Főoldal Hírek Csőposta Borozni tanítják az egyetemistákat

Borozni tanítják az egyetemistákat

5 perc átlagos olvasási idő
0
799
 ehaccp_topbanner3.jpg

Borozni tanítják az egyetemistákat

 

A Budapesti Corvinus Egyetemen vette kezdetét, közel 200 hallgató részvételével, a Nagy Egyetemi Borteszt következő évada.

A Nemzeti Bor Maraton kiemelt betétrendezvényeként idén tavasszal létrehozott programsorozatban, eddig több mint 1500 fiatal vett részt. A Nagy Egyetemi Borteszt célja, hogy a tudatos borfogyasztára nevelje a hallgatókat, akik a jövő fogyasztói.

Emellett egy innováció az, ami a program gerincét adja. A Bortext mobilapplikáció, amely a 100-as borpontozási rendszert alapul véve teszi lehetővé a benne szereplő tételek értékelését.

Balla Attila a Nagy Egyetemi Borteszt és a Nemzeti Bor Maraton programigazgatójának köszöntője után Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára bemutatta a Nemzeti Borkiválóság Programot, amelynek kapcsán hangsúlyozta, hogy fontos képezni a magyar borok fogyasztóinak jövőbeli generációját. Kiemelt feladat, hogy a fiatalok körében is ismert és népszerű legyen a minőségi magyar bor. 

Az eseményen szó volt még a hazai és nemzetközi borfogyasztói és borkészítési trendekről, amelyeket Kielmayer Kristian, a Földművelésügyi Minisztérium szakembere állított egymással párhuzamba. 

A program legjobban várt részét, a kóstolástechnikai tréninget, valamint annak értékelését Sánta Zoltán, Nemzetiközi Borakadémikus AIWS, a Borkollégium szakoktatója mutatott be a fiataloknak. 

A Nagy Egyetemi Borteszten szereplő borok a Nemzeti Borkiválóság Program bortételei. A Budapesti Corvinus Egyetemi borsor:

  • ·         Frittmann Borászat Ezerjó 2014
  • ·         Koch Borászat Cabernet Sauvignon Rose 2015
  • ·         Bock Borászat Villányi Hárslevelű 2012
  • ·         Sümegi és Fiai Pincészet Cabernet Sauvignon Birtokbor 2012

 

Az alapfokú borismereten túl, egy kutatási program is része az eseménynek, melyben a szervezők arra kíváncsiak, hogy a résztvevők aktuálisan milyen fogyasztói szokásokkal rendelkeznek. Ezen adatok összesítésével segítséget kívánnak nyújtani a magyar borászati ágazat szereplői számára, akik az eredményeket felhasználva mind a marketing-kommunikációjukat, illetve borászati jelenlétüket tudják fejleszteni a program releváns tapasztalataival. Az idei évben már kitérnek a borok alapismerete mellett a megjelenés (pl: palack, illetve cimkedesign) és a vásárlói szokások felmérésére is.

A program január 28-án a Nyugat-magyarországi Egyetemen, Sopronban folytatódik, majd májusig, további 8 magyarországi felsőoktatási intézmény vesz részt az eseménysorozatban.

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Csőposta

Cikk ajánló

Magyarország étele 2020 szakácsverseny

Az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete (ÉTREND) a Felcsúti Letenyey Lajos Gimnázium Sza…