Főoldal Hírek Színes Hogyan létezik bizalom a virtuális világban?

Hogyan létezik bizalom a virtuális világban?

5 perc átlagos olvasási idő
0
495
 ehaccp_topbanner3.jpg

Mára a hagyományos vásárlási és üzletkötési szokások oly mértékben átalakultak, hogy a legtöbb esetben nem is találkozunk azzal, akitől vásárolunk, mégis bízunk benne, hogy megfelelő szolgáltatást, értéket kapunk. Miért? A kérdésre Gangel Péter, a Bizalmi Kör alapítója ad választ.

 

Veszély vagy lehetőség?

Legyen az egy tárgy, egy szolgáltatás vásárlása vagy egy üzlet megkötése, mindennek nagyon fontos alapja a bizalom, amely kérdés az internet világában egyrészt rengeteg lehetőséget, másrészt legalább annyi veszélyt is rejt magában. A potenciális vásárlóknak ugyanis néhány percükbe kerül utánanézni az adott szolgáltató megbízhatóságának – mutatott rá a szakember a Rádió Orienten.

 

A hírnév árnyékában

Egy dolog azonban ahogy régen is, úgy az új világban is nagyon fontos: mégpedig a hírnév. Az online világ számos lehetőséget biztosít a fogyasztók számára, hogy utána nézzenek a kiválasztott szolgáltatók megbízhatóságának. Mivel ezzel a vállalkozások is tisztában vannak, jobban is figyelnek a fogyasztókra.

 

Kulcs: a bizalom kiépítése

Amíg néhány évtizeddel ezelőtt a bizalom kialakítása személyes találkozásokkal és bemutatkozással vette kezdetét, addig ma már amire eljutunk egy személyes találkozásig, szinte mindent tudunk a másik félről, tehát egyfajta megelőlegezett bizalommal ülünk le vele beszélgetni – mondta Gangel Péter. Mint arra emlékeztetett, amíg régen úgy szólt a mondás, hogy egy bizalmat 20 év felépíteni és 20 perc tönkretenni, ma a tapasztalatok transzparenssé válásával már kevésbé törékeny a bizalom, amely mint ahogy régen, úgy ma is érzelmi oldalról fakad.

 

Időt és pénzt spórolunk a tapasztalat megosztásával

A Bizalmi kör alapítója szerint mára nagyon fontossá vált, hogy a vállalkozások megosszák egymással olyan tapasztalataikat, amelyeket talán hosszú évek és befektetett tőke árán szereztek meg. Tulajdonképpen ez is a bizalomról hiszen saját tudásukat adják át az üzleti élet többi szereplőjének. „Az elkövetkező 10 év arról fog szólni, hogy újabb és újabb területeken bizonyítja be a bizalom, hogy képes felforgatni a piacot” – zárta szavait a szakértő.

 

 

OPH Kép: pixabay.com
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Színes

Cikk ajánló

Három liter folyadékra van szüksége naponta egy felnőttnek

Mintegy három liter folyadékra van szüksége egy átlagos súlyú felnőttnek naponta; a pontos…