Átólzéig A turizmus növekedéséhez erősíteni kell a marketinget a szakmai szervezetek szerint Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2015-03-20 5 perc átlagos olvasási idő 0 1,044 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr A turizmus növekedéséhez erősíteni kell a marketinget a szakmai szervezetek szerint A turizmus jövőbeni sikere érdekében erősíteni kell a marketinget belföldön és külföldön, a legjelentősebb beutazó piacokon – írták szakmai szervezetek az MTI-hez kedden eljuttatott közös közleményükben. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ) közös állásfoglalásában kiemelte: tavaly a magyarországi szállodák forgalma minden eddiginél jobban, több mint 10 százalékkal nőtt a megelőző évhez képest. Rámutattak: a kedvező eredmények mellett ugyanakkor a szolgáltatások, a szállodai szobák ára nemzetközi összehasonlításban rendkívül alacsony. A négy- és ötcsillagos szállodák bruttó átlag szobaára 2014-ben még a 7 évvel korábbi szinten volt, az inflációval korrigált nettó átlag szobaárak mindkét kategóriában egyaránt a 14 évvel korábbi, a 2000. évinek csupán mintegy 50 százalékát tették ki – írták. Mindezek következtében nagymértékben visszaesett a szállodák jövedelmezősége, ami a turizmus versenyképességének romlását okozza – szögezték le közleményükben. A szakmai szövetségek ezért különösen fontosnak tartják a marketing erősítését, főként Németországban, ahol az elmúlt években gyengült a marketingaktivitás. Az ágazat jövőbeni sikere érdekében javasolják a német és más piacokra tervezett konkrét akciók és keretek bemutatását, egyeztetését a turisztikai vállalkozásokat képviselő szakmai szervezetekkel. Szükségesnek tartják a budapesti szórakoztató negyedbe, a romkocsmákba látogató vendégkör megtartása mellett Budapest újra pozicionálásával a magasabb költőképességű, kulturális, fürdő- és gasztronómiai attrakcióinkat is értékelő szegmensek megszólítását. Hangsúlyozottan fontosnak tartják a MICE, azaz hivatásturisztikai szegmensre irányuló promóció erősítését, mert a kongresszusi, konferenciaturizmus növekedése segítheti elő a nagyobb költőképességű vendégek részarányának, így a turizmus bevételeinek gyorsabb emelkedését. Mindehhez elengedhetetlen a nagy kapacitású, 2018-as megnyitással Budapestre tervezett kongresszusi központ mielőbbi megépítése és promóciójának beindítása – tették hozzá. MTI/PIxabay
Akik megmentik a zaccot – lezárult a Coca-Cola HBC Magyarország és a MATE által a kávézacc visszagyűjtésére kiírt egyetemi pályázat
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Upfield – Nyári receptinspiráció A nyári szezon beindultával szeretnénk nektek egy kis receptinspirációval kedveskedni az Upfield Professional jóvoltából. …
Szamos Mátyás-tányérdesszert verseny eredmények Szamos Mátyás-tányérdesszertverseny A rendezvénynek első alkalommal volt kísérőrendezvénye a Szamos Mátyás-tányérdesszertverseny, amelyet Kubinyi Dániel …
Megjelent az Oldalas magazin januári száma! Megjelent az Oldalas magazin januári száma! Ez <mint ahogyan magazinunk korábbi számai is>, …