Főoldal Hírek Átólzéig A Corvinus diákjai értenek a legjobban a borokhoz

A Corvinus diákjai értenek a legjobban a borokhoz

5 perc átlagos olvasási idő
0
1,267
 ehaccp_topbanner3.jpg
A Corvinus diákjai értenek a legjobban a borokhoz 
 
Befejeződött az a verseny, amelyben egyetemisták rávilágíthattak arra, hogyan lehetne növelni a magyar borok versenyképességét. A legjobb csapat tagjai gyakornoki állást is kaptak az egyik nemzetközi hátterű tanácsadócégnél, amelynek Dubaiban és Stuttgart is vannak irodái.
 
(Kép:agraragazat.hu)

 
A versenyre 2-4 fős csapatokban 115 diák jelentkezett, akik gazdasági szakirányon tanulnak felsőoktatási intézményben. A versenyen kiderült, a borokhoz Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói értenek a legjobban. Ők kaptak állást az egyik cégnél.
 
A verseny célja az volt, hogy a diákok egy valós üzleti probléma megoldásán keresztül kipróbálják magukat vezetési tanácsadóként, és ezalatt jobban megismerjék a borászati piacot, majd az egyetem elvégzése után már olyan tapasztalatok birtokában helyezkedhessenek el, amelyeknek gyakorlati vonatkozásai is vannak. A pályázat nyertes csapatának minden tagja gyakornoki állást is kap a pályázatot meghirdető nemzetközi tanácsadócégnél.
 
Az egyetemisták feladata az volt, hogy Magyarország legnagyobb forgalmú borászata, az évente 12 millió palack bort forgalmazó Varga Pincészet termékportfólióját világítsák át, és tegyenek javaslatot a jövőbeli termékstratégia kialakítására. Varga Bálint, a pincészet tulajdonos-ügyvezetője szerint ma egy sikeres borászat működtetéséhez kevés, ha valaki jó borokat tud készíteni. „A sikeres működéshez olyan szavakat is ismerniük kell a borászatok vezetőinek, mint például stratégiai menedzsment, kontrolling,  folyamatmenedzsment,   szervezetalakítás, informatika,  reklám. Az ilyen tudás elsajátításában segíthetnek a hazai és nemzetközi tanácsadócégek is. Éppen ezért fogadtuk el az IFUA Horváth & Partners felkérését, és dolgoztuk ki közösen a versenyt” – magyarázta Varga Bálint.
 
 
Az említett budapesti tanácsadó cég tagja a stuttgarti központú Horváth & Partners csoportnak, amely Németországban 6, Ausztriában, Magyarországon, Romániában, Svájcban, Szaúd-Arábiában és az Egyesült Arab Emírségekben 1-1 irodával működik. Tagja a Cordence Worldwide tanácsadói hálózatnak, amelynek révén elérhetősége további 40 irodával bővül világszerte. A több mint 500 alkalmazottal és 100 millió eurót meghaladó összforgalommal rendelkező cégcsoport budapesti tagját, az IFUA Horváth & Partners Vezetési és Informatikai Tanácsadó Kft-t 1989-ben alapították. A Varga Pincészet működését segítő legjobb tanulmányt író csapat tagjai itt kaphatnak majd gyakornoki állást.
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
  • Egekben a fűszerárak

    A klímaváltozás miatt is drágul a trópusi növények termesztése Az egész bolygót érintő klí…
  • NMHH: egyre többet mobilnetezünk külföldön

    Sokkal bátrabban használunk mobilinternetet az országhatárokon túl, mint néhány évvel ezel…
  • Szatmári malom: Folyamatos fejlődés

    A 100%-ban magyar tulajdonú Szatmári Malom Kft több, mint 30 éve a magyar élelmiszeripar m…
Töltsön be továbbiakat Átólzéig

Cikk ajánló

Intenzív országos terjeszkedésbe kezdett a Caffè Vergnano

Budapest, 2024. szeptember 3. – Az olasz prémium kávék rajongói újabb több mint 90 helyszí…