Főoldal Hírek Színes Mit tehetünk, ha vissza kell vinni a vásárolt terméket?

Mit tehetünk, ha vissza kell vinni a vásárolt terméket?

3 perc átlagos olvasási idő
0
1,619
 ehaccp_topbanner3.jpg

Ebben az időszakban mindenki szeretné megtalálni a tökéletes ajándékot. Azonban sokakban felmerülhet a kérdés, mi van, ha valamilyen okból mégis vissza kell vinni a boltba a megvásárolt terméket? – teszi fel a kérdést Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

 

A kereskedők minden évben 30-90 napos pénzvisszafizetési akciókat hirdetnek meg. Ezek nem keverendők össze a termék működésére, vagy sérülésére vonatkozó garanciával. Az érvényes jogszabályok szerint, ha egy megvásárolt készülék rendeltetésszerűen működik és nincs semmilyen hiányossága, akkor a kereskedő nem kötelezhető a vételár visszafizetésére. Ez alól kivételt képeznek az internetes vásárlások, melyek esetén 14 napon belül még visszakérhetik a termék árát a vásárlók, a jogszabályban meghatározott feltételek alapján (Kormányrendelet: 45/2014.).

 

Amikor meggondolhatjuk magunkat

Egyes áruházláncok, illetve kereskedések a karácsonyi időszakban olyan pénzvisszafizetési akciókkal is készülnek, melyeknél a vásárlók akkor is visszavihetik a termékeket, ha egyszerűen meggondolták magukat. „Ezek a promóciók azonban bizonyos termékekre és adott cikkszámokra vonatkoznak. Éppen ezért vásárlás előtt érdemes tájékozódni a pénzvisszafizetési garancia pontos feltételeiről. Így utólag nem érheti kellemetlen meglepetés a vásárlót” – hangsúlyozta Lucza András. Hozzátette: ha a vásárló mégsem kapja vissza a vállalkozás, vagy kereskedő által megszabott feltételek alapján a pénzt, akkor panasszal élhet az illetékes kormányhivatalnál.

 

OPH/oneonone.hu Kép: Pixabay
Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket Asztalos István
Töltsön be továbbiakat Színes

Cikk ajánló

Ültesd gyakorlatba tudásod, borítsd zöldbe kiskerted

Légy a kerted mestere a MATE felnőttképzésének segítségével Gödöllő, 2025. március 24. – A…