Életmód Csak elméletben tudatos vásárlók a magyarok? Szerkesztő : Asztalos István Közzétéve: 2018-12-18 8 perc átlagos olvasási idő 0 918 Oszd meg Facebook Oszd meg Twitter Oszd meg Google+ Oszd meg Reddit Oszd meg Pinterest Oszd meg Linkedin Oszd meg Tumblr A kép csak illusztráció! Vonzó, de a gyakorlatban drágább, vagy több időt vesz igénybe a tudatos vásárlói magatartás – ez derül ki az OTP Agrár megbízásából készített reprezentatív kutatásból*. A magyarok többsége törekszik ugyan arra, hogy megfeleljen azoknak a kritériumoknak, amely alapján egy vásárlót tudatosnak lehet nevezni, azok száma, akikre valóban illik ez a jelző, alacsony.A tudatosság egyik legkönnyebben betartható eleme például, hogy vásárláskor többször használatos szatyrot viszünk magunkkal. Nos, az emberek háromnegyede számára ez nem újdonság: a megkérdezettek 40 százaléka állította, hogy mindig figyel erre, míg 35 százalékuk törekszik rá, de nem mindig teszi meg.Minden negyedik vásárló azonban egyáltalán nem visz magával táskát,vagy csak ha eszébe jut – miközben a környezetvédelmi szakértők szerint ezek okozzák az egyik legnagyobb problémát a természetben.Ennél egy fokkal több „munkát” igénylő feladat lenne a bevásárlólista készítés: aki otthon gondolja végig, mire van szüksége és tartja is magát hozzá, attól is megkíméli magát, hogy olyan termékekre költsön, amire nincs igazán szüksége. Mindezek ellenére, a kutatás szerint, a magyar vásárlók 28 százaléka ír minden esetben listát, 29 pedig ritkán vagy soha. A legtöbben (43 százalék) azt válaszolták, törekszenek rá, de nem mindig teszik meg.Szintén tudatosságra vall, ha odafigyelünk, hogy szezonális termékeket vegyünk. A felmérés szerint a vásárlók 21 százaléka vásárol idénygyümölcsöt- és zöldséget az üvegházi termesztésű helyett, míg harmaduk ritkán vagy sohasem. Érdekesség, hogy azt sem tartják túl fontosnak a magyarok, hogy hazai termékeket vásároljanak, mindössze 16 százalékuk figyel erre, míg 39 százalékukat teljesen hidegen hagyja. Ez annak tükrében is furcsa, hogy a magyar termékek fogyasztását kampányok segítik és a bolti kommunikációban is sokszor kiemelt szerepet kap.A természetes alapanyagok, vagy a kevés csomagolás a magyar vásárlók kevesebb, mint ötöde számára igazán fontos,míg a legrosszabb arányt a bio vagy organikus termékek érték el. Utóbbiak esetében természetesen fontos tényező, hogy ezek ára jóval magasabb, mint a hagyományos élelmiszereké. A magyarok 74 százaléka egyáltalán nem vagy csak ritkán vásárol ilyen jelzéssel ellátott élelmiszert, 20 százalékuk törekszik rá, és mindössze 6 százalék tartozik a rendszeresen bio terméket vásárlók közé. A viszonylag alacsony értékekben az ismeretek alacsony szintje is szerepet játszhat.Mindezek alapján érdekes, hogy a kutatásban részt vevő magyarok 62 százaléka nyilatkozott úgy magáról, hogy inkább vagy teljesen tudatos, bár ez a kategória szinte mindenkinél mást és mást jelenthet. A legtöbbjük számára mindössze annyit, hogy ne vásárolják túl magukat, odafigyeljenek arra, hogy mi és főleg mennyiért kerül a kosárba.„A válaszokból az derül ki, hogy az emberek egy jelentős csoportja tudja, milyen áldozatot kellene hoznia annak érdekében, hogy tudatos vásárló legyen, a gyakorlati megvalósítás azonban még hagy maga után kívánnivalót. Ezt alátámasztja, hogy a kutatás szerint a vásárlóknak csak 42 százaléka nevezhető tudatosnak, de közöttük is többségben vannak azok, akik nagy anyagi áldozatot nem hajlandók hozni ezért” – fogalmazott az OTP Agrár szakértője.A teljes kutatási anyag letölthető a szuperfarm.hu oldalról.OTP Agrár Témagazda Kép: PixabayThe House Of Angostura Global Cocktail Challenge 2024/2025 Magyar bajnoka lett az ifjúsági szakács világbajnokságnak Mennyei újdonság: Megnyílik a Kürtős Fondülde a 11. Kürtőskalács Fesztiválon Chaine Ifjúsági Szakács Világbajnokság Ilyen még nem volt: szürkemarha érkezik a bor városába, Villányba
Hrúz Mária konyhájában főzték meg Petőfi kedvenceit Szalkszentmárton fontos helyett foglal el Petőfi életében: apja egy időben itt bérelt vendégfogadót és …
Tökéletes halloween-i vendégváró receptek Ma már hazánkban is egyre jobban elfogadott, hogy október végén az őszi faleveles dekorációk …
Egyre többen preferálják a kártyás fizetést A kártyabirtokosok bő egynegyede minden lehetséges esetben igyekszik készpénzmentesen fizetni, ami 10 százalékpontos növekedés …
A Wizz szerint a jövő év közepétől lendülhet fel a légiforgalom Jövő év közepétől számít a légi utasforgalom fellendülésére a Wizz Air, légitársaság addig is …