővé teszi – jelezte az államtitkár. Közölte, hogy leghamarabb októberben foglalkoznak a nagyléptékű élelmiszeripari pályázati felhívás idei nyitva tartásának kérdésével. Így van idő a pályázatok megfelelő előkészítésére, bármilyen változtatás esetén pedig időben tájékoztatni fogják az érintetteket. Feldman Zsolt arról is beszélt, hogy az elmúlt tíz év gazdasági gyarapodása a hazai élelmiszeripar fejlődésében is megmutatkozik. Az országos Coop hálózat hazai termékeket kínál, a vidék egyik jelentős élelmiszer-ellátója és foglalkoztatója, ezzel is hozzájárul a vidék gazdasági erejéhez, a minőségi vidéki élet megteremtéséhez. A Coop Rally ráirányítja a figyelmet a jó minőségű hazai termékekre, azok gyártóira és beszállítóira, ezzel is erősítve az elmúlt évtizedben a hazai termékek iránti megnőtt bizalmat – áll az AM közleményében. OPH/Pixabay Megérkezett a magyar görögdinnye, a nyár íze Feketén a tányér mögött: fekete fizetések a vendéglátásban Sztárkavalkád Balatonfüreden – ahogy még nem láttad és nem hallottad 30 éves a Krisna-völgyi Búcsú – ünnep, ami megérinti a lelked Indul a nyár legmenőbb sörös játéka Budapesten
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Rugalmatlanok a magyar munkahelyek A magyar munkahelyek még nem elég rugalmasak a munkavállalói igényekhez, így túl kevés a …
Magyarország étele 2018: Módosult a versenykiírás 2018. január 11-én az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete (ÉTREND) első ízben, ám hagyományteremtő jelleggel …