Főoldal Hírek Csőposta Borozni tanítják az egyetemistákat

Borozni tanítják az egyetemistákat

5 perc átlagos olvasási idő
0
754
 ehaccp_topbanner3.jpg

Borozni tanítják az egyetemistákat

 

A Budapesti Corvinus Egyetemen vette kezdetét, közel 200 hallgató részvételével, a Nagy Egyetemi Borteszt következő évada.

A Nemzeti Bor Maraton kiemelt betétrendezvényeként idén tavasszal létrehozott programsorozatban, eddig több mint 1500 fiatal vett részt. A Nagy Egyetemi Borteszt célja, hogy a tudatos borfogyasztára nevelje a hallgatókat, akik a jövő fogyasztói.

Emellett egy innováció az, ami a program gerincét adja. A Bortext mobilapplikáció, amely a 100-as borpontozási rendszert alapul véve teszi lehetővé a benne szereplő tételek értékelését.

Balla Attila a Nagy Egyetemi Borteszt és a Nemzeti Bor Maraton programigazgatójának köszöntője után Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára bemutatta a Nemzeti Borkiválóság Programot, amelynek kapcsán hangsúlyozta, hogy fontos képezni a magyar borok fogyasztóinak jövőbeli generációját. Kiemelt feladat, hogy a fiatalok körében is ismert és népszerű legyen a minőségi magyar bor. 

Az eseményen szó volt még a hazai és nemzetközi borfogyasztói és borkészítési trendekről, amelyeket Kielmayer Kristian, a Földművelésügyi Minisztérium szakembere állított egymással párhuzamba. 

A program legjobban várt részét, a kóstolástechnikai tréninget, valamint annak értékelését Sánta Zoltán, Nemzetiközi Borakadémikus AIWS, a Borkollégium szakoktatója mutatott be a fiataloknak. 

A Nagy Egyetemi Borteszten szereplő borok a Nemzeti Borkiválóság Program bortételei. A Budapesti Corvinus Egyetemi borsor:

  • ·         Frittmann Borászat Ezerjó 2014
  • ·         Koch Borászat Cabernet Sauvignon Rose 2015
  • ·         Bock Borászat Villányi Hárslevelű 2012
  • ·         Sümegi és Fiai Pincészet Cabernet Sauvignon Birtokbor 2012

 

Az alapfokú borismereten túl, egy kutatási program is része az eseménynek, melyben a szervezők arra kíváncsiak, hogy a résztvevők aktuálisan milyen fogyasztói szokásokkal rendelkeznek. Ezen adatok összesítésével segítséget kívánnak nyújtani a magyar borászati ágazat szereplői számára, akik az eredményeket felhasználva mind a marketing-kommunikációjukat, illetve borászati jelenlétüket tudják fejleszteni a program releváns tapasztalataival. Az idei évben már kitérnek a borok alapismerete mellett a megjelenés (pl: palack, illetve cimkedesign) és a vásárlói szokások felmérésére is.

A program január 28-án a Nyugat-magyarországi Egyetemen, Sopronban folytatódik, majd májusig, további 8 magyarországi felsőoktatási intézmény vesz részt az eseménysorozatban.

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket admin
  • Pulykát a piknikkosárba

    Itt a nyár, ilyenkor még a megrögzött otthonülők is a szabadba kívánkoznak. Kirándulás hel…
  • Eladta a Danubius a Gellért Hotelt

    Budapest, 2019. június 21., péntek (MTI) – Eladta a Danubius Hotels Group a Gellért …
  • Ezek a legfrissebb sörtrendek

    Ezek a legfrissebb sörtrendek: új ízek, növekvő fenntarthatóság, zéró glutén és az alkohol…
Töltsön be továbbiakat Csőposta

Cikk ajánló

Megjelent az Oldalas magazin 2016. júliusi száma!

Megjelent az Oldalas magazin 2016. júliusi száma!   Ez <mint ahogyan magazinunk ko…