Főoldal Hírek Átólzéig A turizmus növekedéséhez erősíteni kell a marketinget a szakmai szervezetek szerint

A turizmus növekedéséhez erősíteni kell a marketinget a szakmai szervezetek szerint

5 perc átlagos olvasási idő
0
848
 ehaccp_topbanner3.jpg

A turizmus növekedéséhez erősíteni kell a marketinget a szakmai szervezetek szerint
 

    A turizmus jövőbeni sikere érdekében erősíteni kell a marketinget belföldön és külföldön, a legjelentősebb beutazó piacokon  – írták szakmai szervezetek az MTI-hez kedden eljuttatott közös közleményükben.

    A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ) közös állásfoglalásában kiemelte: tavaly a magyarországi szállodák forgalma minden eddiginél jobban, több mint 10 százalékkal nőtt a megelőző évhez képest. 

    Rámutattak: a kedvező eredmények mellett ugyanakkor a szolgáltatások, a szállodai szobák ára nemzetközi összehasonlításban rendkívül alacsony. A négy- és ötcsillagos szállodák bruttó átlag szobaára 2014-ben még a 7 évvel korábbi szinten volt, az inflációval korrigált nettó átlag szobaárak mindkét kategóriában egyaránt a 14 évvel korábbi, a 2000. évinek csupán mintegy 50 százalékát tették ki – írták.

    Mindezek következtében nagymértékben visszaesett a szállodák jövedelmezősége, ami a turizmus versenyképességének romlását okozza – szögezték le közleményükben. 

    A szakmai szövetségek ezért különösen fontosnak tartják a marketing erősítését, főként Németországban, ahol az elmúlt években gyengült a marketingaktivitás.

    Az ágazat jövőbeni sikere érdekében javasolják a német és más piacokra tervezett konkrét akciók és keretek bemutatását, egyeztetését a turisztikai vállalkozásokat képviselő szakmai szervezetekkel. 

    Szükségesnek tartják a budapesti szórakoztató negyedbe, a romkocsmákba látogató vendégkör megtartása mellett Budapest újra pozicionálásával a magasabb költőképességű, kulturális, fürdő- és gasztronómiai attrakcióinkat is értékelő szegmensek megszólítását. 

    Hangsúlyozottan fontosnak tartják a MICE, azaz hivatásturisztikai szegmensre irányuló promóció erősítését, mert a kongresszusi, konferenciaturizmus növekedése segítheti elő a nagyobb költőképességű vendégek részarányának, így a turizmus bevételeinek gyorsabb emelkedését. Mindehhez elengedhetetlen a nagy kapacitású, 2018-as megnyitással Budapestre tervezett kongresszusi központ mielőbbi megépítése és promóciójának beindítása – tették hozzá.

 

MTI/PIxabay

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

A húsfogyasztás veszélyeit vizsgálták

Kapcsolatot talált a rendszeres húsfogyasztás és a nem daganatos betegségek hosszú sora kö…