Főoldal Hírek Színes Mit tehetünk, ha vissza kell vinni a vásárolt terméket?

Mit tehetünk, ha vissza kell vinni a vásárolt terméket?

3 perc átlagos olvasási idő
0
576
 ehaccp_topbanner3.jpg

Ebben az időszakban mindenki szeretné megtalálni a tökéletes ajándékot. Azonban sokakban felmerülhet a kérdés, mi van, ha valamilyen okból mégis vissza kell vinni a boltba a megvásárolt terméket? – teszi fel a kérdést Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

 

A kereskedők minden évben 30-90 napos pénzvisszafizetési akciókat hirdetnek meg. Ezek nem keverendők össze a termék működésére, vagy sérülésére vonatkozó garanciával. Az érvényes jogszabályok szerint, ha egy megvásárolt készülék rendeltetésszerűen működik és nincs semmilyen hiányossága, akkor a kereskedő nem kötelezhető a vételár visszafizetésére. Ez alól kivételt képeznek az internetes vásárlások, melyek esetén 14 napon belül még visszakérhetik a termék árát a vásárlók, a jogszabályban meghatározott feltételek alapján (Kormányrendelet: 45/2014.).

 

Amikor meggondolhatjuk magunkat

Egyes áruházláncok, illetve kereskedések a karácsonyi időszakban olyan pénzvisszafizetési akciókkal is készülnek, melyeknél a vásárlók akkor is visszavihetik a termékeket, ha egyszerűen meggondolták magukat. „Ezek a promóciók azonban bizonyos termékekre és adott cikkszámokra vonatkoznak. Éppen ezért vásárlás előtt érdemes tájékozódni a pénzvisszafizetési garancia pontos feltételeiről. Így utólag nem érheti kellemetlen meglepetés a vásárlót” – hangsúlyozta Lucza András. Hozzátette: ha a vásárló mégsem kapja vissza a vállalkozás, vagy kereskedő által megszabott feltételek alapján a pénzt, akkor panasszal élhet az illetékes kormányhivatalnál.

 

OPH/oneonone.hu Kép: Pixabay
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Színes

Cikk ajánló

Többet mozgunk, egészségesebben eszünk, tudatosabban fogyasztunk alkoholt

Az egészségtudatosság lassan, de nő, és a cégek egy része is határozottan igyekszik a fogy…