Főoldal Hírek Színes Hogyan létezik bizalom a virtuális világban?

Hogyan létezik bizalom a virtuális világban?

5 perc átlagos olvasási idő
0
1,174
 ehaccp_topbanner3.jpg

Mára a hagyományos vásárlási és üzletkötési szokások oly mértékben átalakultak, hogy a legtöbb esetben nem is találkozunk azzal, akitől vásárolunk, mégis bízunk benne, hogy megfelelő szolgáltatást, értéket kapunk. Miért? A kérdésre Gangel Péter, a Bizalmi Kör alapítója ad választ.

 

Veszély vagy lehetőség?

Legyen az egy tárgy, egy szolgáltatás vásárlása vagy egy üzlet megkötése, mindennek nagyon fontos alapja a bizalom, amely kérdés az internet világában egyrészt rengeteg lehetőséget, másrészt legalább annyi veszélyt is rejt magában. A potenciális vásárlóknak ugyanis néhány percükbe kerül utánanézni az adott szolgáltató megbízhatóságának – mutatott rá a szakember a Rádió Orienten.

 

A hírnév árnyékában

Egy dolog azonban ahogy régen is, úgy az új világban is nagyon fontos: mégpedig a hírnév. Az online világ számos lehetőséget biztosít a fogyasztók számára, hogy utána nézzenek a kiválasztott szolgáltatók megbízhatóságának. Mivel ezzel a vállalkozások is tisztában vannak, jobban is figyelnek a fogyasztókra.

 

Kulcs: a bizalom kiépítése

Amíg néhány évtizeddel ezelőtt a bizalom kialakítása személyes találkozásokkal és bemutatkozással vette kezdetét, addig ma már amire eljutunk egy személyes találkozásig, szinte mindent tudunk a másik félről, tehát egyfajta megelőlegezett bizalommal ülünk le vele beszélgetni – mondta Gangel Péter. Mint arra emlékeztetett, amíg régen úgy szólt a mondás, hogy egy bizalmat 20 év felépíteni és 20 perc tönkretenni, ma a tapasztalatok transzparenssé válásával már kevésbé törékeny a bizalom, amely mint ahogy régen, úgy ma is érzelmi oldalról fakad.

 

Időt és pénzt spórolunk a tapasztalat megosztásával

A Bizalmi kör alapítója szerint mára nagyon fontossá vált, hogy a vállalkozások megosszák egymással olyan tapasztalataikat, amelyeket talán hosszú évek és befektetett tőke árán szereztek meg. Tulajdonképpen ez is a bizalomról hiszen saját tudásukat adják át az üzleti élet többi szereplőjének. „Az elkövetkező 10 év arról fog szólni, hogy újabb és újabb területeken bizonyítja be a bizalom, hogy képes felforgatni a piacot” – zárta szavait a szakértő.

 

 

OPH Kép: pixabay.com
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Színes

Cikk ajánló

Így táborozik közel negyedmillió gyermek a nyáron

Újabb rekordlétszámot hoz az idei vakáció a táborozók számában, 230 ezer csemete nyaral tá…