Főoldal Hírek Csőposta Aranyeső az egri boroknak

Aranyeső az egri boroknak

6 perc átlagos olvasási idő
0
295

Oldalas magazin

Aranyeső az egri boroknak

 

Az egyik legelismertebb amerikai borminősítő intézet, a Tastings öt egri bornak adott 90 és afeletti pontokat legfrissebb nemzetközi tesztjén. A Kovács Nimród Borászat 2011-es syrah-ja 93 pontot kapott, ami igazolni látszik a korábbi feltételezéseket: Magyarországon Egerben igazi otthonra talált ez a nemzetközi fajta.

„Soha nem kapott még 93 pontot (vagy annál magasabb értéket) európai syrah a Beverage Tasting Institute tesztjein, sőt, akad olyan hasonlóra értékelt kaliforniai bor, amely ötször annyiba kerül, mint ez a monopole-sorozatunkban szereplő tétel. A magas elismerésnek azért is örülünk, mert bár tényleg szép ez a borunk, vannak ennél jóval kiemelkedőbb tételeink is a Nagy-Eged-hegy-dűlőből – persze, azok is mind aranyérmeket kaptak” – magyarázza Kovács Nimród, miért fontos az elismerés a magyar borok szempontjából. Az aranyéremmel kitüntetett egri borok között kiválóan szerepelt még Kovács Nimród 2011-es Nagy Eged Furmintja, valamint csúcscuvée-je, a 2009-es NJK, de a Magyarország legmagasabban fekvő kékfrankos termőhelyéről, az 500 méteres Nagy-Eged-hegy dűlőből szüretelt 2011-es Grand Bleu is, valamint a már korábban is számtalanszor díjazott Battonage Chardonnay 2013-as évjárata.

„Nem csoda, hogy tetszik a patinás amerikai intézetnek a magyar syrah, mivel a birtokszerkezet kialakításakor abból indultam ki, hogy az Egri Borvidék éghajlata és adottságai rengeteg azonosságot mutatnak Burgundiával és a Rhȏne-völgyével – márpedig e két borvidéken a chardonnay és a syrah meghatározó fajták” – mondja Kovács Nimród. Igaza lehet, mivel nemzetközileg e két fajta már nagyon sok elismerést hozott az egri borászatnak. A stratégia működni látszik: a már ismert nemzetközi fajták magyaros értelmezése után Kovács szerint egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik az Egyesült Államokban a tradicionális kárpát-medencei borok iránt. A borosgazda példaként a kékfrankost, a furmintot és a bikavért említi, amelyek egyre jobban fogynak az amerikai piacon is, miközben a külföldi turisták is egyre bátrabban rendelnek belőlük a budapesti éttermekben.

A nemzetközi üzletemberből egri borosgazdává lett Nimród nem tudja megtagadni marketinges múltját. Úgy véli, legyen bármilyen jó is a magyar bor, szüksége van a jó cégérre. Ezért kiemelkedően jó ár-érték arányú Monopole-sorozatát (ebből kapott most 93 pontot a syrah) a külföldi piac számára is vonzó, érthető nevekkel látta el. A 2012-es syrah-t már Soulnak hívják, míg a kékfrankos az áthallásos Blues nevet kapta. Magyarország legnagyobb boreseményén, a márciusban megrendezendő VinCE Budapesten a látogatók a borokhoz komponált zenés nyereményjátékon is tesztelhetik bor- és zenei tudásukat, valamint maguk is meggyőződhetnek az amerikai ítészek véleményének helyességéről.

 

A chicagói Beverage Tasting Institute-ot (Italminősítő Intézet) 1981-ben alapították, hogy a fogyasztók számára részrehajlás nélkül értékelje a világ borait. Tesztjeik és vásárlói útmutatóik rendszeresen megjelennek a világ legbefolyásosabb bormagazinjaiban, így például a Wine Enthousiastben, miközben a The New Yorker Magazine is közli a tanácsaikat.

Töltsön be további kapcsolódó cikkeket
Töltsön be további cikkeket admin
Töltsön be továbbiakat Csőposta

Cikk ajánló

Megjelent az Oldalas magazin 2016. júliusi száma!

Megjelent az Oldalas magazin 2016. júliusi száma!   Ez <mint ahogyan magazinunk ko…